لزوم توجه به "زبان آموزش" در جمعیت ۴۸ درصدی دانش‌آموزان دوزبانه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ۴۸ درصد از مناطق کشور دوزبانه هستند و باید زبان آموزش در کلاس درس مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به "زبان آموزش" در جمعیت ۴۸ درصدی دانش‌آموزان دوزبانه

حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش با اشاره به پروژه مهر اظهار کرد: سه محور اساسی فضای آموزشی، معلم و کتاب درسی برای فعالیت مدارس ضروری است.

وی افزود: برای مهر 98 از بهمن‌ ماه پیگیر سفارش و توزیع کتاب‌ها هستیم و علاوه بر توزیع و فروش اینترنتی در حال حاضر از حدود 90 میلیون جلد کتاب درسی 45 میلیون جلد کتاب تحویل فروشگاه‌های توزیع شده است.

ذوعلم ادامه داد: برای آغاز مهرماه سال 98 همه کتاب‌های درسی آماده‌ شده است و از استان‌هایی که در موضوع سفارش و توزیع کتاب‌های درسی فعال بوده‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی تصریح‌کرد: ثبت‌نام دانش آموزان کلاس دهم به دلیل انتخاب رشته تحصیلی، با تأخیر انجام‌شده است که باید سریع‌تر جبران شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های درسی مورد نقد صاحب‌نظران قرار بگیرد، گفت: محتوای آموزشی کتاب درسی دائماً در حال بازنگری است و در سازمان پیگیر نقد کتاب‌های درسی هستیم که یکی از این بسترها گروه‌های آموزشی هستند چراکه این گروه‌ها باید پیشران محتواهای آموزشی باشند.

ذوعلم با بیان اینکه ضروری است که نگرش موافق و هم سو به سند تحول بنیادین وجود داشته باشد، افزود: به همین منظور کارگروه‌های مفهومی برگزار خواهیم کرد که نیاز به مشارکت گروه‌های آموزشی دارد و اساتید مفاهیم سند را آموزش خواهند داد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: طرح بوم دریچه‌ای است که باید از آن دریچه تحولات زیادی را دنبال کنیم و در ایام تابستان تعدادی از مدیران مدارس کشور در دوره آموزشی بوم شرکت کردند که درخواست می‌کنم مدیران کل از این مدیران بخواهند تا محتوای این دوره را در اختیار مدیران مدارس دیگر قرار دهند و به آنها آموزش دهند.

ذوعلم با تأکید بر رعایت زمان آموزشی و زبان‌آموزشی درکلاس درس، اظهار کرد: باید دقت شود که زمان آموزش برای دوره ابتدایی 45دقیقه و متوسطه دوره اول 50 دقیقه است و حجم کتاب درسی زیاد نیست لذا بررسی‌ها نشان داده که مدارس زمان آموزشی را رعایت نمی‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: 48 درصد از مناطق کشور دوزبانه هستند و باید زبان آموزش در کلاس درس مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها