خدمات و صدمات دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد منتشر می شود

کتاب «خدمات و صدمات دوران رئیس‌جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد» نگاشته دکتر حمید ابدی به زودی توسط گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های جوان منتشر می‌شود.

خدمات و صدمات دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد منتشر می شود

کتاب «خدمات و صدمات دوران رئیس‌جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد» نگاشته دکتر حمید ابدی به زودی توسط گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر خواهد شد.

در این اثر بر موضوع اشراب اندیشه و نوع مدیریت شخص رئیس‌جمهور در ریل‌گذاری حوزه‌های مختلف تمرکز می‌شود.

در خصوص کتاب باید گفت که؛ اگر غرض از تحلیل، شبهات رسانه‌ای مربوط به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد باشد، احتمالاً مسائلی از قبیل «تاثیر اطرافیان»، «پرونده‌های سیاسی اطرافیان»، «اختلاف رییس‌جمهور با قوای مقننه و قضاییه»، «بروز اختلاف میان رییس‌جمهور با رهبری» و ... می‌بایست موضوع اصلی تحقیق قرار گیرد. امّا این موارد مسائل مقطعی و کوتاه‌مدت نسل جوان را تشکیل می‌دهد. پرسش عمیق‌تر نسل جوان، «پیچیدگی مسائل مدیریتی کشور»، «الگوی اداره‌ی کشور» و «میزان کارآمدی دولت‌ها در اداره‎ی امور کشور» است.

مطلوب آن است که حتّی اگر ذهن نسل جوان با مسائل فرعی و کاذب درگیر است، روایت‌های تاریخی، پرسش‌های اساسی‌تری را پیش روی آنها قرار دهد. بی‌تردید مهمترین پرسش، آنچنان که خطّ اصلی آن در بیانیه‌ی گام دوم دنبال شده است، سوال از نحوه‌ی اداره‌ی کشور در مسیر تحقّق آرمان‌هاست.

نسل جوان امروز بیش از شبهات نظری به شبهات عملی توجه دارد. اگر شبهات نظری به چالش‌های نظری و عقیدتی تاکید دارد، شبهات عملی به مقوله‌ی «حمکت عملی» و «کارآمدی عملی» توجه می‌کند. سوال حقیقی نسل امروز این است که چه طرحی و چه الگویی، امکان اداره‌ی امور کشور را داراست و هر یک از الگوهای تجربه‌شده‌ی قبلی حاوی چه امکانات و خلاهایی بودند. مهم‌ترین سؤال نسل جوان در مورد رؤسای جمهور گذشته این است که تا چه اندازه از ایده‌ی کلّی آنها، کارآمدی لازم را برای اداره‌ی امور کشور داراست.

از این منظر، در تحقیق حاضر دوران هشت‌ساله ریاست‌جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد ـ همچون سایر ادوارـ سؤالات مدیریتی و نظری خاصی را که پیش‌روی کارگزاران جمهوری اسلامی قرار دارد، نمایان می کند. طرح و انتقال این سؤالات به نسل‌های بعد، مهم‌ترین ضرورت مطالعه‌ و روایت آن تاریخ هشت‌ساله‌ است.

این کتاب هم اکنون مراحل آماده سازی خود را طی می‌کند و به زودی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناجی
    0

    هرکارکنید دکتر احمدی نژاد در دل مردم جا دارد وخدماتش فراموش نمی شود درد وبلاش به سر روحانی خائن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها