افت شدید معاملات مسکن در مشهد

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: بررسی‌ها نشان داده است معاملات املاک در مشهد افت شدیدی نسبت به سال های گذشته داشته است.

افت شدید معاملات مسکن در مشهد

به گزارش مشهد فوری ، علی مرادزاده رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: سامانه املاک کل کشور به نشانی iranamlaak.ir پایگاه مناسبی جهت ذخیره املاک کل کشور است ولی این در صورتی است که کل معاملات در کشور در این سامانه ثبت شود که در حال حاضر فقط در شهری چون تهران این اتفاق می‌افتد و می‌توان به آمار آن متکی بود اما در بقیه شهر‌ها صحت چندانی ندارد.

او افزود:در شهری چون مشهد حدود ۱۰ درصد از معاملات در این سامانه ثبت می‌شود و بررسی‌ها بر اساس این آمار نشان داده است که افت شدیدی نسبت به سال‌های گذشته در معاملات املاک شهر مشهد شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد تأکید کرد: گفته‌ها و پرس و جو‌ها حاکی از رکودی است که تا به اکنون مشابه آن را بازار مسکن تجربه نکرده است و نتیجه اصلی خروجی چنین اتفاقی چیزی جز انصراف دفاتر املاک و مسکن از شغل خود نبوده است.

مرادزاده ادامه داد: تنش قیمتی در حوزه ارز و دلار سبب افزایش قیمت مسکن و به تبع آن افزایش اجاره بها‌ شده است ولی آمار و ارقام مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بها نسبت به سال گذشته صحت ندارد.

او با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش در اجاره بها را در سال ۹۸ نسبت به پارسال شاهد بوده ایم، گفت: در این مورد صاحب خانه‌ها موظف به رعایت قوانین نسبت به افزایش اجاره بها تا حداکثر ۱۵ درصد نسبت به پارسال هستند و از افرادی که تابع این قانون باشند، حمایت شده و کمیسیون ی از آنها گرفته نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد تصریح کرد: اقداماتی نظیر نصب بنر بر سر در دفاتر املاک مبنی بر عدم تنظیم قرارداد خارج از عرف، اخذ نکردن کمیسیون از صاحب خانه هایی که رعایت حال مستاجران خود را کرده و حداکثر ۱۵ درصد افزایش اجاره بها نسبت بعه سال گذشته داشته اند، سبب کاهش تخلفات در حوزه اجاره بها شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها