هشدار نسبت به جاسوسی " نخست وزیر کوربین" برای ایران و روسیه

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی به دونالد ترامپ هشدار داده جرمی کوربین اگر نخست وزیر بعدی انگلیس شود ممکن است اطلاعات محرمانه آمریکا را در اختیار روسیه و ایران قرار دهد.

هشدار نسبت به جاسوسی " نخست وزیر کوربین" برای ایران و روسیه

یک اندیشکده آمریکایی به نام انستیتوی هادسون با تحلیل رفتار و صحبت‌های جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نسبت به کرملین، گزارشی را تهیه کرده و در این گزارش به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هشدار داده نسبت به احتمال انتخاب شدن او به عنوان نخست وزیر بعدی انگلیس هوشیار باشد.

در این گزارش آمده است: چنانچه جرمی کوربین به نخست وزیری انگلیس برسد احتمال دارد سطح عضویت این کشور را در ائتلاف نظامی ناتو تنزل دهد تا به این ترتیب اجازه به درز اسرار دولتی به کشورهای دیگر ندهد.

در عین حال در این گزارش واکنش‌های کوربین نسبت به وقایعی نظیر ترور سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش در شهر سالیزبری انگلیس و همین‌طور نگرش‌های همپیمانان او در حزب کارگر در قبال روسیه مورد تحلیل قرار گرفته است.

این سند که نسخه اصلی آن طی روزهای آینده انتشار می‌یابد توسط دکتر عظیم ابراهیم، یک استاد دانشگاه جنگ ارتش آمریکا تهیه و تالیف شده است. وی نتیجه گرفته که جرمی کوربین برای آمریکا فرد قابل اعتمادی نیست.

به گزارش دیلی میل،‌ زمانی که کوربین ماه مارس سال گذشته میلادی با پرسشی درباره حادثه حمله به اسکریپال و دخترش با سم نوویچوک در سالیزبری روبه‌رو شد این جمله را گفت: "اسناد و مدارک در جهت مقصر دانستن روسیه هستند."

این شیوه بیان کوربین باعث شد این تلقی ایجاد شود که وی نخواسته مستقیما روسیه را از بابت این حادثه مقصر اعلام کند.

اسکریپال 66 ساله و دختر 33 ساله‌اش یولیا در مارس 2018 در حالی که با سم نویچوک مسموم شده بودند، در حالت از هوش رفته در شهر سالیزبری انگلیس یافت شدند.

ماه گذشته میلادی نیز کوربین به دونالد ترامپ به دلیل اعلام حمایت‌اش از تصمیم بوریس جانسون برای معلق ساختن پارلمان انگلیس حمله کرد.

او در این اظهاراتش گفته بود، ترامپ نخست وزیر شدن بوریس جانسون را ترجیح می‌دهد چون جانسون برای او یک "نخست وزیر موافق" خواهد بود که در ادامه در توافق تجارت آزاد با آمریکا خدمات عمومی در انگلیس را در اختیار شرکت‌های آمریکایی قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ گفته بود: رهبر حزب کارگر انگلیس کار سختی در دستیابی به رای عدم اعتماد به بوریس جانسون در پارلمان انگلیس خواهد داشت به ویژه با در نظر گرفتن این حقیقت که بوریس جانسون دقیقا همان چیزی است که بریتانیا به دنبالش بوده است.

کوربین نیز به تلافی این اظهارنظر در توییتی نوشت: من فکر می‌کنم چیزی که رییس جمهور آمریکا می‌گوید این است که در واقع بوریس جانسون همان کسی است که خود او دنبالش بوده؛ یک نخست وزیر موافق با او که خدمات عمومی و حمایتی در بریتانیا را در یک توافق تجارت آزاد در اختیار شرکت‌های آمریکایی خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها