زنگ خطر کودک همسری به صدا درآمد / فرزندآوری 162 مادر 13 تا 19 ساله در ملایر!

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ملایر از ثبت هزار و 789 واقعه ولادت در 5 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 15 مورد ثبت واقعه ولادت داشتیم.

زنگ خطر کودک همسری به صدا درآمد / فرزندآوری 162 مادر 13 تا 19 ساله در ملایر!

بابک بختیاری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ملایر با اشاره به کاهش 12.6 درصدی ولادت در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: بر اساس تفکیک گروه سنی مادران، 6 مورد واقعه ولادت در گروه سنی 10 تا 14 سال به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال از این تعداد 3 مادر 13 ساله و 3 مادر 14 در سطح شهرستان ملایر نوزادآوری داشتند، ادامه داد: همچنین امسال 156 مورد فرزندآوری در مادران گروه سنی 15 تا 19 سال به ثبت رسیده است.

بختیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه آمار کودک همسری در سطح این شهرستان، بیان کرد: این ازدواج ها در دفاتر ثبت ازدواج، ثبت می شود و سامانه ما در حال حاضر قابلیت رصد ازدواج های زیر سن قانونی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ثبت هزار و 130 مورد ازدواج طی 5 ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج های ثبت شده در مدت مشابه سال قبل هزار و 92 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه امسال 3.5 درصد افزایش ثبت واقعه ازدواج داشتیم.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر آمار واقعه طلاق ثبت شده در ملایر را از ابتدای سال تاکنون 258 مورد عنوان کرد و با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 289 مورد واقعه طلاق ثبت شده بود، یادآور شد: نسبت به مدت مشابه سال قبل در ثبت واقعه طلاق 9.3 درصد کاهش داشته ایم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    با توجه به مشکلات اقتصادی و کم شدن آمار ازدواج در بین جوان ها هر روز شاهد کودک همسری بخصوص در روستا ها هستیم و تعداد پیر دختر ها در شهر ها و علل خصوص در روستا ها روبه افزایش است

  • کاربر ناشناس
    0

    با این چه؟؟ حقوقی، باید،، بانگی،؟ بزن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها