درمان بواسیر با طب سنتی

یک محقق و پژوهشگرگفت: بواسیر شایع‌ترین بیماری مقعد بوده که در اثر فشار زیاد به پایین روده انژکتور موجب تورم سیاهرگ‌های آن می‌شود.

درمان بواسیر با طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر درباره درمان بواسیر با طب سنتی اظهار کرد: بواسیر شایع ترین بیماری مقعد بوده که در اثر فشار زیاد به پایین روده انژکتور وارد شده و این فشار موجب تورم سیاهرگ‌های مقعد یا راست روده می شود، که معمولاً با خارش، سوزش و درد همراه است. این نوع عارضه در تمام طبع ها ممکن است بروز کند. بیشتر در اثر تجمع سودا در انتهای روده بروز می‌کند. بواسیر انواع داخلی و خارجی دارد؛ نوع داخلی گوشتی و خارجی به صورت زگیل یا جوش‌های چرکی دیده خواهد شد.

وی درباره عوامل تاثیرگذار بواسیر بیان کرد: مهم‌ترین دلایل بروز بواسیر یبوست، رژیم‌های غذایی نامناسب، چاقی و لاغری مفرد، کم‌تحرکی، زایمان‌های سخت، مشکلات کبدی، فشار خون، نخوردن غذا‌ها و سبزیجات فیبردار، کمبود آب در بدن، همچنین مصرف دارو‌های افسردگی، غذا‌های سرخ شده و پر ادویه و برداشتن وزنه هستند.

عظمایی اظهار کرد: بواسیر ممکن است همراه با خونریزی و بدون آن هم بروز کند. افراد مبتلا به این نوع عارضه باید از برخی مواد غذایی مانند گوشت گاو و گوساله، غذا‌های ساندویچی، سوسیس و کالباس، ادویه جات پرهیز کنند.

افراد کمتر جسم سنگین جابه‌جا کنند. بواسیر اگر با درد‌های شدید و سوزش و ناراحتی‌های مقعدی همراه باشد ،افراد حتما باید به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنند.

وی درباره درمان بواسیر با طب سنتی گفت: درمان ها یا به صورت پاک سازی روده ها است یا می‌توانند از روغن های مالشی استفاده کنند.

دمنوش اسطوخودوس و بابونه برای افراد مفید خواهد بود. افراد مبتلا به بواسیر سعی کنند از سبزیجات و میوه جات به اندازه کافی مصرف کرده و از دود عنبر نسارا بهره ببرند.

افرادی که دچار یبوست هستند می‌توانند از شربت سنا استفاده کنند. مقداری ۳۵ گرم برگ سنا ، ۱۰ گرم گل ختمی ،مقداری تخم گشنیز و گل سرخ مخلوط کنند و قبل از وعده‌های غذایی همراه آب جوش و عسل مصرف کنند. خوردن سرکه انگبین هم پیشنها می شود.

ساعت2/درمان بواسیر با طب سنتی

عظمایی در ادامه افزود: مقداری برگ مو را پودر کرده همراه کوهان شتر استفاده کنند البته ماده بدست آمده را روی محل مورد نظر بزنند. به طور کلی شربت آلو و انجیر مفید است و افراد می توانند صبح به صورت ناشتا همراه خاکشیر و آب جوش مخلوط کرده و مصرف کنند. نشستن در آب گرم هم بسیار مفید خواهد بود. خوردن کمپوت سیب و کدو حلوایی مفید بوده و در بعضی موارد شاید لازم باشد با کمک متخصص طب سنتی زالو درمانی انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها