فراخوان عراقی‌ها برای تظاهرات میلیونی روز جمعه

فعالان شبکه‌های اجتماعی در عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی بزرگی در روز جمعه (۲۵ اکتبر) فراخوان دادند.

فراخوان عراقی‌ها برای تظاهرات میلیونی روز جمعه

این تظاهرات در محکومیت قتل‌ها، آدم‌ربایی‌ها و ناپدید شدن افراد و سرکوب اعتراضات در عراق که از اوایل ماه جاری میلادی در استان‌های مختلف این کشور آغاز شده‌ است، برگزار می‌شود.

این بار در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات بسیار گسترده‌تری برای این تظاهرات انجام شده است؛ فعالان این شبکه‌ها تصاویر و ویدئوهایی از اجساد کشته‌ها و از زخمی‌های تظاهرات قبلی، تک‌تیراندازها، بمب‌های دودزا، گاز اشک‌آور، حملات به معترضان با باتوم، ‌حمله به تظاهرکنندگان در میدان التحریر در بغداد و استان‌های مرکزی و جنوبی و نیز اسامی کشته‌ها و تصاویر آن‌ها را منتشر کردند.

آن‌ها تصاویری از تعدادی از جوانان در کنار آهنگرانی منتشر کردند که در حال ساخت سپرهای آهنی از تکه‌های بشکه‌ و تانکر برای حفاظت در برابر تیراندازی‌ها و گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی عراق بودند. این فعالان شبکه‌های اجتماعی توصیه‌هایی برای مقابله با گاز اشک‌آور نیز منتشر کردند؛ آن‌ها به کسانی که قصد دارند در این تظاهرات شرکت کنند پیشنهاد کردند که از عینک‌های مخصوص شنا استفاده کنند.

جمعی از جویندگان کار در عراق هم که درخواست‌های خود را به وزارت کار و امور اجتماعی تحویل داده بودند تا طبق وعده دولت کمک مالی در حدود ۱۲۰ دلار دریافت کنند، تنها یک روز بعد درخواست‌های خود را رها شده در سطل‌های زباله اداره مربوطه پیدا کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها