احمدی لاشکی، عضو مجمع نمایندگان استان مازندران:

گفتند نمایندگان شمال «هارت و پورت» می‌کنند/ انتقال آب خزر جسارت نیست، خیانت است/ قرار نیست چون رئیس‌جمهوری اهل سمنان است آب خزر را به این منطقه انتقال دهند

قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم چالوس در مجلس، گفت: گفتند نمایندگان شمال که مخالف انتقال آب خزر هستند «هارت و پورت» می‌کنند؛ قرار نیست چون رئیس‌جمهوری اهل سمنان است آب خزر را به این منطقه انتقال دهند

گفتند نمایندگان شمال «هارت و پورت» می‌کنند/ انتقال آب خزر جسارت نیست، خیانت است/ قرار نیست چون رئیس‌جمهوری اهل سمنان است آب خزر را به این منطقه انتقال دهند

به گزارش خبر فوری ، قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم چالوس در مجلس، در گفت‌وگویی، با اشاره به دلایل مخالفت نمایندگان شمالی کشور با انتقال آب خزر به سمنان و اعتراض‌شان در صحن علنی مجلس گفت: متاسفانه وقتی از اخلاق دور شویم اقداماتی بروز می‌کند که برای عموم جالب نیست. آقای کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست 2 ماه پیش در اردبیل اظهارنظر زشتی کردند مبنی بر اینکه نمایندگان شمال اگر با انتقال آب خزر مخالفت دارند «هارت و پورت» می‌کنند. این حرف دور از ادب است و یک مسئول که باید نماد ادب و اخلاق باشد نباید این واژه‌ها را به کار ببرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران ادامه داد: گلایه ما از هیات‌رئیسه مجلس این است که وقتی به 30 و چند نماینده شمال کشور توهین می‌شود، چرا شخص توهین‌کننده، «کلانتری»، را به مجلس نکشاندند تا در این‌باره او را مؤاخذه کنند و او با گستاخی تمام بدون نگاه کارشناسی مکتوب بنویسد که انتقال آب خزر بلامانع است.

احمدی لاشکی درباره دلیل چنین تصمیمی توضیح داد: دو دوره هشت‌ساله و جمعاً 16 ساله، که الان 14 سال آن گذشته است، رؤسای جمهوری از این خطه بوده‌اند و سعی دارند مشکل کم‌آبی سمنان را از آب خزر تامین کنند. کسی حق ندارد یک منطقه را تخریب کند تا منطقه‌ای دیگر آباد شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای کلانتری پیش از این مکتوب نوشته بود که راه عبور برای عده‌ای دور است و برای حل این مشکل ما در آب دریاچه ارومیه ستون و پل می‌زنیم تا مسیر عبورشان نزدیک شود. حالا چندین سال است صدها میلیارد تومان هزینه می‌کنیم تا دریاچه ارومیه را احیا کنیم ولی نمی‌توانیم چون آن را به حالت قبل برگردانیم این کار غیرکارشناسانه هزینه زیادی به کشور تحمیل کرد.

این نماینده دور دهم مجلس افزود: از دیشب تا امروز اهل فن و کارشناسان به وفور با من تماس گرفته و پیامک زده‌اند که اجازه انجام این کار را ندهیم، چون منجر به تخریب دریای خزر می‌شود و کار نادرستی است و تبعات منفی زیادی به بار خواهد آورد.

او ادامه داد: چند صد نوع جانور و گیاه در دریای خزر داریم و تغییر اکوسیستم قطعاً آنها را از بین می‌برد. به همین دلیل اجازه این کار را نمی‌دهیم.

احمدی لاشکی ادامه داد: طبق تاکید متخصصان امروز در صحن علنی در برابر این اقدام واکنش نشان دادیم و البته نمایندگان جنوب هم از ما حمایت کردند و ما را تنها نگذاشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران توضیح داد: خانم فرشچی معاون حوزه آقای کلانتری بود که به خاطر اظهارنظر کارشناسانه و مخالفت با او در این‌باره برکنار شد. اما خانم ابتکار زمانی که این مسئولیت را در دولت قبل آقای روحانی داشت گفت که این کار آسیب است و به محیط‌زیست ضربه می‌زند. ما از ایشان تشکر کردیم که با این کار حریت و آزادگی خود را نشان دادند.

لاشکی عنوان کرد: متاسفانه صرفاً چون رئیس‌جمهوری اهل سمنان است و دستور داده که آقای کلانتری این کار را انجام دهد شاهد چنین تصمیمات عجولانه‌ای هستیم. در حالی که آقای کلانتری نباید تن به این کار غیرکارشناسانه بدهد. این شهامت نیست بلکه خیانت به آیندگان و نسل بعد است.

نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت شمال زنده‌اند و اجازه این کار را نمی‌دهند، دریای خزر فقط مربوط به مردم آن منطقه نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است. به همین دلیل امروز ما، وکلای مردم، مخالفت عملی‌مان را در صحن علنی مجلس نشان دادیم و نمایندگان جنوب هم از ما حمایت کردند. ما اجازه این خیانت را نمی‌دهیم، حالا اگر می‌توانند بیایند این کار را انجام دهند.

منبع: اعتماد آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دم انتخابات، نمایندگان محترم اکراد و شمالی ها و ... بسیار فعالند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها