محمدباقر اُلفت:

سران طوایف سرمایه‌های خرد را به مسیر اقتصاد هدایت کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: سران طوایف می‌توانند با بکارگیری سرمایه‌های خرد مردم را در جهت رونق اقتصادی و ایجاد شرکت‌های سهامی عام هدایت کنند.

سران طوایف سرمایه‌های خرد را به مسیر اقتصاد هدایت کنند

محمدباقر اُلفت امروز 28 شهریورماه در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان با حضور فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور و جمعی از مسوولان استانی گفت: این جلسات نقش سران طوایف در امر اداره کشور را تقویت و رونق می‌دهد و میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار نمونه این تقویت است.

وی با تاکید بر آن‌که «با این میثاق‌نامه نقش سران طوایف در ایجاد امنیت را متجلی کردیم» در ادامه خطاب به علما و سران طوایف گفت: با دخالت شما اختلافات به صلح تبدیل شده است و رمز موفقیت این برنامه باید کشف و روی آن تاکید شود. البته موفقیت شما به علت اعتماد مردم به شماست و باید این ظرفیت عظیم (اعتماد) حفظ و در همه حوزه‌ها از آن استفاده شود.

وی بیان کرد: حل اختلافات تنها کار معتمدین و سران طوایف نیست و چنین نگاهی کاملا سطحی است اما مشکلات متعدد کشور با سرپنجه سران طوایف و علما حل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ایجاد امنیت را آغازگر حرکت‌های بعدی دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه فقر در بخش قابل توجهی از استان کرمان وجود دارد، می‌توان از ظرفیت سران طوایف برای درمان فقر جنوب استان استفاده کرده است. در کشور درد می‌بینیم و احساس می‌کنیم اما فکر می‌کنیم وظیفه ما این است که این درد را با فریاد بیان کنیم در حالی که باید حلال مشکلات باشیم و راه‌حلی برای آن‌ها پیدا کنیم بدانید.

وی با اشاره به انعقاد میثاق‌نامه‌ای همچون میثاق‌نامه استان کرمان در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: سالار طایفه‌ای که هزار دزد دارد احترامی ندارد و سالاری مورد تکریم است که بتواند بگوید در طایفه من هزار مرد وجود دارد که همه از راه حلال مولد ثروت است همه تحصیل کرده و زمینه تحصیل دختران و پسران زیادی را در دانشگاه‌ها فراهم کرده است و تلاش کرده‌ام که این افراد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرد و باید برای این سالار و خان حرمت قائل شویم.

وی با بیان این‌که «راه‌حل فقر مفرط بکارگیری سرمایه‌های خرد مردم است»، اظهار کرد: سران طوایف می‌توانند با بکارگیری سرمایه‌های خرد مردم را در جهت رونق اقتصادی و ایجاد شرکت‌های سهامی عام هدایت کنند. در نظام های سیاسی برای حفظ خود سرمایه از خارج از کشور نمی‌آورند بلکه از سرمایه‌های خرد مردم برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ استفاده می‌کنند.

الفت بیان کرد: سران طوایف مورد اعتماد مردم هستند و میثاق‌نامه عدالت و امنیت باید توسعه یابد و ظرفیت آن نباید فقط محدود به حل اختلافات شود و باید توان سران طوایف به سمت ثرتمند کردن مردم و خروج مردم از فقر سوق یابد؛ لذا سران طوایف برای تحقق این امر آموزش یابند.

وی تغییر فرهنگ و نگاه مردم را کار ساده‌ای ندانست و بیان کرد: با همکاری سران طوایف تغییر نگاه مردم امکان پذیر است و سران طوایف می‌توانند موجب تحول در زندگی مردم شوند.

در این همایش بین چهار طایفه در جنوب استان کرمان صلح و سازش ایجاد شد و در پی این سازش پنج نفر از قصاص رهایی یافتند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • فهیمه باقری
    0

    سلام .پرونده ای باحجم بالا درسطح کشوربامبلغ پانصدمیلیارداختلاس چطورمیشود؟که به دادگاه ویژه نمیرود درصورتیکه هزاران خانواده گرفتاربی پولی فقر فساد بیکاری شده اند؟آیا عدل الهی اینست!؟اموال مامردم مظلوم رابرگردانید.وطناب داربه گردن طمعکاران ویقه سفیدان بیندازید

  • اسفندیار حسینی
    0

    جناب حجه الاسلام آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه با سلام و دعای خیر و آرزوی توفیق در مبارزه بی امان با معروض میدارم که ما تعداد 150 نفر از مالباختگان شرکت کرامت خودرو نمایندگی رسمی شرکت سایپا به مدیر عاملی حاج عیسی خسروی و برادران در استان ایلام میباشیم که از سال 95و 96در این نمایندگی(1 ) جهت خرید خودرو (2 )و یا طرح اتو خدمت شرکت سایپا سرمایه گذاری نموده ایم که طرحی قانونی و مورد تایید دولت میباشد اما صاحبان شرکت همه پولها را برداشته و خود در جاهای دیگر مورد سرمایه گذاری قرار داده اند ونه از خودرو و نه اشل پولها خبری نیست مراتب به دادگستری و طرح شکایت کشیده شده که انهم بواسطه نفوذ و گرفتن وکلای مجرب و سایر روشها منجر به اطاله دادرسی گردیده ....بخوبی میدانید که در این مدت ارزش پول ملی به بیش از یک چهارم رسیده و قیمت ماشین سه یه چهار برابر شده اما این مفسدین از دادن اصل پول هم خودداری میکنند .چه خانوارها که جهت پرداخت اقساط این پولها که غارت شده اند دچار مشگل گردیده اند و چه خانوادها که از هم پاشیده اند و چه مشکلات روحی و روانی که بوجود آمده از محضرتان استدعا داریم دستور فرمائید جدا از نفوذ و غوغا و بر اساس عدالت رسیدگی شود و در این راستا جهت زیان کمتر صاحبان خودرو و سرمایه تعجیل صورت کیرد اینک که بار دیگر امید به اجرای عدالت در جامعه رشد و نمو پیدا کرده ما هم خواهان اجرای عدلت و تنبیه این خیانت کاران در امانت مردم و تنبیه آنها به امید پاسخ درمحضر خدای سبحان که امروز ناظر و فردا حاکم است

  • مهدی باقری
    0

    سلام جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه به خدا پیر شدیم از بس حرص خوردیم جذب این جوانان که در سال 96آزمون استخدامی شرکت کردند و تمام مراحل را تمام کردند به کجا رسید به خدا ما زن بچه داریم زندگی داریم از بلاتکلیفی مردیم

  • محمدرضا نیکویی نژاد
    0

    ریاست محترم قوه قضائیه : جناب آقای رئیسی . احتراما اینجانب و حدود ۲۵۰ مالک دیگر در منطقه ۹۰ هکتاری واقع در شهرک زعفرانیه استان مرکزی .شهرستان اراک هرکدومون در متراژهای مختلف زمین چه بصورت سند ویا قولنامه ایی داریم . لذا این زمینها ابتدا بصورت باغ بود . که بدلایلی از بی آبی ناخواسته باغها طی چند سال خشک شد. وباینکه منطقه فوق تبدیل به بیابان شده تا اینکه پیگیریهای مداوم از شهرداری منطقه ۲ اراک خواستار وضعیت زمینها و کسب تکلیف شدیم اما در طی این چهار پنج سال اخیر با پیگیریهای مداوم ما مالکین هیچگونه نتیجه ایی حاصل نگردید. حتی بصورت توافقی شهرداری اعلام کرد در صورت واگذاری ۶۵% از هر قطعه زمین به شهرداری مجوز ساخت داده میشود نه تنها اینکارو نکرد حتی دیوارهای زمینها را بدونه اجازه مالک خراب کرد . و متاسفانه با توجه به پیگیریها ی دوباره .شهرداری فقط وعده و وعید دادن و همه مالکین را سرگرم نموده .وبااینکه اکثر ما مستاجر هستیم و در این شرایط سخت و طاقت فرسا همانند اجاره بها وغیره.....دست و پنجه نرم میکنیم حتی به وعدهای داده شده خود هم عمل نمی کنن و هیچ مقام و مسّولی در شهرداری فوق جوابگو نیست . لذا از آن ریاست و مقام محترم . خواستار پیگیری هستیم . با تشکر...(نیکویی)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها