ترامپ: افراد زیادی برای‌میانجی‌گری بین ما و ایران تلاش می‌کنند/ایرانی‌ها مایل به مذاکره هستند!

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه ایرانی‌ها مایل به مذاکره با کشورش هستند، گفت که افراد زیادی برای میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن تلاش می‌کنند.

ترامپ: افراد زیادی برای‌میانجی‌گری بین ما و ایران تلاش می‌کنند/ایرانی‌ها مایل به مذاکره هستند!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری پیش از دیدار با رئیس جمهور عراق در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه اکنون زمان مذاکره با ایران است، مدعی شد که ایرانی‌ها مایل به مذاکره با آمریکا هستند.

نبابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ترامپ تصریح کرد: آنها می‌خواهند مذاکره کنند. ما نیز آن را غیر محتمل ندانسته‌ایم. آنها اینجا هستند، ما اینجا هستیم اما هنوز با مذاکره موافقت نکرده‌ایم. ایرانی‌ها مایل به مذاکره هستند و این کاملا منطقی است، اگرچه هنوز موافقت نکرده‌ایم.

وی درباره دیدارش با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: او نیز در حال رایزنی است. تعدادی افراد دیگر نیز همین‌طور هستند، ازجمله عمران خان نخست وزیر پاکستان. همچنین صدراعظم مرکل در این مسئله بسیار دخیل است. افراد زیادی می‌خواهند ما را پای میز (مذاکره) ببرند. باید ببینیم چه می‌شود ولی تاکنون با دیدار موافقت نکرده‌ایم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از عمران خان خواسته است تا میان تهران و واشنگتن میانجی‌گری کند؟ گفت: او مایل به این کار است و ما روابط بسیار خوبی با یکدیگر داریم. شانس آن وجود دارد اما من صحبتی نداشته‌ام. او بود که از من (برای میانجی‌گری) درخواست کرد، چراکه تصور می‌کند ملاقات کردن (با ایران) ایده خوبی است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که باتوجه به حضور مقامات دو کشور در نیویورک فرصت و زمان انجام چنین دیداری وجود دارد، هرچند که برنامه کاری او بسیار شلوغ است.

دونالد ترامپ به‌ویژه در روزهای اخیر گفته است مایل به مذاکره و دیدار با مقامات ایرانی است.

این در حالی است که مقامات کشورمان مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها را غیر ممکن دانسته‌اند مگر اینکه واشنگتن ابتدا به برجام بازگردد و تحریم‌ها را نیز بردارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها