حمید رسایی در گفت‌وگو با خبر فوری:

عدم شفافیت نفاق پرور است

حجت الاسلام حمید رسائی در خصوص شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من مدافع شفافیت آراء نمایندگان بودم و به آن عمل کردم.

عدم شفافیت نفاق پرور است

حجت الاسلام حمید رسائی در گفت و گو با خبر فوری در خصوص شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من در دو دوره ای که در سمت نمایندگی مجلس حضور داشتم، مدافع شفافیت آراء نمایندگان بودم و به آن عمل کردم.

رسائی با اشاره به رای گیری در حوزه برجام ادامه داد: در زمان رای گیری برجام درخواست شفافیت آراء را دادم که متاسفانه هیئت رییسه مخالف بود و با ترساندن نماینده ها این اتفاق نیفتاد.

وی با اعلام این که قطعا شفافیت آراء نمایندگان به سلامت مجلس و سلامت رفتاری نماینده ها کمک می کند بیان کرد: شفافیت باعث می شود جلوی برخی از مفاسد که اعم از فساد اقتصادی است گرفته شود.

وی تصریح کرد: اگر مردم می خواهند مجلس شیشه ای داشته باشند باید در زمان انتخابات یکی از فاکتورهای مهمی که برای نماینده اصلح در نظر می گیرند در کنار سلامت، تخصص و توانایی ها، شفافیت زندگی اجتماعی و سیاسی فرد مورد نظر هم مورد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: یعنی مردم افرادی را باید انتخاب کنند که زندگی، عملکرد و موضع گیری آن ها تا قبل از ورود به مجلس شفاف بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که عدم شفافیت چه عایدی ای برای نماینده ها دارد گفت: بالاخره در عدم شفافیت برخی از نماینده ها بهتر می توانند مسیر کج خود را ادامه دهند؛ علاوه بر این عدم شفافیت باعث می شود در بزنگاه ها خود را به طرفی که می خواهد نشان بدهند.

وی با تصریح اینکه وقتی شفاف نباشند به هر کس که میرسند مطابق میل او حرف می زنند افزود: عدم شفافیت نفاق پرور است و نمایندگان را منافق بار می آورد.

وی اذعان کرد: می گویند شفافیت باعث می شود نماینده نظر خود را صریح ندهند؛ از نظر من چنین آدمی اصلا نباید نماینده شود.

رسائی ادامه داد: کسی که نمیتواند از نظرات خودش دفاع کند، پرداخت هزینه های آن برایش دشوار است نمی تواند نماینده مردم باشد.

وی اظهار داشت: مجلس، زمانی مجلس مدافع حقوق مردم خواهد بود که نمایندگان اهل شفافیت داشته باشند و در مواضع خود را با اعتقاد و برنامه پیش ببرند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا مهدوی
    0

    نمایندگان فعلی دیگه نماینده های مردم نیستن این نظر اکثریت مردم که به این نمایندگان اعتقاد ندارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها