نوار سواحل رودسر درگیر سنبل آبی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: پاکسازی حجم زیادی از گیاه مهاجم سنبل آبی در سواحل این شهرستان انجام شد.

نوار سواحل رودسر درگیر سنبل آبی

سنبل آبی یک گیاه آبزی بومی در حوزه آمازون است و اغلب از گونه‌های مهاجم بسیار مشکل‌ساز در خارج از محدوده بومی خود است.

این گیاه در سال‌های گذشته وارد تالاب های استان گیلان به‌ویژه تالاب بین‌المللی انزلی، تالاب عینک رشت و چند آب‌بندان شهرستان شفت شده است.

سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالاب ها می شود، همواره باید با اقدامات علمی و اجرایی نسبت به معدوم‌سازی این گونه اقدام شود.

در حال حاضر پای این گیاه مهاجم به سواحل رودسر نیز رسیده است و حجم آن نیز زیاد است.

علی محمدپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در این خصوص گفت: با توجه ورود حجم زیادی از گیاه مهاجم سنبل آبی از دهانه رودخانه چمخاله به ساحل رودسر و براساس مصوبات کارگروه پسماند شهرستان رودسر، با همکاری فرمانداری، شهرداری رودسر و اعضای کارگروه پسماند این شهرستان پاکسازی این گیاه مهاجم با استفاده از ماشین آلات سنگین صورت گرفت.

وی افزود: بالا بردن افزایش آگاهی عمومی در مورد مهاجم بودن و تکثیر سریع این گیاه و لزوم مبارزه با آن با همکاری سایر ارگان ها باید در اولویت قرار گیرد.

محمدپور خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طی فراخوان عمومی با حضور فرماندار و با همکاری بخشداری، راهداری، شبکه بهداشت، شهرداری، هلال احمر شهرستان رودسر نسبت به جمع آوری و معدوم سازی حجم وسیعی از این گیاه مهاجم که در بیش از 6 کیلومتر از نوار ساحلی منتشر شده بود، بوسیله گریدر و لودر اقدام کردند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها