ظریف با فدریکا موگرینی دیدار و گفتگو کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با فدریکا موگرینی دیدار و گفتگو کرد

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بامداد دوشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، دیدار ظریف و موگرینی در حالی صورت می‌گیرد که قرار است کمیسیون مشترک برجام با حضور وزرای امور خارجه ایران و۱+۴ (روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و چین) و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در نیویورک انجام شود. این نشست با توجه به اقدامات قانونی کشورمان برای کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام، این نشست از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدجواد ظریف که از روز جمعه برای حضور در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، تاکنون دیدارهای مختلفی با همتایان خود از چندین کشور ازجمله دانمارک و فرانسه داشته و با رسانه‌های آمریکایی مانند سی‌ان‌ان و سی‌بی‌اس نیز مصاحبه و گفتگو داشته است.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز صبح امروز برای حضور و سخنرانی در سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد. قرار است روحانی ضمن دیدار با رهبران چند کشور جهان، در سخنرانی خود در مجمع عمومی طرح ابتکار صلح هرمز را برای ثبات منطقه‌ای ارائه دهد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها