حاجی‌آخوندزاده: تعلیق جودو ایران قابل پیش‌بینی بود

جودوکار سابق تیم ملی کشورمان گفت: پیش‌بینی تعلیق فدراسیون جودو را پیش از این کرده بودم و تصمیم فدراسیون جهانی عجیب نبود.

حاجی‌آخوندزاده: تعلیق جودو ایران قابل پیش‌بینی بود

مسعود حاجی‌آخوندزاده در خصوص تعلیق فدراسیون جودو اظهار کرد: فدراسیون مستنداتی آماده کرده که به فدراسیون جهانی ارائه دهد. باید ببینیم این قضیه چگونه پیش خواهد رفت و رای فدراسیون جهانی جودو بازخواهد گشت یا خیر. امیدوارم این ‌مسئله به زودی حل شود تا به جودوکاران ایرانی و آینده‌شان لطمه‌ای وارد نشود.

وی افزود: فدراسیون در برخی از مسائل تصمیم‌گیرنده نهایی نیست و مقامات بالاتر باید راجع به آنها تصمیم بگیرند. این ماجرا هم مساله‌ای ست که نه فقط جودو بلکه کل ورزش ایران درگیرش است. زمانی که به عنوان مربی کار می‌کردم، وقتی با چنین مسائلی روبه‌رو می‌شدیم، پیش از آغاز مسابقات، شرایط را مدیریت می‌کردیم و به بهانه‌های مختلف مانع حضور ورزشکاران در آن دسته می‌شدیم.

سرمربی سابق تیم ملی جودو خاطرنشان کرد: تعلیق جودو برایم عجیب نیست. زمانی که به عنوان مربی در کادر تیم ملی با این گونه مسائل روبرو می‌شدیم، می‌دانستم که در نهایت این اتفاق روزی برای ایران خواهدافتاد. برای این مشکل باید از ابتدا راهکاری سنجیده می‌شد، اما هر بار دست و پا شکسته جلو رفتیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

حاجی‌آخوند‌زاده گفت: در اهداف بلند مدت‌، باید همه چیز را پیش‌بینی کنیم. برای چنین روزی هیچ اقدامی از قبل انجام نشد و بارها فقط صورت مسئله را پاک کردیم. امیدوارم حداقل برای آینده نیز راهکار درستی که به نفع‌مان باشد، انتخاب شود. اگر امروز تعلیق نمی‌شدیم فردا این اتفاق برای‌مان رخ می‌داد. تعلیق جودو اتفاق غیرمنتظره‌ای برای ایران نبود.

وی در خصوص تضمینی که میراسماعیلی و صالحی‌امیری 18 اردیبهشت‌ماه به کمیته جهانی المپیک داده‌بودند، تاکید کرد: فدراسیون جهانی جودو تضمین کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو را اشتباه برداشت کرده، وگرنه با توجه به قوانینی که در ایران وجود دارد و به آن نیز پایبند هستیم، ایران همیشه همین رویه را در پیش گرفته و در پیش هم خواهدگرفت. فکر می‌کنم پس از مسابقات اخیر، فدراسیون جهانی جودو بیش از حد به ایران مشکوک شد و به نحوی دیگر به این قضیه نگاه می‌کرد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها