پشت پرده شایعه اصلاح برجام؛ پرس‌تی‌وی خبر داد، دفتر روحانی تکذیب کرد

پرویز اسماعیلی(معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ایران) هم در واکنش به خبر پرس‌تی‌وی نوشت:

پشت پرده شایعه اصلاح برجام؛ پرس‌تی‌وی خبر داد، دفتر روحانی تکذیب کرد

به گزارش خبر فوری ، در حالیکه تا دقایقی دیگر رئیس جمهور حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد داشت، شایعاتی درمورد پذیرش ایران مبنی بر اصلاح برجام پخش شده است. ابتدا پرس تی وی در خبری مدعی شد: "پیشنهاد ایران برای اصلاح توافق هسته‌ای از این قرار است: تصویب پروتکل الحاقی در مجلس این کشور، تصویب توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا و همچنین برداشته شدن همه تحریم‌ها از سوی آمریکا."

بعد از این مقامات دولت به سراعت واکنش نشان دادند. ابتدا سخنگوی دولت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. ربیعی طرح پیشنهادی مبنی بر تغییرات جزیی در دل برجام را ناظر به تصویب زودتر پروتکل الحاقی در مجلس شورای اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران دانست که در برجام سال ۲۰۲۳ تعیین شده، به شرط آنکه آمریکا هم برجام را به همراه لغو کلیه تحریم ها در کنگره به تصویب برساند.

پرویز اسماعیلی(معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ایران) هم در واکنش به خبر پرس‌تی‌وی نوشت: "اصلاحی در کار نیست، فقط پیشنهاد چهار سال اجرای زودتر دو تعهد ما و آنها در ۲۰۲۳ است."

این حواشی در حالی است که امروز نشست تخصصی ایران و 4+1 در سازمان ملل برگزار شد. بعد از این جلسه، محمد جواد ظریف(وزیر امور خارجه ایران) گفت:"احتمال دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا صفر است و اگر آمریکا خواهان مذاکره است، باید تحریم‌ها را بردارد و به توافق هسته‌ای 2015 بازگردد."

این اظهارات نشان می‌دهد که بعید است توافقی در مورد برجام صورت بگیرد چرا که هرگونه توافقی مبنی بر برجام نیازمند ملاقات مقامات ایران وآمریکا است. با این حال، باید صبر کرد و دید تا ساعات دیگر چه اتفاقی می‌افتد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها