حساب بانکی یارانه‌بگیران چک می‌شود؟

با شروع قطع یارانه افراد پر درآمد، حساب‌های مالی و بانکی یارانه بگیرانی که حذف شده‌اند بعد از دریافت رضایت از آنها چک خواهد شد.

حساب بانکی یارانه‌بگیران چک می‌شود؟

طبق تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی آغاز شده است؛ به طوری که حدود ۲۰۰ هزار نفر از خانواده‌هایی که در دهک‌های بالا شناسایی شده بودند در این ماه از لیست سازمان هدفمندی کنار رفتند.

اما اینکه یارانه افراد بر چه مبنایی حذف خواهد شد در دو دسته تقسیم بندی می‌شود که به قبل از حذف یارانه و بعد از آن بر می‌گردد. قبل از اینکه یارانه افراد حذف شود آنها بر مبنای اطلاعاتی که ثبت شده مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهای فرد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده و دارایی‌های مختلف که بر مبنای کد ملی افراد ثبت شده شناسایی و کنار گذاشته می‌شود.

اما وقتی که یارانه‌ها حذف شد افراد با توجه به پیامکی که دریافت می‌کنند می‌توانند برای اعتراض مراجعه کنند. در این مرحله وقتی که به پیشخوان دولت مراجعه کردند از آنها در مورد رضایت‌شان برای استعلام حساب بانکی و مالی نیز استعلام می‌شود.

بر این اساس حساب مالی و بانکی یارانه بگیران زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یارانه آنها قطع شده و اگر اعتراض به این موضوع داشته باشند باید حساب بانکی و مالی آنها چک شود.

در این حالت ممکن است تعداد زیادی از افراد یارانه‌بگیر با وجود اینکه خواهان دریافت یارانه در هر ماه باشند به دلیل عدم تمایل به بررسی حساب‌های بانکی و مالی، از این درخواست انصراف دهند.

بررسی حساب‌های بانکی برای قطع یارانه پردرآمدها موضوعی است که از سال‌های گذشته بارها مطرح شده و البته دولت و مسئولان بانکی آن را خط قرمز اعلام کرده بودند. حتی حدود دو سال پیش و در هنگام تصویب قانون بودجه نیز بررسی تراکنش‌های مالی افراد در مجلس پیشنهاد شد ولی در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت و عملیاتی نشد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    عدالت این نیست قیامت جواب خدا نمیخواین بدین

  • کاربر ناشناس
    0

    جالب است آن زمان که تصویب طرح یارانه رو میکردند تا سوبسید هارو قطع کنند فقط حرف از ساخت کیلومتر ها راه آهن شهری و خطوط جاده‌ای و مدرسه میدادند!!الان...!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      پس آنهایی که نان برای خوردن ندارن چه میشود یارانه بیشتری میگیرن یانه چرا یارانه زیاد نمیشود همه چیز گران شده ولی یارانه زیاد نشده

  • ناشناس
    0

    مردم بدبخت یه پولی کنارکذاشتن برای مبادا اون هم میخوان داد وفریاد بزنن که فلانی چقدر پول توی حساب شخصی داره اومده اعتراض میکنه ومیخواد یارانه میگیره من اصلا یارانه نمی خوام فقط خواسته من اینه که همه قیمتها به قبل از پرداخت یارانه برگردد قبلا میرفتم با 30 هزار تومان چقدرذ خرید میکردم الان با یک ملیون هم نمی شه اگه راست میگید از حقوق نجومی رئیسها ونماینده ها کم کنید همه چیز درست میشه قبض گاز وآب وبرق وتلفن وهزینه بنزین اینها همش ....حالا یارانه قطع میکنند علی برکت اله

  • محمودی
    0

    یارانه ای که میدین بیشتر شبیه جوک هست و خنده دار تر اینه که دارن قطعش میکنن!!!!!!!!! 45 تومن 10 سال پیش الان 2 تومن هم ارزش نداره ملتو مسخره کردین یا خودتونو!!؟؟؟

  • محمد
    0

    خدا به دادمردم برس دیگه میخاچکارکنید اونم قط کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها