بازداشت هکر 35 ساله در تهران / انتقام جویی پلیدانه از مدیر شرکت

رئیس پلیس فتا از دستگیری مرد جوانی خبر داد که با تخریب داده های شرکت از مدیر شرکت انتقام می گرفت.

بازداشت هکر 35 ساله در تهران / انتقام جویی پلیدانه از مدیر شرکت

سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتا گفت: مدیر یک سایت اینترنتی به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اظهار داشت: فردی ناشناس به پنل مدیریت و سیستم امنیتی سایت، وارد شده است و اطلاعات و داده های شرکت را تخریب و حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت متهم با به دست آوردن رمز عبور موفق شده در ابتدا وارد پنل اطلاعات سایت شرکت شود و سپس داده های شرکت را تخریب کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که احتمال زیادی دارد که این فرد از مجموعه افراد حاضر در شرکت باشد، گفت: مهندسان پلیس فتا شناسایی متهم را در دستور کار قرار دادند و موفق شدند یکی از کارکنان شرکت را که مردی 35 ساله بود را شناسایی کنند و نتیجه تحقیقات انجام شده را در اختیار مقام قضایی قرار دادند.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه متهم با هماهنگی های قضائی برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا دعوت شد، ابراز داشت: متهم در ابتدا که خود را غافل از ارتکاب هر گونه جرمی نشان می داد، با ادله های پلیس مواجه شد و به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با مدیر سایت خصومت داشتم و از روی کینه ورزی در صدد انتقام و تلافی برآمدم و در یک فرصت مناسب رمز ورود به سیستم مدیریت سایت را در دفتر مدیر پیدا کردم و سپس با تخریب داده های شرکت و حذف اطلاعات شرکت در صدد تلافی و انتقام بر آمدم.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، از مدیران شرکت خواست: از دسترس قرار دادن اطلاعات رمز و کدهای عبور به افراد دیگر دوری کنند.

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها