مکرون درباره ترکیه به ترامپ و اردوغان چه گفت؟

رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود بر لزوم پایان دادن به حمله نظامی ترکیه به سوریه تأکید کرد.

مکرون درباره ترکیه به ترامپ و اردوغان چه گفت؟

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در این تماس تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود بر لزوم ممانعت از بازگشت داعش در سوریه و احیای این تشکیلات تروریستی تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه ضمن اعلام این خبر افزود:‌ فرانسه و ایالات متحده که در این زمینه نگرانی‌های مشترکی دارند، در روزهای آینده، در این رابطه، همکاری نزدیک خواهند داشت.

ریاست‌جمهوری ترکیه نیز اظهار کرد، اردوغان رئیس‌جمهوری این کشور در تماس تلفنی با مکرون اهداف عملیات نظایم در شمال سوریه را برای ماکرون شرح داده است.

این درحالی است که ارتش ترکیه روز گذشته بر شدت حملات هوایی و توپخانه‌ای خود در شمال سوریه افزود.

همچنین شامگاه جمعه، آتش توپخانهٔ نیروهای ترکیه در نزدیکی پایگاه نیروهای ایالات متحده در کوبانی، نگرانی‌ مقامات آمریکا را در پی داشت و سبب شد پنتاگون به ترکیه هشدار بدهد که نیروهایش در صورت لزوم ناگزیر به دفاع از خود خواهند بود.

دولت ترکیه هدف خود از این حمله را نابودی شبه‌نظامیان کُرد مستقر در خاک سوریه عنوان کرده است. این درحالی است که این حمله و نیز واکنش دولت ایالات متحده نسبت به آن با انتقادهای شدید بین‌المللی توأم بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها