دربی 1+90 با حضور قلعه نویی و مهدی تارتار!

جنگ رسانه‌ای امیر قلعه نویی و مهدی تارتار از شرایط دو مربی تیم های شهرستانی خارج شده و به پیج های هواداری استقلال و پرسپولیس رسیده؛ ظاهرا این ماجرا ادامه دار است.

دربی 1+90 با حضور قلعه نویی و مهدی تارتار!

با اینکه 9 روز از مسابقه تیم های سپاهان اصفهان و نفت مسجدسلیمان گذشته اما حملات امیر قلعه نویی به مهدی تارتار همچنان ادامه دارد که سرمربی نفت مسجدسلیمان نیز ناچارا پاسخ هایی را به همتایش در سپاهان می دهد.


*یک تساوی و یک دنیا جنجال


ماجرا از جایی شروع شد که نفت مسجدسلیمان موفق شد در بازی با سپاهان در اصفهان یک امتیاز ارزشمند را از این تیم بگیرد. سوت پایان این مسابقه که به صدا در آمد، امیر قلعه نویی شاکی از نبردن تیمش و دادن دو امتیاز حساس به تیم تحت هدایت مهدی تارتار وارد زمین شد و رویش را به سمت نیمکت نفت و مهدی تارتار برگرداند و این جملات را بر زبان آورد: «آبروی فوتبال آسیا را برده اید؛ گند زده اید به فوتبال. آبروی فوتبال ایران را برده اید؛ نمی گذارید 20 دقیقه فوتبال انجام شود».


این واکنش عجیب در داخل زمین فقط با لبخند مهدی تارتار مواجه شد و همراهانش او را از زمین نقش جهان خارج کردند. حملات قلعه نویی اما به همان داخل زمین ختم نشد و در نشست خبری نیز از سبک بازی تیم تارتار انتقاد کرد. قلعه نویی با حالت تمسخر خطاب به مهدی تارتار گفت: «از فیفا خواهش می‌کنم که کلمه Fair Play را از فوتبال ایران بردارد چون در فوتبال ایران بازی جوانمردانه متفاوت است. ما از سیستم و شکل بازی نفت مسجد سلیمان گله نداشتیم اما تا بازی ما شکل می‌گرفت، سرمربی نفت می‌گفت ۲، یکی‌شان می‌افتاد، می‌گفت ۳، یکی دیگر می‌افتاد. این که فوتبال نشد. فکر می‌کنم زمان مفید بازی در آسیا چهل و خرده‌ای دقیقه است اما برخی تیم‌ها زمان مفید را به ۳۰ دقیقه هم می‌رسانند. حرف هم بزنیم،‌ می‌گویند بودجه نداریم. بودجه چه ربطی به این نوع فوتبال بازی کردن دارد؟»


این صحبت های قلعه نویی فردای بازی با واکنش مهدی تارتار مواجه شد. تارتار خطاب به قلعه نویی گفت: «آقای قلعه‌نویی! دوست عزیزم، همکار خوب و بزرگ من، شما که تاکتیک‌های ما را به سخره می‌گیری، ما به تیم‌های کم بضاعت می‌رویم و بازیکنانی که شما در تست‌هایت رد می‌کنی پیش ما بازی می‌کنند. اختلاف تیم ما و شما اینقدر زیاد است. پس مجبوریم 10 تاکتیک داشته باشیم و کار کنیم و زحمت بکشیم. ما نه ارتباطات زیادی داریم، نه رزومه‌مان مثل شما قوی است. ما 10 تاکتیک داریم که هر کدامش رمز بین ما و بازیکنان‌مان است. رمز این تاکتیک‌ها اما افتادن روی زمین نیست. خوب است واقع‌بینانه قضاوت کنیم. ما اینقدر بودجه نداریم که 20 بازیکن طراز اول بیاوریم، چند تا ایستگاهی‌زن بیاوریم، اوت‌انداز جذب کنیم و 3،4 بازیکن دو متری به خدمت بگیریم، بعد هم بنشینیم خانه و از زندگی لذت ببریم. ما باید سختی بکشیم و تلاش کنیم. آقای قلعه‌نویی! من همیشه از شما برای کارهایم و انتخاب‌هایم مشاوره می‌گرفتم و همیشه برایم قابل احترام هستید اما لازم بود از حق تیمم دفاع کنم.»


*حرف های جنجالی قلعه نویی در سلام صبح بخیر


شاید تصور می شد این پایان جنگ رسانه ای دو مربی شناخته شده فوتبال ایران است. آتش ها نیز تقریبا فروکش کرده بود تا اینکه رفتن قلعه نویی روی خط برنامه سلام صبح بخیر روز شنبه شروعی دوباره برای دامن زدن به اختلاف 9 روز پیش بود. بازهم قلعه نویی و اینبار حرف هایی کنایه وار به تارتار بدون آنکه نامی از او ببرد. سرمربی سپاهان وقتی درباره فحاشی به خودش در جریان دیدار با پرسپولیس سخن می گفت ناگهان یاد بازی قبلی با نفت مسجدسلیمان افتاد و سعی کرد به تارتار طعنه بزند: «من نمی دانم چرا باید به مربی ای که تیمش مقابل پرسپولیس فوتبال کلاسیک بازی کرده توهین شود؟ حتما باید در 6 مسابقه 18 امتیاز به آقایان بدهند و بعد هم بگویند آرزویم این است که فلان تیم قهرمان شود؟ من سوال می پرسم آیا مربی ای که یکجا مسئولیت دارد، می تواند برای یک تیم دیگر آرزوی قهرمانی بکند؟ من در تیم های مختلف دو بار جلوی قهرمانی استقلال را گرفتم؛ این یعنی شرف».


اشاره قلعه نویی به دوران سرمربیگری مهدی تارتار در پارس جنوبی جم است که تیم او همیشه مقابل پرسپولیس بازنده شد. تیم تارتار سال گذشته در اخرین مسابقه فصل با پرسپولیس مصاف داشت و اگر این تیم را در جم شکست می داد و سپاهان در هفته آخر برنده می شد جام قهرمانی به اصفهان می رفت اما پارس جنوبی یک بر صفر بازنده شد. این در حالی است که سال گذشته به غیر از فولاد خوزستان هیچ یک از مدعیان دیگر و حتی خود سپاهان موفق به شکست پرسپولیس نشد و از پارس جنوبی که تیمی متوسط بود انتظار می رفت پرسپولیس را ببرد. آن هم در شرایطی که سرخ ها با یک تساوی جشن قهرمانی می گرفتند. تارتار همان زمان نیز مورد هجمه های زیادی قرار گرفت و حالا قلعه نویی که ظاهرا دلخوری شدیدی از این مربی دارد، بار دیگر این بحث را وسط کشیده است.


* دعوا به پیج های هواداری سرخابی کشید


صحبت های دوباره قلعه نویی علیه تارتار نه فقط در حد یک جنگ رسانه ای که فراگیری اجتماعی نیز پیدا کرد؛ بعد از این حرف ها صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی که از سوی طرفداران استقلال اداره می شوند، با حمایت از سرمربی سابق خود به مهدی تارتار حمله کردند و او را مربی ای دانستند که موفقیت خودش را فدای قهرمانی پرسپولیس کرده است. در چنین شرایطی پای صفحات پرسپولیسی وسط آمد و کار به جایی رسیده که از روز گذشته تا همین حالا طرفداران استقلال و پرسپولیس به حمایت از قلعه نویی و تارتار به درگیری با یکدیگر پرداخته اند. البته که توهین های مختلفی از سوی پرسپولیسی ها به قلعه نویی و استقلالی ها به تارتار انجام شده است.


*واکنش اینستاگرامی تارتار


بعداز صحبت های دیروز قلعه نویی، سرمربی نفت مسجدسلیمان ترجیح داد در رسانه ها دیگر حرفی در این خصوص نزند. تارتار که همواره سعی کرده احترام پیشکسوتان خود را نگه دارد، اینبار ترجیح داد مصاحبه نکند و به یک پست و یک استوری اینستاگرامی بسنده کند.


تارتار در صفحه شخصی خودش بدون آنکه نامی از کسی ببرد، یک حدیث از حضرت علی(ع) قرار داد که می گوید: «آدم شرور به هیچکس گمان خیر نمی برد؛ زیرا همگان را به خوی و خصلت خود می بیند.»


اگرچه تارتار نامی از قلعه نویی نبرد اما مشخص بود که منظورش از این پست اینستاگرامی سرمربی سپاهان است و پیج های هواداری نیز این را واکنش رسمی تارتار به قلعه نویی دانستند.


سرمربی نفت مسجدسلیمان همچنین صبح امروز یک استوری در اینستاگرامش گذاشت که از صفحه هواداران خودش منتشر شده و به دیدار گسترش فولاد و پرسپولیس در سال 92 اشاره دارد. مسابقه ای که تارتار در آن هدایت گسترش فولاد را برعهده داشت و موفق شد پرسپولیس تحت امر علی دایی را شکست دهد. امتیازاتی که پرسپولیس در آن بازی از دست داد باعث شد تا این تیم در پایان فصل قهرمان نشود و با انتشار این استوری سرمربی کنونی نفت مسجدسلیمان ثابت کرده که جلوی قهرمانی پرسپولیس را هم گرفته است. همچنین تارتار در زمان حضورش در داماش گیلان نیز پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داده است.

*این قصه ادامه دارد؟


ماجرای قلعه نویی و تارتار از حدود 9 روز پیش ادامه داشته و حالا یک جنگ تمام عیار است. به نظر می رسد ادامه این اتفاقات سودی برای فوتبال ایران ندارد. بحثی کاملا حاشیه ای که فضای مجازی را هم تحت تاثیر قرار داده و ادامه دادنش دیگر سوژه جالبی محسوب نمی شود.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • طرفدار
    0

    البته که قلعه نویی زیاد گرد و خاک زیاد به پا میکند و در مقابل تاتار هم واقعا ادب قابل قبولی دارد.... ولی این یک جمله را در مورد تاتار گفته طبق آمار درست است: از 6 بازی 18 امتیاز به پرسپولیس داده. ... اما گاشکی کسی پرونده یحیی گل محمدی را در چندسال گذشته نگاه کند، او دیگر به طرز تابلو و شرم اوری خود را جلو پرسپولیس می بازاند!!!! دوسال اخیر 5 بار با تیم مشهدی (حتی جام حذفی را هم) با صبا باتری هم دقیقا همینطور بود، با ذوب آهن هم مستحبی می باخت به پرسپولیس. خواهش میکنم بروید آمارش را از سازمان لیگ یا آرشیو روزنامه ها بگیرید.... اونوقت میگویید درود بر شرف تارتار.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها