قسمت ۱۰۶ برنامه برداشت:

علت واقعی همکاری کیانوش عیاری با تلویزیون/ سینمارفتن بچه‌ها ممنوع !

در برنامه برداشت این هفته انتقاد غیرمستقیم شاعر عاشقانه‌ها از فیلم سینمایی رحمان ۱۴۰۰ را می‌بینید.

علت واقعی همکاری کیانوش عیاری با تلویزیون/ سینمارفتن بچه‌ها ممنوع !

فاضل نظری شاعر غزل‌های عاشقانه که مدیرعاملی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان را برعهده دارد، در نشست خبری هفته کودک، از محتوای فیلم توقیف شده رحمان 1400 به شدت انتقاد کرد. فاضل نظری به خبرنگارها گفت که در ایام تعطیلات نوروز به همراه خانواده به تماشای فیلمی در سینما رفته که میانه‌های فیلم به خاطر محتوای بد آن مجبور به ترک سینما شده است. این شخصیت فرهنگی بدون نام بردن مستقیم از فیلم مورد نظر، گفت که آن فیلم بعدا توقیف شد.

کیانوش عیاری، کارگردان با سابقه سینما در مصاحبه‌ای درباره علت همکاری‌اش با صداوسیما صحبت کرده است. عیاری گفته است که تنها دلیل همکاری‌اش با تلویزیون برای ساخت سریال روزگار قریب، مشکلات مالی بوده و از دست نزول‌خورها مجبور شده برای تلویزیون فیلم بسازد. این کارگردان حالا نیز در حال ساخت سریالی به اسم «87 متر» هست. دو ساخته آخر کیانوش عیاری در سینما به نام «خانه پدری» و «کاناپه» هر دو در توقیف به سر می‌برند و تلاش‌های این کارگردان برای رفع توقیف فیلم‌هایش، بی‌ثمر بوده است.

در اول برنامه، انتقاد فاضل نظری از فیلم رحمان 1400 را به خاطر محتوای غیراخلاقی فیلم عنوان کردیم. جالب است بدانید که در اکران‌های جدید سینما، اکثر فیلم‌های روی پرده دارای محدودیت سنی هستند و دیدنشان برای بچه‌ها ممنوع اعلام شده است. اینکه فیلم‌ها رده‌بندی سنی بشوند خیلی خوب است اما باید پرسید چرا در بین فیلم‌هایی که مناسب بزرگسالان اکران می‌شود، فیلم کودک در سینماها نیست!

کارگردان فیلم درخونگاه مدعی شده است که مسعود فراستی باعث تغییر در پایان‌بندی فیلمش شده است. سیاوش اسعدی گفته که بعد از اکران فیلم در جشنواره فجر، مسعود فراستی نقد تندی علیه این فیلم داشته و همین باعث شده که پایان درخونگاه عوض شود. اسعدی در نشست رسانه‌ای به مناسبت آغاز اکران فیلمش با حمله به نقدهای مسعود فراستی در برنامه هفت گفت، این منتقد با نظراتش در تلویزیون برای سانسور فیلم‌ها گِرا می‌دهد. مسعود فراستی در جشنواره فجر به جز یکی دو فیلم، تقریبا همه فیلم‌های جشنواره را با نقدهای تند مواجه کرد ولی این اولین بار است که یک کارگردان می‌گوید نقدهای منتقد فیلم، باعث سانسور فیلم شده است.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با بهاره رهنما را شاهد خواهیم بود.

برنامه برداشت امروز را ببینید و نظر بدهید.

22

حجم ویدیو: 25.87M | مدت زمان ویدیو: 00:08:47 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها