میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرفوری:

مزایای شفافیت آرا بر نگرانی از پوپولیستی شدن نمایندگان می‌چربد / یک نماینده باید آزاد مرد باشد

معاون پارلمانی احمدی‌نژاد با بیان اینکه من با شفافیت آرا موافق هستم، گفت: شفافیت آرا به ارتباط نمایندگان با مردم کمک می‌کند و به نظر من مزایای شفافیت آرا بر نگرانی از پوپولیستی شدن نمایندگان می‌چربد.

مزایای شفافیت آرا بر نگرانی از پوپولیستی شدن نمایندگان می‌چربد / یک نماینده باید آزاد مرد باشد

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی از چهره‌های سیاسی و معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبر فوری ، با اشاره به اینکه اصل شفافیت چیز خوبی است و من موافق شفافیت آرای نمایندگان هستم، خاطرنشان کرد: شفافیت آرا به ارتباط مستقیم نمایندگان با مردم کمک می‌کند. نمایندگان مجلس از مردم نمایندگی می‌کنند و باید در راستای منافع مردم، منافع کشور و منافع انقلاب تصمیم بگیرند.
وی در ادامه گفت: بنابراین باید آرای نمایندگان علنی باشد. مذاکرات، طرح‌ها و جلسات مجلس علنی است و از رادیو پخش می‌شود، تا اظهارات و نظر نمایندگان برای مردم شفاف باشد. نماینده‌ای که مردم او را انتخاب کرده‌اند، نباید چیز مخفی از مردم داشته باشد. بنابراین آرای او هم باید علنی باشد.
این نماینده سابق مجلس در رابطه با نگرانی از پوپولیستی شدن نمایندگان بعد از اجرای این طرح ادامه داد: تنها موردی که مخالفان شفافیت آرا مطرح می‌کنند نگرانی از پوپولیستی شدن نمایندگان است که این را هم اگر با مزایای شفافیت آرا مقایسه کنیم به نظر من مزایا و نکات مثبت به این ماجرا می‌چربد.
میرتاج‌الدینی تأکید کرد: یک نماینده باید آزاد مرد باشد و نباید به خاطر فضای پوپولیستی و جوی که در بیرون وجود دارد، رای بدهد. بلکه زمان رای دادن باید مصالح مردم و نظام را در نظر بگیرد و ابایی از کسی نداشته باشد. مومنان از چیزی نمی‌ترسند.
وی در رابطه با این نگرانی که شاید شفافیت آرا بر تصمیم دولت بر حوزه های انتخابی تاثیر بگذارد، تاکید کرد: بودجه‌ها از قبل تصویب می‌شود، اما ممکن است در بعضی تخصیص‌ها بعضی سلایق و نظرات موثر باشد. من نمی‌توانم این ماجرا را رد کنم. ممکن است یک وزارتخانه ببیند نماینده‌ای به وزیر آن وزارتخانه رای مخالف داده است و این نظر اعمال شود. اما این به معنای آن نیست که دولت بتواند با نظر مجلس مخالفت کند.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها