بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری در بین رسانه‌های جهان/ آیا سخنان ایشان مقدمه گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای است؟

شینهوا (خبرگزاری جمهوری چین) با تیتر

بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری در بین رسانه‌های جهان/ آیا سخنان ایشان مقدمه گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای است؟

به گزارش خبر فوری ، سخنان امروز رهبر معظم انقلاب بازتاب بسیاری در شبکه‌ها و وب‌ سایتهای خبری دنیا داشته است. رویترز با تیتر " آیت الله خامنه‌ای می‌گوید ساخت و استفاده از بمب اتم طبق قوانین شرع ممنوع است" به پوشش سخنان امروز رهبر معظم انقلاب پرداخت.

رویترز در این باره نوشت: رهبر ایران روز چهارشنبه تاکید کرد علی رغم داشتن فناوری هسته‌ای ایران هرگز در پی ساختن سلاح هسته‌ای، که دین آن را ممنوع کرده، نبوده است.

این خبر گزاری در انتها تاکید کرد که رهبر انقلاب اسلامی افزوده که ساخت و ذخیره بمب اتمی اشتباه است و استفاده از آن از نظر شرعی حرام محسوب می‌شود، هرچند ایران فناوری هسته‌ای دارد اما به طور جدی جلوی ساخت بمب اتمی را گرفته است.

کدام خبرگزاری‌ها به پوشش سخنان رهبر انقلاب پرداختند

به جز رویترز شبکه‌های دیگر هم به پوشش سخنان امروز آیت الله خامنه ای پرداختند. شینهوا(خبرگزاری رسمی جمهوری چین) با تیتر "ایران قصد ساخت بمب اتمی را ندارد" حرفهای صبح رهبر انقلاب را پوشش داد. اخبار 18 (خبرگزاری کشور هند) با تیتر "آیت الله خامنه ای می‌گوید استفاده از سلاح هسته ای حرام است" به موضوع سخنرانی امروز پرداخت.

فرانس 24 (یکی از خبرگزاری‌های مشهور فرانسه) با تیتر" طبق گفته آیت الله خامنه ای سلاح اتمی برای ایران حرام است" خبر سخنان امروز رهبر انقلاب را منتشر کرد. خبرگزاری فرانسه ( AFP) هم با همین تیتر به این مساله پرداخته و آن را پوشش داد.

به جز این سایتها، خبرگزاری ها و وبگاه‌های دیگری هم نسبت به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب واکنش نشان دادند.

سخنان امروز رهبر انقلاب مقدمه بازگشت کامل فعالیتهای هسته ای است؟

نکته قابل توجه این است که بسیاری از خبرگزاری ها به صورت غیر مستقیم از این نوشتند که سخنان مقام معظم رهبری می‌تواند مقدمه گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای باشد و ایران به زودی فعالیتهای اصلی و صلح آمیز اتمی خود را از سر می‌گیرد.

این سایتهای خبری بر این تاکید دارند که آمریکا با خروج از برجام و بازگرداندن تحریمها شرایط سختی را برای ایران به وجود آورده و ایران تصمیم گرفته گام به گام از تعهدات خود کم کرده و پروژه هسته ای خود را ادامه دهد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین نظام خواه
    0

    باید به توصیه رهبرمون گوش کنیم وگام چهارم را بدون اعتنا به امریکا محکم برداریم تا انها بدانند که ما ایرانیها به کارمان جدی هستیم وجونمونوبرای کشورمون میدیم ولی باج نمیدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها