هفته‌ای مملو از انتصاب‌های ادبی/ نمایشگاه کتاب سال ۹۹ خبرساز شد

هفته گذشته شاهد انتصاب‌های متعددی در چند حوزه مختلف ادبی کشورمان بودبم.

هفته‌ای مملو از انتصاب‌های ادبی/ نمایشگاه کتاب سال ۹۹ خبرساز شد

هفته گذشته در حوزه ادبیات اتفاقاتی افتاد که در این گزارش به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران تغییر کرد

در جلسه اعضای شورای سیاستگذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره زمان برگزاری این نمایشگاه بحث و تبادل نظر شد و با توجه به تقارن تقویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ایام ماه مبارک رمضان، سه گزینه زمانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همزمان با ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال و برگزاری نمایشگاه کتاب بر اساس تقویم نمایشگاه با جابجایی چند روزه.

پس از مشورت اعضا، دو گزینه‌ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به دلایل مسائل فنی و اجرایی منتفی و در نهایت تاریخ ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال۹۹ به عنوان زمان برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد.

شما چه شعاری برای سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران انتخاب می‌کنید؟

ستاد برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر دارد شعار این دوره از نمایشگاه را از طریق فراخوان عمومی و با مشارکت فعالان حوزه فرهنگ انتخاب کند. برنامه‌ریزی برای تمام فعالیت‌های فرهنگی و جنبی در نمایشگاه سی وسوم حول محور شعار منتخب خواهد بود.

مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه جلال آل احمد شد

مهدی قزلی برای ششمین دوره متوالی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر اجرایی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب شد.

شرفی خبوشان دبیر دوازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی «محمدرضا شرفی خبوشان» را به عنوان دبیر علمی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب کرد.

دبیر هجدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه منصوب شد

نیکنام حسینی پور طی حکمی علیرضا بهرامی را به سمت دبیر هجدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه منصوب کرد.

داوران بخش منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۱۸ آبان تا چهارم آذر ۱۳۹۸ در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، فارس، خراسان رضوی و گلستان برگزار می‌شود و نفرات برتر ۳۱ جشنواره استانی برای راه‌یابی به مرحله ملی و بین‌المللی توانایی‌های خود را در معرض دید داوران قرار می‌دهند.

سهم مشارکت بنیاد به برگزیدگان جایزه ملک‌الشعرای بهار پرداخت شد

طرح‌های ادبی برگزیده در سومین جایزه ملک‌الشعرای بهار، با حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پاییز و زمستان سال جاری برگزار می‌شود. پس از بررسی جزئیات محتوایی و اجرایی، چهارده طرح‌ برگزیده در سومین جشنواره انجمن‌‌های ادبی -جایزه ملک‌الشعرا بهار- در کارگروه امور انجمن‌های ادبی، این کارگروه انجام فعالیت‌های ادبی پیشنهادشده توسط تشکل‌های ادبی را تصویب کرده و سهم مشارکت بنیاد به این انجمن‌ها پرداخت شد.

کتاب «مسافران وطن» رونمایی شد

کتاب «مسافران وطن» نوشته سعید علامیان شامل خاطرات دفاع مقدسی آزادگان شرکت خطوط لوله و مخابرت نفت ایران، با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مهندس محمدی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات شرکت نفت، عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از اهالی ادب و فرهنگ و نیز آزادگان دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مهندس محمدی، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات شرکت نفت که در تالار غدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد‏، ضمن خوشامدگویی به حاضران در سخنانی کوتاه گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی ۳۲ بار با بمباران موثر دشمن مواجه بوده ایم که در این بین نیز ۲۸ شهید، ‏ ۵۱ اسیر و بالغ بر ۲۰۰ اسیر و نیز به همین تعداد جانباز تحویل داده ایم. به واقع بودن در کنار این مجموعه برای من نیز مایه افتخاری است.

تشریح جزئیات برگزاری کنگره شعر اربعین/ زمان اختتامیه اعلام شد

نشست خبری کنگره شعر اربعین با حضور هادی جانفدا دبیر اجرایی کنگره، حیدری مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت برگزار شد.

در این مراسم هادی جانفدا، دبیر کنگره ملی شعر اربعین با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه گفت:اختتامیه پنجشنبه از ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های حرم امام رضا علیه السلام در باب الجواد برگزار می‌شود.

وی افزود: حدود دو ماه و نیم پیش فراخوان کنگره اعلام شد به دلیل اینکه نهادهای مرتبط با اربعین در ماه صفر مشغول برگزاری همایش میلیونی اربعین می شوند، اختتامیه همایش اوایل مهر برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها