نیروهای آتش‌نشانی استان یزد:

2هزار متر مربع از جنگل باغ شادی استان یزد در آتش سوخت

با تلاش نیروهای آتش‌نشانی آتش سوزی جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم از توابع استان یزد مهار شد اما 2 هزار مترمربع از این جنگل در آتش سوخت.

2هزار متر مربع از جنگل باغ شادی استان یزد در آتش سوخت

به واسطه بی‌احتیاطی که از سوی نیروی انسانی انجام گرفت، بیش از 2 هزار متر مربع از جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم در آتش سوخت.

در نهایت با تلاش‌های دو ساعته صورت گرفته از سوی نیروهای آتش‌نشانی، محیط بانان و عوامل اداره منابع طبیعی در ساعت 18 موفق به مهار این آتش شدند و از به آتش کشیده شدن مناطق دیگر این جنگل جلوگیری کردند.
منطقه حفاظت شده باغ شادی یزد غالبا به صورت کوهستانی و تپه ماهور و قسمتی از آن هم به صورت دشت و دامنه‌ای است.

جهت کلی شیب این منطقه به سمت شمال شرقی با ارتفاعی حداکثر ۲۵۰۰ متر، حداقل ۲۰۰۰ متر و به صورت میانگین ۲۱۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا است.
منطقه حفاظت شده باغ شادی هرات از با ارزش‌ترین و مهم ترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان یزد به حساب می‌آید.

این منطقه، اگر چه بارشی با میانگین ۲/۲۸۵ میلیمتر در سال به همراه چشمه‌های طبیعی و دائمی آب شیرین، چند رشته قنوات و حلقه چاه با میزان آب دهی و دبی وابسته به ریزش‌های جوّی دارد و تقریبا نسبت به سایر مناطق استان یزد ‌از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است ولی پراکنش و امکان بهره‌برداری از منابع آب سطحی مطمئنی همچون آب‌بندان، انتقال آنها از طریق ایستگاه‌های پمپاژ در منطقه باغ ‌شادی وجود ندارد.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها