نجات ۱۰ نفر از میان دود و آتش یک ساختمان مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۱۰ تن از ساکنان یک ساختمان مسکونی از میان دود و آتش خبر داد.

نجات ۱۰ نفر از میان دود و آتش یک ساختمان مسکونی

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: حوالی ساعت ۱۰:۴۸ صبح امروز وقوع حادثه حریق در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه تشک نجات، نردبام هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان رسالت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل گفت: پس از حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شد که حریق در طبقه دوم یک ساختمان هفت طبقه ۱۴ واحدی، رخ داده و درپی آن تمام فضای اتاق پذیرایی واحد مسکونی حدودا ۱۰۰ متری شعله ور شده و شعله های آتش در حال سرایت به امکان مجاور است.

ملکی با بیان اینکه دود زیادی طبقات این ساختمان را فرا گرفته بود، اظهار کرد: آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه همزمان با ایمن سازی محل، عملیات خود برای اطفای حریق و نجات ساکنان محبوس شده در میان دود و آتش را آغاز کردند که یک گروه از آتش نشان موفق شدند ۱۰ نفر از ساکنان این ساختمان شامل پنج زن و پنج مرد را از طریق راه پله و نردبام هیدرولیکی از میان دود و آتش نجات دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: افراد نجات یافته در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند که یک نفر از آنان به دلیل دودگرفتگی به بیمارستان منتقل شد و مابقی افراد خدمات درمانی را در همان محل دریافت کردند.

ملکی با اشاره به عملیات گروه دیگر آتش نشانان برای اطفای حریق گفت: همزمان گروه دیگر از آتش نشانان نیز اقدام به مهار و اطفای کامل شعله های آتش کرده و از سرایت آن به طبقات بالایی و واحد مجاور جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است، گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و انجام عملیات لکه گیری در ساعت ۱۲:۰۳ به عملیات خود خاتمه دادند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها