عارف: فضا برای حضور زنان در جامعه فراهم شود

رئیس فراکسیون امید مجلس اذعان کرد: فضا برای حضور زنان در جامعه باید فراهم شود و این با دستور و بخشنامه میّسر نیست.

عارف: فضا برای حضور زنان در جامعه فراهم شود

دکتر محمدرضا عارف در دیدار آیت الله علوی بروجردی به نقش زنان در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی، در حوزه زنان بویژه در بخش آموزش و پرورش چالش های جدی داشتیم که تصمیمات موردی اتخاذ می شد و بعد به تناقض می خوردیم و سریع اصلاح می کردیم که نمونه های آن را در حوزه کشاورزی، پزشکی و مهندسی می توان مشاهده کرد.

او با بیان اینکه در مجموع روند خوبی را در آموزش عالی از حیث حضور زنان داریم، ابراز کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند اما در جهت گیری های مدیریتی کشور از این ظرفیت استفاده نکردیم و این درحالی است که موفقیت زنان در خیلی مسائل و زمینه ها بالاتر از مردان است.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، آن را نقشه راه ارزشمندی برای جامعه و نظام دانست و ادامه داد: اولین توصیه رهبر انقلاب در این بیانیه، مساله علم و پژوهش است.

او با اشاره به درخشش ریاضیدان ایرانی در جهان اذعان کرد: جاهایی که ما به زنان اعتماد کردیم به موفقیت هایی هم دست یافتیم لذا معتقدیم فضا برای حضور زنان در جامعه باید فراهم شود و این با دستور و بخشنامه میّسر نیست.

منبع: شفقنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها