خبر فوری بررسی می‌کند؛

پولدارهای عراقی در ایران چه می‌کنند؟/ مشهد و شمال پاتوق مرفهین کشور همسایه

رییس اتحادیه مشاوران املاک مشهد می‌گوید که خیلی از عراقی‌ها به نوعی قانون را دور می‌زنند؛ یک نفر ایرانی را واسطه می‌کنند و ملک را به نام او می‌خرند و قولنامه می‌کنند و از آن فرد هم ضمانت‌هایی می‌گیرند.

پولدارهای عراقی در ایران چه می‌کنند؟/ مشهد و شمال پاتوق مرفهین کشور همسایه

زینب حقی : کاهش ارزش پول کشورمان در ماه‌های اخیر علاوه بر فشار معیشتی که بر خانوارهای ایرانی آورده است، اثرات دیگری نیز در جامعه داشته است؛ از جمله این آثار خرید زمین و ملک توسط اتباع عراقی در کشور است از مشهد تا شمال و بعضا در شهرهای مرزی. موضوعی که نگرانی‌هایی را در افکار عمومی به وجود آورده است؛ نگرانی از تغییر بافت جمعیتی و احیانا مشکلات امنیتی. برای بررسی این موضوع به سراغ رییس فعلی اتحادیه مشاورین املاک مشهد، رییس سابق این اتحادیه و رییس اتحادیه مشاورین املاک کل کشور رفتیم تا میزان صحت اخبار منتشر شده را جویا شویم.

ثبت شرکت و سرمایه 300 هزار دلاری شرط خرید ملک

مرادزاده رییس کنونی اتحادیه مشاوران املاک مشهد در گفت‌وگو با خبر فوری در پاسخ به سوالی در مورد میزان شیوع خرید ملک در مشهد از سوی عراقی‌ها و بستر قانونی این مسئله به خبر فوری گفت: اتباع خارجی چه افغانی و چه عراقی به شرطی می‌تواند ملک به نام بزنند که شرکتی با 51 درصد سهام ایرانی ثبت کنند و همچنین به شرط داشتن 300هزار دلار سرمایه. اگر اینگونه باشد می‌توانند ملکی را به نام آن شرکت خریداری کنند.

عراقی‌ها قانون ایران را دور می‌زنند

وی ادامه داد: ولی معمولا چون خیلی از عراقی‌ها اینقدر سرمایه ندارند، به طریقی قانون را دور می‌زنند. یک نفر ایرانی را واسطه می‌کنند ملک را به نام او می‌خرند و قولنامه می‌کنند و از آن فرد هم ضمانت‌هایی می‌گیرند.

مرادزاده با بیان اینکه چون خیلی از این معاملات را مطلع نمی شویم پس آمار دقیقی از این مسئله در اختیار نداریم، گفت: کم و بیش می شنویم که این کار انجام می‌شود، شاید در حد نیم تا یک درصد از معاملات اینگونه باشد.

موضوعی که عابد زاده رییس سابق اتحادیه مشاورین املاک مشهد نیز در گفت‌وگو با خبر فوری بر آن صحه می‌گذارد و می‌گوید: اتباع خارجی نمی توانند ملک به نام خود بزنند اما استانداری شرایطی را فراهم کرده که در قالب ثبت شرکت و به نام شرکت، ملکی بگیرند ولی شخصی نمی‌توانند سندی را بگیرند.

مراد زاده درپاسخ به این سوالات که این خریدها چه تغییراتی ممکن است در بافت جمعیتی مشهد بگذارد؟ گفت: واقعیت این است که در یک سری از مناطق مشهد که جمعیت بالایی هم دارند این اتفاق افتاده است، الان خیلی از ملک ها دست افغانی هاست و به نوعی خود را مالک بخشی از شهر می‌دانند.

خطر وهابیت مشهد را تهدید می‌کند

وی ادامه داد: مشکل بعدی بحث مذهب است. عراقی های بیشتر شیعه هستند و شاید بتوان گفت بحثی پیش نمی‌آید. ولی وهابیت خطری است که مشهد را تهدید می‌کند. در حاشیه شهر وهابیت و اهل تسنن وجود دارند و در آنجا زندگی می‌کنند و این مسئله می‌تواند بافت مذهبی شهر را تغییر دهد و نسبت جمعیتی شیعه به سنی را بهم می‌زند.

وی در خصوص این سخن خود اینگونه توضیح داد؛ زاد و ولد اینها هم خیلی زیاد است تا 14 مورد هم بچه دیده شده است، چراکه فرزند آوری زیاد جزو آئین آنهاست و مولوی های این قشر آنها را به فرزندآوری توصیه می‌کنند که این خطرناک است.

مراد زاده با بیان اینکه شاید خطر اتباع امروزمحسوس نباشد، ادامه داد: این موضوع می‌تواند در بلندمدت خطراتی را به وجود آورد اتفاقی که مثلا در مورد فلسطین افتاد، شاید در سال‌های آینده تهدید کننده باشد. البته چون قوانین ما اجازه مالکیت 100 درصد به اینها نمی دهد قانون را اینگونه دور می‌زنند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل تمایل اینها به خردی ملک چیست؟ گفت: دلیل تمایل آنها نابرابری ریال و دلار است .مثلا اگر آپارتمانی 600 میلیون تومن در مشهد باشد برای آنها 50 تا 60 میلیون ارزش دارد. اگر به ما هم پیشنهاد بدهند که مثلا در ترکیه خانه 50 میلیون است شاید هرکسی برود و خرید کند. درست است که دلار وارد کشور می‌کنند، ولی بحث تغییر بافت و خطرات آن ممکن است وجود داشته باشد.

نمی‌دانیم در خانه‌های اتباع خارجی چه اتفاقی می‌افتد

رییس اتحادیه مشاورین املاک مشهد ادامه داد: مضاف بر اینکه ما نمی‌دانیم در آنها خانه ها چه اتفاقی می افتد. فعلا اینها برای صرفه جویی در هزینه های خود این کار را می‌کنند. رفتار اجتماعی عراقی ها مقداری با ما فرق می‌کند به مشهد می‌آیند و دو ماه می مانند مخصوصا مثل رمضان و محرم و صفر اینجا مرکز ثقلشان می‌شود و از اینجا به شمال و سایر مناطق می روند در واقع خانه دوم آنها مشهد می‌شود.

هشدارهای امنیتی چیست ؟

وی در خصوص هماهنگی با نهادهی امنیتی در این خصوص گفت: البته هماهنگی هایی با ادره امور اتباع بیگانه کردیم آنها هم تحت نظر دارند و توصیه هایی هم به ما کردند و تاکید کردند که اگر قراردادی با فرد بیگانه نوشته می‌شود به آنها اطلاع دهیم تا مراتب به پلیس امنیت اماکن عمومی اطلاع داده شود.

بحث تسهیلات اقامتی برای سرمایه گذاران در ایران دیگر موضوعی بود که از مراد زاده پرسیدیم که معتقد بود چون اطلاع دقیقی در این ارتباط ندارد پس اظهار نظر نمی‌کند. ولی عابد زاده رییس سابق اتحادیه املاک مشهد در این مورد گفت: قانونی مطرح شده است که فردی خارجی حدود 250 هزار دلار سرمایه داشته باشند تسهیلات قانونی برای اقامت آنها فراهم می شود و ظاهرا می‌توانند پاسپورت یا اقامت بگیرند.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاورین املاک کل کشور نیز در این ارتباط به خبر فوری گفت: در تهران چنین چیزی نداشتیم ولی در اطراف مرز مثل ایلام خبرهای جسته و گریخته ای در این ارتباط شنیده شده است.

وی ادامه داد: قوانینی داریم که به اتباع خارجی ملک اجاره داده می‌شود ولی اینکه بتوانند با خرید ملک تابعیت بگیرند شایعه است.

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود پولدارهای عراقی پس از اتراق و زیارت در مشهد به شمال کشور می‌روند تا ویلا نیز برای تفریحات خود بخرند، موضوعی که چندی پیش خبرساز شد.

یکی از شهرک‌سازان و فروشندگان املاک که در استان مازندران فعالیت می‌کند، درباره حضور مشتریان عرب در بازار املاک شمال به «خبرآنلاین» گفت: واقعیت این است که آنها دلار می‌آورند، نرخ‌ها را بالا می‌برند و مشتریان عرب هم بهتر از ایرانی‌ها، زمین و ملک می‌خرند، مثلا یک ویلا به ارزش یک میلیارد تومان را حداقل ۲۰ درصد بیشتر می‌خرند و این به نفع فروشندگان است و فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند بی‌چک و چانه، ملک را به مشتری عرب بفروشند.

مجید یحیی‌پور درباره مشکلات قانونی معامله املاک با اتباع خارجی گفت: مشکلی وجود ندارد. مشتری خارجی با حضور دوستان ایرانی خود در منطقه حضور پیدا می‌کند، چند ملک را به او نشان می‌دهیم، با دوستان ایرانی‌اش مشورت می‌کند و در نهایت، تصمیم خود را می‌گیرد. پس از آن، ما ملک را به نام شخصی می‌کنیم که ایرانی است و کلید را به او تحویل می‌دهیم.

قانون ما چه می‌گوید؟

بر اساس «آیین‌نامه چگونگی تملک اموال غیرمنقول توسط اتباع خارجی غیرمقیم در جمهوری اسلامی ایران» نیز اتباع خارجی که بدون داشتن پروانه اقامت دائمی به منظور سیاحت و استفاده ییلاقی مسافرت‌های منظم فصلی در سنوات متعدد و متوالی به ایران ‌می‌کنند هر گاه بخواهند در ایران محلی را برای سکونت شخصی خریداری کنند باید تقاضای خود را در اظهارنامه‌ای دربردارنده مشخصات ذکر شده در این آیین‌نامه و مدارک و‌ اسناد مربوط از طریق یکی از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و یا استانداری محل وقوع ملک به همراه مدارک و‌اسناد مربوط به وزارت امور خارجه تقدیم کند.

پس از آن مراجع یادشده مکلفند، تقاضا و اسناد و مدارک مربوط و بررسی، آنها را به وزارت امور خارجه ارسال کنند. وزارت امور خارجه پس از کسب نظر از مراجع مربوط (‌وزارت کشور و وزارت اطلاعات) موضوع را مورد بررسی قرار داده و در خصوص قبولی یا رد‌ تقاضا بنا به مقتضیات سیاسی اعلام نظر می‌کند و در صورت موافقت تقاضا را به منظور تصمیم‌گیری به هیات وزیران، ارائه خواهد کرد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از انتقال قطعی ملک به متقاضی، مشخصات مالک و ملک مورد معامله را در دفتر مخصوص، ثبت و جریان امر ‌را جهت درج در دفتر خاص به وزارت امور خارجه اعلام می‌کنند.

به هر تقدیر آنچه اهمیت این مسئله را مضاعف می‌کند، لزوم در نظر گرفتن خطرات امنیتی این مسئله در بلند مدت است که مسوولین باید تمهیدات لازم را برای رفع مسائل احتمالی اتخاذ کنند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • توحید
    0

    مگه گردشکر نمیخواستید اینم گردشگر ارزش پول رو برگردونید ایناهم برمیگردن

  • بینام
    0

    خدالعنت کنداین مسولان ماراکه باعث شده اندعراقی ووهابی وافغانهابریزندکشور مارااشغال کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام افسوسدرجامیهما همهازپول حرف میزنند چهخبره باخداباشی د

  • علی پور
    0

    وقی ارزش پول ملی را باافزایش نرخ ارز کاهش می دهیم باید شاهد تاراج مملکت توسط ضعیف ترین همسایگان وسایر کثافت کاریها باشیم.ظرف40سال دلارهفت تومانی به هجده یابیست هزارتومان رسید یعنی ارزش پول ملی250برابرکاهش پیداکرد.معلوم است پول بیگانه ارزش پیدا می کند.کدام کشوردرجهان چنین کاری کرده؟بایدبرای اقتصاددانها وتیم اقتصادی دولت اسفند دود کرد.شایان ذکراست ما در12سال ابتدایی که شاهد جنگ وعوارض ان بودیم قیمت دلارفقط10برابرشد

  • کاربر ناشناس
    0

    اینا پولدار نیستن.ما بدبختیم پولمون ارزشی نداره

  • داودی
    0

    متاسفانه چون مسئولین ما تعصب عربیت دارند و غرور و عرق ملی در وجود انان کمرنگ میباشد از این معضل اجتماعی بی تفاوت میگذرند ایرانیها از این پدیده نامیمون بسیار ناخشنود و عصبی هستند ولی مسئولین ما با توجه به اگاهی کامل از این موضوع در این اعتراض خاموش مردم وطن پرست سکوت را انتخاب نمودند عراقی که از مملکتش دلار بقول خودشان دو سه هزار تومانی را میاورد ایران دوازده هزار تومان میفروشد باید هم جولان بدهد دنبال زنان ایرانی باشند و بریز و بپاش کنند و املاک خریداری نمایند ایرانی ها هم حسرت زندگی انان را بخورند و غم و غصه روزگار خودشان را به قلب زخمی خودش فرو ببرد . افسوس و صد افسوس از دست این سوء مدیریت و بی کفایتی و دور شدن از غرور ملی.

  • م طلوع
    0

    فلسطین اینده در راه است به لطف همت مسئولین

  • عراق
    0

    برای دیدن کودک کشی می آیند

  • احمدرضا
    0

    اومدن برای عیاشی و ولخرجی

  • احمد
    0

    بخاطر بی ارزش شدن پولمون، اومدن ولخرجی و عیاشی، همه میدونن .

  • ثانی
    0

    به طور قطع و یقین تنها کشوری هستیم که طبقه حاکمیت هیچ وابستگی و دلبستگی به مام میهن ندارد چرا که در هر کشوری حاکمانش اولویت مهم آنها بالا بردن هویت ملی و ارج نهادن به خاک و مرز میهنشان است، به راستی سئوال اینجاست که در مشهد چه می گذرد که این اتفاق و البته هزار حادثه بدتر از این-همخوابی با ناموس فقیر ایرانی با پول عرب- در حال انجام شدن است.با خود رو راست باشیم و شهامت روبرو شدن با این واقعیت را داشته باشیم که چه برنامه ای در جریان است که توهین و خفت به هویت ایرانی از کجا سرچشمه می گیرد.بیایید تاریخ را مرور کنیم که خشم فرو خورده ایرانی بالاخره فوران خواهد کرد و در آن روز خشک وتر با هم خواهند سوخت.البته اشتباه نشود بحث حرمت ائمه و بزرگان دین به جای خود،ولی توهین اعراب در مشهد به عنوان نمونه چیزی جز کینه در دل ایرانی نخواهد بود.و این واقعیتی است که باید حاکمان ایران وبه خصوص جناب آقای نماینده ولی فقیه باید توجه داشته باشند.

  • کاربر ناشناس
    0

    تا دیروز برادران بودند چی شد پس

  • میرزا
    0

    یادش بخیر.تازه امریکا حمله کرده بود که رفتیم عراق.بهترین هتل رو با شبی دوهزار تومن کرایه میکردیم.کی فکر میکرد این حکومت این قدر معجزه داشته باشه وقضیه رو به بدترین شکل ممکن عکس کنه.انگارخداچندسالی یه بار دیگ دنیارو بهم میزنه.اونها که که پایینن میرن بالا وچپیها میرن راست.به قول یه دوستی بعضیها مثل دنبه همیشه رو هستند.بعضیها هم مثل نخود همیشه ته اند.مثل ایرانیها

  • آبی
    0

    عاقبت عرب پرستی همین است،پست ترین نوع عرب همین عراقیان،من لرستانی هستم ساکن آبادان،یه خونه دارم می‌خوام بفروشم برم سمت خودمون،یه نفر واسطه شد مشتری عراقی آورد،نزدیک به هشتاد میلیون بالای قیمت کارشناس،ولی من گفتم اندازه ی یک مشت خاکم رو به عراقی نمیدم،یک کلمه ازاین حرفام دروغ نیست،آقای واسطه گفت تو مشهد خریده ،آبادان هم خریده دو سه تا،تو نفروشی یکی دیگه میفروشه،خیانت کار زیاده،من شاید از حکومت خوشم میاد یا هر حکومتی بدتر از این،ولی به شدت به خاک کشورم غیرت و تعصب دارم

  • آرمان
    0

    خیلی ناراحت کنندست لطفاسلام جلوی اینکار بطور جدی گرفته بش بشه فعلا کشور مشکلات ارزی داره و این دائمی نیست این مشکلات ،نگذارید بیگانه ها انقدر راحت جولان بدن.

  • صبور
    0

    وی ادامه داد: مشکل بعدی بحث مذهب است. عراقی های بیشتر شیعه هستند و شاید بتوان گفت بحثی پیش نمی‌آید.!!!( عجب شما در مسائل امنیتی با تجربه هستید !!! ) ولی وهابیت خطری است که مشهد را تهدید می‌کند.!!! در حاشیه شهر وهابیت و اهل تسنن وجود دارند!!! و در آنجا زندگی می‌کنند و این مسئله می‌تواند بافت مذهبی شهر را تغییر دهد و نسبت جمعیتی شیعه به سنی را بهم می‌زند. این آقا داره تفرقه افکنی میکنه!! و اینطور که از سخنانش پیداست اگه خدایی ناکرده به ایشان مجوز کشتن اهل تسنن را بدهند هیچ دریغی نمیکند .!! رهبر معظم انقلاب فرمودند به دین و مذهب و قومییت همدیگر احترام بگزارید و وحدت خود را در داخل حفظ کنید. اهل تسنن ۹۰ درصدشان تو ایران خیلی مردمان مصلحی و ساکتی هستند و کاری به کار کسی ندارند‌‌. مگر اینکه قشر فقیر آنها به خاطر پول و درآمد از خارج برای خرابکاری اجیرشان کنند. شیعه و سنی و مسیحی و بودآیی و یا هر دین و مذهبی که ما داریم مردمان و مخلوقات خداوند هستیم و تا زمانی که برای دیگران مزاحمت و یا نا امنی ایجاد نکنیم میتوانیم در کنار همدیگر باشیم .‌ وقتی رهبررمعظم میفرمایند ما بیشتر از هر زمانی میبایستی وحدت خود را حفظ کنیم و منسجم باشیم همین است. جنابعالی با تفرقه افکنی و داشتن افکار پلید تبعیض نژادی ضد آرمانهای انقلاب اسلامی هستید ولی خدا کند ناخواسته و نا اگاهانه و با عدم اطلاع به مسائل به این بیراهه قدم گذاشته اید.. امنیتی ملی کشورمان با وجود برادران سپاه و اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات تآمین شده و میشود ولی جنابعالی با شیعه و سنی خواندن مردم تشویش اذهان عمومی می فرمائید و ممکن است مردم را بر علیه یکدیگر برخیزانید. آیا ما که مذهبمان شیعه است وقتی به ترکیه و امارات و قطرو انگلیس و آلمان و امریکای لاتین و کشورهای دیگری تشریف میبریم..و ملک میخریم و فرزندانمان در مدرسه ها و دانشگاههای آنها درس میخوانند یا کار میکنند دنبال ما راه افتاده اند و ما را شیعه خطاب میکنند و یا ما را آدمهای خطرناک میبینند ؟؟ آیا خود جنابعالی دوست دارید در کشورهای مختلف که مردمانی با ادیان مختلف و باورهای مختلفی زندگی میکنند دنبال خانواده شما را بیفتند و شما را بد و خطرناک صدا کنند.؟؟ و یا در روزنامه هایشان مردم را بر علیه شما تشویق کنند.؟؟ اگر ما برای امنییت ملی نگرانیم میبایستی در داخل منسجم باشیم و در داخل منسجم بودن با دوستی و برادری و محبت زیستن محیا میشود. اگر فردی یا سازمانی بخواهد امنیت ملی ما را به خطر بیندازد سربازان گمنام امام زمان و نیروهای انقلابی سپاه و نیروهای انتظامی و غیره همیشه بوده و خواهند بود و برای جلوگیری و پیشگیری راه و روشهای دقیق و علمی و عملی دارند . ما با هرگونه اشغال سر زمین و خاک میهنمان و دست برد به‌منافع و منابع ملی توسط اعراب مخالفیم و هموطنانی که برای هدفمند سازی نقشه پلیدشان انها را یاری میرسانند را میبایستی محاکمه کرد. زمین فروشی ، ویلا و ساختمان فروشی به اجانب بخصوص اعراب در این بهره زمانی غیر قابل قبول است . میبایست عملیات و نقشه مبارزه با ان با اتکا به قوانین و پیشگیریها و روشهای اتخاذ‌ شده در دفتر امنیت ملی و مجلس پیگیری و اجرایی شود. رادیو فردا با پخش اخبار و اظهاراتی که به تشویش اذهان عمومی و تفرقه افکنی در بین ادیان و مذاهب کمک میکند پرهیز فرماید.

  • مهدی کوششی
    0

    سلام موتهاست که خانه ها در شمال ساخته میشوند با اتاق های زیاد و قصر مانند به فروشنده گفتم مگر چقدر ادم داریم اینقدر پول داسته باشد تا این ملکها را با این قیمت بخرند توهین کرد گفت حرف نزن تو که پول نداری اینطور میگی منم گفتم اخرس سمالتون رو مثل فلسطینیها میفروشید به عربها بعد نوکریشون رو باید بکنید با جهالت به کجا میبرند مملکت رو

  • از زاهدان
    0

    پس لطفا از بلوچستان برید چرا از مشهد و کرمان و غیره کوچ کردید بلوچستان و انرا اشغال کردید و همه کارها را از بلوچها گرفتید الان ما بلوچها شدیم وهابی واقعا خجالت اوره استان ما رو اشغال کردید چون کاری نیست همه مجبور شدن کوچ کنن نمونه اش سیستان یا زابل چون کشاورزی ازبین رفت همه امدند بلوچستان و مشهد وشمال هیچ کس حاضرنیست حاشیه نشین بشه مگر بخاطر فقر

  • اکرم اسدی
    0

    خواهش میکنم تاریخ را تکرار نکنید هیچ خارجی ملک در ایران نخرد فقط رهن و اجاره افغانی ها و عراقی ها را کنترل کنید ای داد و بیداد

  • نگران
    0

    ما یه سفر زیارتی رفتیم کربلا ..اونجا هتل گرفتن برامون مسول کاروانمون میگفت زیاد باهاشون حرف نزنین ..اگه بهتون چیزی گفتم شما چیزی نگین ..چون اگه شکایت کشی بشه خارج شدنتون با خداس عین گوسفندایه خوب فقط سر پایین میرفتیم میومدیم رفتیم زیارت تو صف نماز بودیم تو تا خانومه عرب تا منو دیدن نشستم با دستشون دماغشونو گرفتن شروع کردن با زبونه خودشون ایرانی برو .برو بو بو ..منم اعصابم خورد شد گفتم ایرانی پول کربلا اباد شد ..شما سیر شدین ..همونجا نشستم گفتم شما بو داد بلند شدن رفتن.. رفتیم خرید یه با خانوما بچهاشون بچهم نبودن لباسایه زیر گرفته بودن دستشون برا فروش میوردن میچسبوندن به اعصایه بدن خانوما مسخره میکردن میگفتن بیا بخر بپوش چرتو پرتایه دیگه که دیدم خانوما با چنتا از بچها درگیر شدن و جالبش اینجاس که مسول کاروانمو میگفت ولشون کنین...مشکل درس نکنین......اینو میخوام بگم بفهمین به خدا زیاد سخت نیس فهمیدن ..اونا فک میکنن ما هنوزم موالیشونیم .... وقتی اونجا میری نمیزارن نفس بکشی مسخرت میکنن طوری که عینه تو سری خورا میشی ...اونوقت خودشون تنها بدونه کاروان یا چیزی راحت شخصی میان تو کشور میریزن میگردن ..میخورن ...میخرن ..دارن میرنم یه دستیم به ناموسه ایرانی میزنن ...این حرفارو نزدم بگم عرب ستیزیم خیلیاشونم انسانن ...رویه سخنم با ایرانیای هست که خدا پیغمبرشونو میفروشن به پول ...نکن ایرانی نکن ما خون دادیم واسه خاکمون ..یادت رفته عراقیا چه بلای تویه خرمشهر سر ناموسامون اوردن هنوزم ادامه دارن یادت نره گورای دسته جمعی پسرایه مملکتمون ...اتیش زدناشون ...بچه دزدیاشون ...کافیه فقط بگی من موالیه عرب نیستم نرو به جاهلیت هموطن...مسئولینه گرامیم عوض اینکه بشینن شب خوای ببینن صبح مردمو بد بخت کنن ..برین بگردین یه اداره باز کنین چنتا از بسیجیایه همیشه در صحنه که فقط بلدن با لباس شخصی به جونه مردم بیوفت برن تو مشهد مازندران جنوبه کشور ..سوراخای که عربایه پولدار میان میخرن میریزن میزنن میخورنو پیدا کنن بدن دسته اقایه رئیسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها