داعشی ها از چه تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که داعش چگونه می تواند با این سرعت ویدیویی از عملکرد تروریستی خودش منتشر کند، گزارش زیر به نحوه استفاده داعش از تکنولوژی ها اشاره دارد.

داعشی ها از چه تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، داعش برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با مخاطبانش از تکنولوژی های مختلف که امروزه در دسترس همگان است استفاده می کند، تکنولوژی هایی که اگر در استفاده از آن هوشیار نباشیم می تواند دردسر ساز شوند. و عدم استفاده صحیح از آنها ما را به رسانه دشمن تبدیل کند.

تلگرام یا کیک؟

به گزارش گروه ضد تروریستی Ghost Security داعش تقریبا از هر اپلیکیشن اجتماعی که به ذهنتان خطور کند برای برقراری ارتباط و اشتراک گذاری پروپاگاندای خود بهره می گیرد: توییتر، فیسبوک، اپ های چت رمزگذاری شده نظیر تلگرام، Surespot و Threema و پلتفرم های پیام رسان نظیر Kik و واتس اپ از جمله اصلی ترین ابزارهای ارتباطی این گروه به شمار می روند.

گفته می شود داعش برای هماهنگ سازی حملات تروریستی نوامبر سال قبل خود در پاریس که به کشته شدن 130 فرد و مجروح شدن صدها نفر انجامید از تلگرام استفاده کرده است. این پیام رسان به داعش امکان می دهد تا گروه هایی با شمار بالای اعضا را برای چت گروهی بسازد و از طرف دیگر به خاطر رمزگذاری شده بودن پیام ها، بهترین ابزار برای پنهان ماندن اعضای آن از نظر نیروهای امنیتی است.

اندروید یا آی او اس؟

آنها ویدیوهای مربوط به حملات تروریستی و اعدام های وحشیانه خود را از طریق یوتوب منتشر می کنند و برای تماس های مهم شان نیز از اپلیکیشن فوق العاده ایمن اپل موسوم به iMessage استفاده می کنند. البته لازم است خاطر نشان کنیم که طبق گزارش منتشر شده توسط فلش پوینت، شرکت اطلاعاتی فعال در زمینه امنیت سایبری، این گروه محصولات اندرویدی را نسبت به گجت های الکترونیک مبتنی بر iOS ترجیح می دهد.

ویدئو به چه کارشان آید؟

انتشار عقاید و مرام اخلاقی این گروه و رساندن پیام شان به دیگر هواداران داعش در اقصی نقاط دنیا نیز به واسطه رادیوهای اینترنتی میسر می شود. وقتی یک حمله تروریستی توسط اعضای این گروه رخ می دهد، آنها از توییتر برای بر عهده گرفتن مسئولیت حمله استفاده می کنند و هوادارانشان نیز با ریتوییت کردن این پیام حمایت خود را از آنها اعلام می کنند.

داعش از پهباد هم استفاده می کند؟

چندی قبل ارتش ایالات متحده آمریکا نیز باخبر شد که داعش در عراق از پهپادهایی که به صورت تجاری در بازار این کشور موجود هستند برای پرتاب بمب های کوچک روی مواضع مورد نظر خود در اطراف موصل استفاده می کند که در واقع آخرین پایگاه این گروه در عراق به شمار می رود. اما این پهپادها صرفا هم کاربرد خرابکارانه ندارند و بعضا در عملیات های ضد تروریستی نیز از آنها استفاده می شود کما اینکه طبق گزارشات، در عملیات ضد تروریستی مجلس از کوادکوپتر استفاده شده است. انتشار این خبر آنطور که نشریه تایم گزارش داد این نگرانی را در دل بسیاری به وجود آورد که مبادا داعش روزی این تکنولوژی را برای حمله هوایی به مناطق شهری استفاده نماید. گفتنی است در حال حاضر ارتش آمریکا کاملا از پیشرفت های تکنولوژیکی داعش آگاه است و برای شناسایی و نابود کردن درون های متعلق به این گروه بیش از 200 سیستم را در دست بررسی دارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها