مروری بر تحلیل‌های پرشمار رسانه‌های صهیونیست در مورد توان نظامی ایران و ضعف اسرائیل؛

رای الیوم: اسرائیل اکنون در برابر ایران تنها مانده/ شاید ترامپ و روحانی به توافق برسند و صهیونیستها تنهاتر شوند/ آیا جنگ 1973 این بار بین ایران و اسرائیل تکرار می‌شود؟

رای الیوم به نقل از امنون ابراموویج (تحلیلگر سیاسی) می‌گوید که اسرائیل در حالت امنیتی وحشتناکی است و شرایط این کشور مانند شرایط قبل از جنگ 1973 است.

رای الیوم: اسرائیل اکنون در برابر ایران تنها مانده/ شاید ترامپ و روحانی به توافق برسند و صهیونیستها تنهاتر شوند/ آیا جنگ 1973 این بار بین ایران و اسرائیل تکرار می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، در روزهای اخیر رسانه‌های اسرائیلی و صهیونیست‌ها با ترس و وحشت بسیاری در مورد تجهیزات نظامی ایران و توان دفاعیش مطلب می‌نویسند (گزارش خبر فوری از این موضوع را اینجا بخوانید). اما علت این اتفاق چیست؟ چرا به تازگی صهیونیست‌ها اینقدر از توان ایران ترسیده اند؟ وبگاه عربی رای الیوم در تحلیلی به این موضوع پرداخت.


مثلث اتحاد در حال پاشیده شدن؛ اسرائیل تنها مانده است
نویسنده مقاله مدعی است که از اتحاد مثلث (سه گانه) خاورمیانه یعنی عربستان سعودی، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، دو ضلع دچار مشکل فراوانی شده و در عمل اسرائیل تنها مانده است.
این سه رهبر که طی سالیان اخیر سیاست‌های ضد ایرانی را به پیش می‌بردند طی روزهای اخیر با بحران‌های داخلی مواجه بودند.
طبق گفته رای الیوم، آمریکای ترامپ به شدت درگیر قضیه استیضاح است و فعلا ترجیح می‌دهد به جای تمرکز بر روی خارج از آمریکا، روی دموکراتهای کنگره و اجتناب از استیضاح تمرکز کند. به جز ترامپ، عربستان بن سلمان هم درگیر مسائل حاشیه ای بسیاری است. ولیعهد سعودی هنوز درگیر حواشی قتل فجیع جمال خاشقچی (روزنامه نگار فقید عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد) بود که مساله ای دیگر دامنگیر او شد. قتل بادیگارد شاه سلمان باعث شد رسانه‌ها بار دیگر انگشت اتهام را به سمت بن سلمان دراز کرده و او را مسئول قتل مخالفانش بدانند.
این ضعف اتحاد نکته ای است که خود روزنامه‌های صهیونیستی نیز بر آن تاکید دارند. کمتر از یک هفته قبل بود که هاآرتص با تیتر "اتحاد علیه ایران در حال فروپاشی است" به تحلیل حوادث اخیر منطقه پرداخت. این روزنامه نوشت که در حال حاضر، هم نتانیاهو و هم ترامپ و همچنین بن سلمان بر روی شرایط نامساعد خود متمرکز شده و توجه خود بر روی ایران را از دست داده‌اند.
هاآرتص نوشت: "یک سال و نیم پس از آنکه ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد، رئیس جمهور آمریکا درگیر موضوعات مختلفی شده،‌ نتانیاهو نیز با چالش‌های قانونی و محاکمه دست و پنجه نرم می‌کند و ولیعهد سعودی نیز سیاست ضعیفی را به پیش می‌برد."
رای الیوم معتقد است این دو اتفاق باعث شده که رژیم صهیونیستی دو بازوی خود در مواجهه با ایران را از دست بدهد و اکنون در مقابل سپاه و ارتش ایران ضعیف باشد.

توان نظامی ایران و ضعف امنیتی اسرائیل؛ نتاینیاهو دولت تشکیل دهد
مدتی پیش یک مستشرق صهیونیست (تسفي بارئيل) در یکی از رسانه های اسرائیلی گفت که ایران علی رغم تهدیدهای آمریکا در حال خروج از بحران اقتصادی است و توان نظامی خود را دائما بیشتر می‌کند. از نظر این شخص قدرت ایران به حدی است که عربستان و آمریکا با اینکه آن را متهم به حادثه آرامکو کردند اما ترسیدند اقدام جدی علیه آن بکنند.
همچنین رای الیوم معتقد است باوجود اینکه روحانی و ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یکدیگر را ملاقات نکردند اما با وساطت فرانسه اتفاقات جدیدی افتاده و همانطور که نشریه پولیتیکو گفته ممکن است مکرون بتواند با واسطت خود اختلافات این دو کشور را حل کند.
رای الیوم به نقل از دانا فایس (تحلیلگر سیاسی اسرائیلی) در شبکه 12 عبری اسرائیل می‌گوید که هر چه زودتر مقامات نظامی صهیونیستی باید اقدامی در مورد قدرت ایران بکنند چرا که در غیر این صورت نفوذ ایران از این هم بیشتر می‌شود.
آنچه اوضاع را برای صهیونیستها ترسناک تر می‌کند این است که نتانیاهو بعد از انتخابات تا کنون نتوانسته دولت تشکیل داده و با احزاب رقیبش ائتلاف کند. دانا فایس تاکید دارد که برای نیل به ثبات امنیتی باید احزاب هرچه سریع تر به ائتلاف با نتانیاهو برسند چرا که اکنون باید برای مجلس صهیونیسیتها(کنست) اولویت تامین امنیت نظامی است و نه ثبات سیاسی؛ چرا که ایران بیش از پیش توانسته مرزهای نفوذ خود را گسترش دهد.
آنچه اکنون بیش از پیش اسرائیلی‌ها را ترسانده هواپیماهای نظامی ایران است. با اینکه برخی تحلیلگران معتقدند ایران آغاز کننده حمله نیست و بعید است به مرزهای سرزمین اشغال حمله کند، اما به هر حال ترس صهیونیستها منطقی است و باید قبل از جدی‌تر شدن ضعف استراتژیکشان کاری کنند.
نکته جالب این است که بنیامین نتانیاهو نیز بر این نکته تاکید داشته و در سخنرانی اخیری که در مجلس اسرائیل داشت، با استیصال گفته که این رژیم برای مقابله با چالش‌های امنیتی برآمده از ایران به تشکیل «کابینه فراگیر» نیاز دارد.

شرایط فعلی مانند جنگ یوم کیپور است
رای الیوم به نقل از امنون ابراموویج (تحلیلگر سیاسی) که گفتگویی را با شبکه 12 اسرائیل داشته می‌گوید که اسرائیل در حالت امنیتی وحشتناکی است و شرایط این کشور مانند شرایط قبل از جنگ 1973 است. جنگ یوم کیپور یا جنگ ۱۹۷۳ جنگی بود که از ششم تا بیست‌وپنجم اکتبر ۱۹۷۳ میان سوریه و مصر (با حمایت چند کشور عربی دیگر) و اسرائیل اتفاق افتاد. این جنگ با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای صهیونیستی در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف قوای اسرائیل درآمده بود.
نویسنده معتقد است اگر اقدامی صورت نگیرد بدون شک اسرائیل در این جنگ جدید از ایران شکست خواهد خورد و آبرویش خواهد رفت.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ت
    0

    با هر مذاکره جدیدی بدون شک اسراییل دوباره جون میگیرد

  • ali
    0

    نویسنده مینویسد که اسرائیل از هواپیماهای ایران میترسد . کدام هواپیماها ؟ اف4 اف5 و اف 14 که حداقل عمرشان به 45 سال میرسد و اسرائیل با وجود اف35 و انبوه هواپیماهای مدرن از نیروی هوائی ایران میترسد ؟ از لحاظ موشکی شاید ایران حرفی برای گفتن داشته باشد ولی اینکه اسرائیل مجهز به بمب اتم و سلاحهای فوق پیشرفته و با اقتصاد بسیار بسیار مدرن و با وجود پشتیبانی مستقیم آمریکا و متحدین اروپائی و همسایگان جنوبی کشورمان از ما میترسد , بسیار بعید و دور از ذهن است و بنظر بنده یک بلوف برای کشاندن ایران به جنگ است یعنی دقیقا چیزی که آمریکا و اسرائیل برای آن دقیقه شماری میکنند و همان اشتباهی که صدام کرد و نتیجه آنرا هنوز مردمش دارند پس میدهند. از سوئی دیگر موضوع سیاسی ایران بسیار قدرتمند تر از موشکهایش است در حال حاضر کل دنیا آمریکا را محکوم میکنند ولی اگر ایران شروع کننده جنگ باشد متاسفانه موضوع کاملا برعکس میشود. جنگیدن بدور از تسلیحات و نفرات نیاز بسیار شدیدی به اقتصاد قوی دارد که در جنگ ایران و عراق همین موضوع موجب پایان جنگ شد. مقایسه کردن ایران و یمن هم بسیار کار اشتباهی است اگر در یمن جنگ طولانی و فرسایشی شد بدلیل نوع زندگی مردمش است که هنوز مانند اعراب بادیه نشین زندگی میکنند و این کشور هیچ زیر بنای مهم اقتصادی نداشته و ندارد و عربستان بعد از یکهفته بمباران بدلیل همین موضوع شروع به بمبارانهای کور کرد چون چیزی قابل ملاحظه ای نبود که از بین ببرد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      شما خیلی از دنیا و سیاست دوریدحماس و مقاومت گوشهای از نیروی ایران۴ که اسرائیل در مقابل آنها عاجز است چه برسد به ایران قدرتمند شما همه چیز را را با معادلات دنیایی حل میکنید خداوند با ماست

    • shahram
      0

      شما که به دنیا و ساست خیلی نزدیک هستی ... فکر میکنم با خدا هم خیلی نزدیکی که میدونی خدا با شماست . اگه ایران چهارتا گروه مثل حماس و ... داره اسرائیل کل اروپا و آمریکا و و همین همسایگان ایران رو هم داره پس زیادی جو گیر نشو چشمات رو باز کن . خدا خدای اسرائیلی ها هم هست فقط ماله ما ایرانیها نیست که بیاد کارهای مار و راه بندازه

  • تعصب
    0

    این چه جهانیست که علما دنبال جنگ وهابی دنبال جنگ مسلمان امریکایی یهودی عرب عجم وهمه وهمه دنبال قدرت طلبی زیا دخواهی تصرف اشغال وغیره هستند بشینید بر سر صلح ارامش معیشت رونق اقتصادی راحت زندگی کردن و بسوی خداوند تبارک وتعالی ووحدت مذاکره کنید وبه نتیجه برسید اف برکسانی که دم ازامید به خدا دم میزنند ودرعمل چیزه دیگریست که ما میبینیم

    نظرات شما -
    • ت
      0

      خوب عمو ترامپ بیا مذاکره کنیم نماز صبح دو رکعته ترامپ جون چون تو نا واردی روزه کله گنجشکی بگیر فعلا هسته ای بدم موشکی بدم کدوم رو بدم همشو بده وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.

  • دختر آریایی
    0

    ول کنید بابا دنبال قاتل بروسلی میگردین اسراییل به ماچه مردم دارن تو بدبختی دستو پا میزنن اسراییل شده دغدغه اول هه

    نظرات شما -
    • ت
      0

      افرادی که ربطش رو نفهمیدن باعث شدن اوضاع مردم اینطوری شه تا ربطش رو نفهمین باید سواری بدین

  • سعید
    0

    لعنت برقبرپدراسراییل،ول کنیداین اسراییل را،بفکرمملکت وکشور ومردم باشیددیگه ملت ازدست بعضی مدیران ومقامات دزد وفرصت طلب و جناح وجناح بازیشون وبی سروسامانی اوضاع اقتصادی وسیاسی بستوه آمده اند حالا بعدازاین همه فساد وبخوربخور واختلاس اخیرا یک رییسی پیدا شده با عملکردش کمی مردم را امیدوارکرده،نمی گم به مردم فلسطین کمک نکنیم اما حکومت ما دیگه شدیم کاسه داغ ترازآش، دست برداریم ازاین شعارهای دهه پنجاه وشصت که اقتضای اول انقلاب بودمنظورم هی مرگ براسراییل و مرگ برآمریکا وامثالهم است اما درعین حال نبایدازلزوم پیشرفت های نظامی غافل بشیم ازلحاظ نظامی وهم‌ در صنعت موشکی و هسته ای نبایددیگه زیربارهیچ محدودیتی بریم نباید گول آمریکا وغرب را بخوریم وآسیب پذیرشویم باید قدرتمند باشیم تا هرکشوری ازجمله اسراییل جرات نکنند حتی فکرتعرض به وطنمان‌را بکنندواگرکردندبتوانیم باقدرت گردنشان را خرد کنیم

  • شهروند
    0

    مکه برای مسولین مشکل مالی و اقتصادی پیس میاد مدام مسولی تا بحال پیش آمده بچه اش بره جنگ و بر نگرده جنگ برای کشتن مردم بدبخت نه ثروت مند ای خدا لعنت کنه شماها رو

  • ناشناس
    0

    باحول وقوه ی الهی زوال اسراییل نزدیک است وزوال اسراییل یعنی گشوده شدن درهای فرج به سوی مسلمانان عالم.

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      مغزت پر از تفاله س . فعلا که آمریکا و اسراییل خدای زمین هستن.زیادم زور نزن

  • شایان
    0

    هر وقت کند کاری‌ها شون رو‌میشه زووود بحث اسراییل رو میکشن وسط . خودتونو درست کنید نانجیب ها. تهدید میکنید که جنگ شه بچه هاتون از آمریکا میان برن جبهه؟ من هرگز نمیرم اکرم برم اولین گلوله رو خرج فرمانده خودم میکنم . اونم از پشت

  • ملت
    0

    خدایا میشنوی صدای مارو به قومی گرفتارشدیم که بجای تو دارن تصمیم میگیرن تا بنده ای رو بکشن تا خودشون زنده بمونن یا اسراعیلی یا ایرانی هیچ فرقی نداره مگه همه رو خدا خلق نکردچرا جنگ چرا گشنگی بدبختی فقط برا ایران بوده شکی تو حرومزادگی صهیونیست ندارم ولی کاش بجای این جنگ و تحریم و فلان بفکر این بودیم هزینه ها رو کاهش بدیم قدرتمون رو بالا ببریم میفهمید قدرت با جنگ و داد بیداد نیست قدرت با رضایت افکارعمومی و رضایت ملته که عبادت بجز خدمت خلق نیست شماها که این همه خداپرستید این همه اختلاس و چپاول و دزدی و ثروت اندوزی برای رضایت خداست یا خون کردن به دل هشتادمیلیون ایرانی و رضایت خونواده؟رضایت خدا در حقوقهای نجومیه؟باهمین تفکرهم میگید رضایت خدا در جنگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها