رئیس سازمان نوسازی کشور:

70 درصد مدارس کشور ایمن‌سازی شده است

رئیس سازمان نوسازی کشور با بیان اینکه امروز بیش از 70 درصد مدارس کشور ایمن سازی شده است، گفت: یکی از استراتژی‌های توسعه اقتصادی، این است که به سراغ مدارس برویم و حتی اگر لازم باشد برای مدتی از پروژه‌های بزرگ چشم بپوشیم.

70 درصد مدارس کشور ایمن‌سازی شده است

مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی کشور در مراسم افتتاح هنرستان زینبیه در این شهرستان اظهار کرد: اهمیت آموزش و پورش بر هیچ کس پوشیده نیست و اندیشمندان، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه می‌دانند.

وی افزود: مرحوم دکتر عظیمی، چهره نام‌آشنای کشور در کتاب اقتصاد ایران امروز می‌نویسد: «کشورهایی مثل ما فرآیند توسعه را فرآیندی مکانیکی دیدند، آنها دیدند که کشورهای توسعه یافته، کارخانه، راه آهن و فرودگاه دارند و فکر کردند که اگر این اجزا را کنار هم قرار دهند توسعه حاصل خواهد شد».

رخشانی مهر ادامه داد: یکی از استراتژی‌های توسعه اقتصادی، این است که به سراغ مدارس برویم و حتی اگر لازم باشد برای مدتی از پروژه‌های بزرگ چشم بپوشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: در مهرماه سال گذشته حدود ۷ هزار کلاس درس آماده و تحویل شد و باعث افتخار است، امروز با حمایت خیرین میانگین سرانه آموزشی به 21.5 افزایش یافته است.

رخشانی مهر با بیان این که در سال ۸۲ فقط ۳۰ درصد مدارس کشور ایمن بوده است، تاکید کرد: امروز بیش از ۷۰ درصد مدارس کشور ایمن سازی شده است و طی سال ۹۸ کلیه مدارس خشتی و گلی کشور جمع آوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای استانداردسازی سیستم گرمایشی و جمع اوری بخاری های نفتی تخصیص داده شده است، گفت: جشن جمع اوری های نفتی در مدارسی که دارای زیرساخت گاز شهری هستند، هم زمان با شروع فصل سرما در استان اردبیل برگزار می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین فضای آموزشی بود، اما امسال استان کردستان به بالای خط میانگین سرانه فضای آموزشی رسیده و ۲ استان گیلان و گلستان نیز به زودی به بالای این خط میانگین خواهد رسید.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها