ابوترابی: اروپایی‌ها حق ندارند ایران را به خروج از برجام تهددید کنند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر این‌که «ایران تاکنون یک طرفه به تعهدات برجامی عمل کرده است» گفت: امروز ایران است که باید از جامعه‌ی جهانی طلبکار باشد. این اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بودند که پشت به برجام کرده و بدعهدی نشان دادند.

ابوترابی: اروپایی‌ها حق ندارند ایران را به خروج از برجام تهددید کنند

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به غیر منطقی بودن انتظار اروپاییان برای پایبندی ایران به تعهدات برجام بیان کرد: اروپایی‌ها تا به امروز هیچ اقدام عملی در خصوص برجام انجام نداده‌اند و صرفا شاهد گفتار درمانی آن ها بوده‌ایم. نه اروپایی‌ها و نه آمریکایی‌ها تا به امروز ذره‌ای به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ اروپایی‌ها امروز این حق را ندارند که انگشت را به سمت ایران گرفته و بگویند اگر ایران گام چهارم را بردارد ما از برجام خارج می‌شویم. سوال اینجاست که اصلا اروپایی‌ها در برجام به طور عملی بوده‌اند یا نه؟

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون تنها ایران بوده که به تعهدات برجامی جامعه عمل پوشانده است. اکنون نیز اروپایی‌ها عملا در برجام حضوری ندارند. امروز ایران است که باید از جامعه بین‌المللی طلبکار باشد که چرا کشورهای اروپایی و آمریکایی به تعهدات خود جامعه عمل نپوشاندند .

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه که مسلم است منافع اتحادیه اروپا با آمریکا یکسان است و آنها نیز گامی در برجام نخواهند داشت. امروز بنده معتقدم که ایران باید عزتمندانه در طی بیانیه‌ای از برجام خارج شود و این جامعه‌ی بین‌الملل است که باید به ما پاسخ بدهد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها