نظر آیت‌الله خامنه ای و شهیدمطهری درباره شمس تبریزی و مثنوی مولوی

همزمان با حاشیه سازی برخی افراد با شیوه دریافت استفتائهای شخصی و انتشار آن در رسانه های عمومی، ضروری ست نظر رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه و شخصیت جناب شمس و مولانا مد نظر قرار بگیرد.

نظر آیت‌الله خامنه ای و شهیدمطهری درباره شمس تبریزی و مثنوی مولوی

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرآنلاین، رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از شعرا در تاریخ 25 شهریور 1387 می‌فرمایند: « یک بخش مهمی از شعر آئینی ما می‌تواند متوجه مسائل عرفانی و معنوی بشود. و این هم یک دریای عظیمی است. شعر مولوی را شما ببینید. اگر فرض کنید کسی به دیوان شمس به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش دسترسی نداشته باشد که خیلی از ماها دسترسی نداریم و اگر آن را کسی یک قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش می‌گوید: و هو اصول اصول اصول الدین. »
آیت الله خامنه ای با اشاره به خاطره خود از شهید مطهری در ادامه می‌افزایند: « واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول اصول اصول الدین ... ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است.»


72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسین
    0

    والله شاه میبخشه؛ شاهقلی نمیبخشه!!!!!! رهبر ی کنونی و مطهری و بهشتی و ... از این حرفا که علمای الان می زنند صد کیلومتر جلوتر بودند.

    نظرات شما -
    • آرمان
      0

      آقای نوری، نور چشم ما هستند.

  • آرش
    0

    والا ما هرچی گشتیم حرفی از شمس تبریزی ندیدیم! دیوان شمس برای مولوی است نه شمس! چه ربطی داره؟!

  • علی
    0

    اگر فردی با مثنوی مانوس باشه تمامی مشکلات اعتقادی و روحی اش حل میشه و به تبع هر جامعه ای اگر تدریس مثنوی در مدارس، دانشگاهها و حوزه ها انجام بشه و مردم از اون بهره ببرن مدینه فاضله شکل میگیره

  • بی نام
    0

    اقا مردم‌ هزار گرفتاری وبدبختی وگرانی وفقر دارند این ها در چه فکر وکجای تاریخ هستند مولانا کسی است که تمامی ایات قران را به شعر وقالب مثنوی اورده اند بابا برید به فکر اختلاس ها باشید وقتی مقام معظم رهبری مخالفتی ندارند شما چی میگید برید جلوی دزدیها رابگیرید

  • علی
    0

    مولوی اشعار خوبی دارد اما انحراف در اشعارش هم زیاد است و اصولا شاعریست که بسیار ظریف حکام را توجیه میکند و انها را تبرئه میکند و کلا قابل مقایسه با بزرگانی همچون حافظ و فردوسی نیست و بسیار پائین تر است ولی صوفی بودنش را من نمیدانستم .

  • فهيمه
    0

    اين بندگان خدا چقدر ميگن بانك داري در ايران ربوي هست و نبايد اسمش بانكداري اسلامي باشه ،مگه كسي گوش ميده

  • ی--م
    0

    مقام معظم رهبری ، و رهبری انجناب بعنوان ولی امر مسلمین با سوابق بسیار درخشان که زندان وتبعید ، جزو بسیار اندک از پروسه مبارزاتی عظیم ،معظم وله ،علیه ستم شاهی را تشکیل میدهد ، امروز عصاره ای بیظیر ازشجاعت ، صداقت و پیروی مطلق از ولی امر( امام راحل) از مجاهدان بزرگ عصر پر تلاطم پیروزی انقلاب اسلامی ، همچون بهشتی ها و مطهری هاو.... بشمار میروند، وبر همه ما در هر جایگاهی که باشیم واجب و امری شرعی بشمار میرود.(یکنفر برای همه و همه برای یکنفر) رمز موفقیت انقلاب اسلامی ما ست .

  • مولانا
    0

    مولانا در اشعارشان اگر خوانده باشید که کسی نه خوانده ونه متوجه میشه فقط از خدا سخن گفته وانسان رابه خداشناسی دعوت کرده وانسان رااز دنیایی پوچ وواهی به سوی عالمی که فقط خدا در ان برهان ویقین است دعوت میکند وانسان را در این دنیابه تجزیه وتحلیل نفس خود دعودت میکند شاید از زندانی که خودبا هوای نفس خودش ساخته رهایی یابد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها