گردان‌های "شهید أبو علی مصطفی" مسؤولیت انهدام پهپاد جاسوسی اسرائیل را برعهده گرفت

گردان‌های

گردان‌های "شهید أبو علی مصطفی" مسؤولیت انهدام پهپاد جاسوسی اسرائیل را برعهده گرفت

به نقل از سایت شبکه المیادین، گردان‌های "شهید ابو علی مصطفی" شاخه نظامی "جبهه مردمی برای آزادی‌ فلسطین" با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تک تیراندازان این گردان‌ها موفق شدند یک پهپاد جاسوسی را ساقط و آن را ضبط کنند و مدارک و تصاویر مربوط به پهپاد ساقط شده توسط رسانه‌های جنگ متعاقبا منتشر خواهد شد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی ضبط پهپاد جاسوسی توسط جبهه مردمی را تکذیب کرد.

در این راستا، روزنامه عبری‌زبان "معاریو" در واکنش به این رخداد، نوشت: ارتش اسرائیل طی سال‌های اخیر به طور گسترده استفاده از پهپادها را افزایش داده است و در ابتدا از نمونه‌های بسیار ساده آن استفاده می‌کرد و در حال حاضر از پهپادهای بسیار پیشرفته استفاده می‌کند که اجازه انجام عملیات نظامی مختلف را می‌دهند.

روزنامه عبری‌زبان "یدیعوت آحارنوت" به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برعکس ادعاهای جبهه مردمی چنین اتفاقی رخ نداده و پهپادی ساقط نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به جزئیات دیگری درخصوص این رخداد اشاره‌ای نکرده است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس روز (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد، یک پهپاد اسرائیلی را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه به تصرف خود درآورده است.

القسام بدون ارائه جزئیات بیشتر تنها اعلام کرد، این پهپاد در حال اجرای ماموریت ویژه‌ای در داخل نوار غزه بود که شناسایی و سرنگون شد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعتراف کرد، یک پهپاد کوچک اسرائیلی در جنوب نوار غزه سرنگون شد.

ادرعی افزود: تحقیقی درباره این اتفاق انجام شد.

طبق معمول ارتش رژیم صهیونیستی از این نوع پهپادها برای جاسوسی استفاده می‌کند و در ماه‌های گذشته نیز تعدادی پهپاد اسرائیلی بر فراز آسمان‌های نوار غزه منهدم شده‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها