مادری که سریع‌ترین زن دونده جهان شد

متأسفانه برخی از مادران، تجربیاتی را که در طول بارداری و نگهداری از فرزند پشت سر می‌گذارند و باعث قوی شدن آن‌ها می‌شود، فراموش می‌کنند. آن‌ها فراموش می‌کنند که این تجربه چقدر آن‌ها را متعهدتر و البته سرسخت‌تر کرده است.

مادری که سریع‌ترین زن دونده جهان شد

تابستان دو سال قبل پسر «شلی آن فریزر پلاس»، درست یک روز بعد از فینال دو 100 متر زنان به دنیا آمد. «شلی» که خودش دونده حرفه‌ای و دارنده سه مدال طلا در این رشته بود، روز قبل به تماشای فینال نشسته و با هیجان زیادی آن را تماشا کرده بود، اما روز بعد کارش به بیمارستان می کشد و به واسطه شرایط خاص پزشکی، پسرش با روش سزارین به دنیا می آید. از مادر شدن او چندان استقبالی نشد. منتقدان او را یک دونده تمام شده می‌دانستند؛ به ویژه که او در 30 سالگی مادر شده بود و با افزایش سن، بخت او برای بازگشت به میادین ورزشی کم و کمتر می‌شد اما این تمام ماجرا نبود. به واسطه سزارین و شرایط خاصش، شلی تا سه، چهار ماه اجازه ورزش نداشت. علاوه بر آن «شلی» تصمیم داشت برای تغذیه پسرش از شیرمادر استفاده کند؛ پانزده ماه تغذیه با شیر مادر، تمرین کردن‌های او را با دشواری‌های بیشتری روبه‌رو کرده بود اما درست همان زمانی که منتقدان دیگر امیدی به بازگشت او به ورزش حرفه‌ای در قالب یک دونده حرفه‌ای نداشتند، «شلی» تصمیم دیگری گرفته بود!

هفته گذشته در مسابقات دو‌ومیدانی در جام جهانی بعد از کسب چهارمین مدال طلای دو 100 متر و شکستن رکورد زنان در این بخش، شلی به سوالات خبرنگاران جواب داد. زمانی که از او درباره مادر شدن، بازگشت به ورزش حرفه‌ای و پسرش پرسیدند، او جملات قابل تأملی را به زبان آورد که توجه خبرنگاران را به خودش جلب کرد. او گفت پسر من، زایان و تجربه‌ای که بعد از تولد او داشتم، دلیل قوی‌تر شدن من بود. پسرم منبع الهام و دلیل تعهد بالای من است. او البته اشاره کرد که تمرین کردن و ورزش بعد از بچه‌دار شدن با پیش از آن بسیار متفاوت است اما در عین حال گفت که خیلی خوشحال است که این تجربه را از سر گذرانده چرا که او را سرسخت‌تر کرده است.

فقط سختی‌‌های مادر شدن را نبینید

افزایش مسئولیت‌ها، اضافه شدن دغدغه‌ها و البته به هم ریختن نظم پیشین زندگی، می‌تواند فشار زیادی را به مادران وارد کند. این وضعیت برای مادران شاغل با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است . برقراری تعادل بین کار و رسیدگی به امور فرزند، کاری نیست که مادران بلافاصله در آن مهارت کسب کنند ، مادری کردن هر چند این دشواری‌ها را دارد اما این تجربه تنها در سختی‌ها خلاصه نمی‌شود.

متأسفانه برخی از مادران، تجربیاتی را که در طول بارداری و نگهداری از فرزند پشت سر می‌گذارند و باعث قوی شدن آن‌ها می‌شود، فراموش می‌کنند.آن‌ها فراموش می‌کنند که این تجربه چقدر آن‌ها را متعهدتر و البته سرسخت‌تر کرده است. شاید یادآوری‌هایی از جنس «شلی» همان‌طور که خودش نیز در مصاحبه‌اش اشاره کرده، بتواند به این افراد انگیزه بدهد. انگیزه دهد حالا که سرسخت‌تر و متعهدتر از قبل هستند، رویاهای خود را فراموش نکنند و برای آن‌ها نیز تلاش کنند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها