تابش: با مشارکت بالای مردم در انتخابات طمع دشمنان و بدخواهان کم می‌شود

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بازسازی اعتماد مردم برای جلب مشارکت در انتخابات تاکید کرد.

تابش: با مشارکت بالای مردم در انتخابات طمع دشمنان و بدخواهان کم می‌شود

محمدرضا تابش اظهار کرد: در مورد نحوه مشارکت در انتخابات پیش‌ روی مجلس، اختلاف‌نظرهایی بین اصلاح‌طلبان وجود دارد، البته همه اصل مشارکت را قبول دارند و در این موقعیت روی مشارکت تاکید دارند چرا که هرچه مشارکت بالاتر باشد طمع دشمنان و بدخواهان هم کم می‌شود و منافع ملی در سطح جهانی تامین می‌شود، اما انتظار می‌رود دست‌اندرکاران هم متقابلاً تمهیدات و تسهیلات مبتنی بر عدالت گرایی و حق را فراهم کنند، ملاحظاتی داشته باشند و تصمیماتی بگیرند که آحاد مردم تمایل به مشارکت در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: اینکه بگوییم گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات مشارکت دارند یا نه، بن‌مایه آن مردم هستند. اگر مردم رضایتمندی نداشته باشند، اعتمادشان سلب شده باشد و اگر جایی اعتمادشان خدشه‌دار شده و بازسازی نشده باشد هر چقدر هم احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها بنا به ملاحظات مردم را دعوت به مشارکت گسترده کنند خیلی اثربخش نیست. اگر می خواهیم مردم در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند باید شکافی که بین مردم و حاکمیت به وجود آمده را پر کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: به هر حال اعتماد مردم باید بازسازی شود، اگر مردم اعتماد کافی نداشته باشند، حتی اگر برجسته‌ترین افراد هم وارد عرصه شوند در ترغیب‌شان به مشارکت اثربخش نیست.

تابش خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود که مردم بدانند مشارکت‌شان در انتخابات، در ارتقای منافع ملی کارساز است و واجد حق و حقوقی است که در آینده محترم شمرده خواهد شد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر ضرورت رعایت مُر قانون و شفافیت در پروسه بررسی صلاحیت‌ها، تاکید کرد: در هر صورت اگر ما در این ویترین کالاهای متنوع‌تری داشته باشیم جذاب‌تر است و هرگاه مردم احساس کنند کاندیداها از سلایق و گرایش‌های مختلف هستند بیشتر به مشارکت در انتخابات ترغیب خواهند شد.

تابش در پایان درباره آخرین تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: در حال حاضر در مرکز، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و مجمع احزاب اصلاح‌طلب، برای چینش نیروهایشان در استان‌ها تمهید مقدمات کرده‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اصلاح طلبان برای مردم خیری .بجز گرانی و دلالی و فساد نبوده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها