آصفی در گفت‌وگو با خبرفوری: تحریم‌های جدید نقض برجام است / برخی موضع‌گیری‌ها آمریکا را جسور کرد

حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه تاکید کرد که تحریم‌های جدید سنا در آمریکا نقض برجام است.

آصفی در گفت‌وگو با خبرفوری: تحریم‌های جدید نقض برجام است / برخی موضع‌گیری‌ها آمریکا را جسور کرد

سفیر پیشین کشورمان در فرانسه در گفت‌وگو با سایت خبر فوری ، خاطرنشان کرد: برخی موضع گیری ها در داخل و نا آگاهانه بر سر اینکه تحریم های آمریکا خلاف برجام قلمداد نشود آمریکایی را مقداری برای اقداماتشان جسور کرد. آصفی افزود: این تحریم ها شرایط را سخت تر از قبل از برجام می کند.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: رای 98 نماینده سنا به این تحریم ها نشان می دهد ساختار سیاست خارجی آمریکا با ایران مشکل دارد، 98 رای یعنی همه دموکرات ها هم رای داده اند و نشان می دهد اوباما و ترامپ هم مطرح نیست و ساختار سیاست خارجی آمریکا با ایران مشکل دارد. وی با اشاره به سخنان باب کورکر، سناتور جمهوریخواه آمریکایی مبنی بر اینکه خروج از برجام راحت تر از خروج از پیمان پاریس است گفت: همه این موارد نشان می دهد که باید متوجه شویم آمریکا نه صداقت دارد و نه قابل اعتماد است این کشور به هیچ چیز جز تسلیم کردن ایران رضایت نمی دهد.

مثلث آمریکایی - عبری - عربی، پشت حوادث تروریستی تهران
سفیر ایران تو امارات متحده عربی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه نقش اصلی حوادث تروریستی اخیر در تهران را آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی دارند گفت: طراحی عملیات بر عهده آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و جذب نیرو و هزینه های مورد نیاز را سعودی های به عنوان پادوی آمریکا و عربستان انجام می دهند.
وی در مورد شباهت ها و تفاوت های عملیات تروریستی در تهران و اروپا تصریح کرد: این عملیات ها برای نا امن کردن جامعه و ایجاد رعب و خودنمایی بود که البته در مورد ایران به هدفشان نرسیدند. آصفی در مورد تفاوت های این عملیات در تهران و اروپا گفت: در اروپا داعشی ها خودجوش و با توجه به تفکرات خود این کار را انجام دادند اما در مورد ایران دولت های خارجی و مشخصا همان سه کشور پشت حادثه بودند، گروه های تروریستی در اروپا به هر جایی که می رسیدند عملیات تروریستی انجام می دادند اما در ایران به مجلس که نماد جمهوریت نظام بود همچنین مرقد امام که نشان دهنده اسلامیت نظام است حمله کردند لذا در مورد ایران بسیار ایدئولوژیک عمل کرده و با مبانی نظام مقابله کردند .

نقش فضای مجازی در مقابله با تروریسم
آصفی در مورد نقش شبکه های مجازی در مقابله با تروریست ها نیز گفت: دنیای امروز دنیای دیپلماسی عمومی است که در حال حاضر بخش غیر قابل انکارش فضای مجازی است و می تواند در فضا سازی ها تاثیر گذار بوده و مردم و دنیا را برای مقابله و اتخاذ تدبیر هوشیار کنند.
وی در عین حال افزود: نقطه ضعف این شبکه های مجازی؛ نفوذ یکی دو کانالی است که می تواند کل فضای مجازی را تحت تاثیر قرار دهد.بنابراین فضای مجازی در عین مفید بودن نیاز به مراقبت هایی به خصوص در زمینه خبر سازی دارد. آصفی ادامه داد: در تبلیغات می گویند بمباران تبلیغاتی کنید تا مخاطب در مورد دروغ و صحت اخبار دچار سردرگمی شود، این اقدام را کانا ل های مجازی می توانند انجام دهند.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به اینکه ترامپ غیر قابل پیش بینی است و بیشتر دنبال دوشیدن عربها است گفت: جنگ طلبی های وی تا وقتی که هزینه امنیت کشورها را دریافت نکرده و اقتصاد از هم پاشیده کشورش رونق نگیرد به رجز خوانی هایش ادامه می دهد. سعودی ها هم به دلیل شکست های پی در پی خود مانند قمار بازی که به بازی ادامه می دهد تا پیروز شود به ماجراجویی های خود که البته کوتاه مدت خواهد بود ادامه می دهد تا همه چیز را از دست می دهد.

سن بالا یا پایین، ملاک خوبی برای ارزیابی کابینه نیست
آصفی در ادامه در مورد گمانه زنی خود در مورد کابینه دولت دوازدهم گفت: با توجه به اینکه این روزها صحبت از میانگین سنی اعضای کابینه می شود باید بگویم که برای بنده معیار سن نیست و کارآمدی اهمیت بیشتری دارد. وی ادامه داد: در حوزه هایی که مطالبات عمومی مطرح است است باید تغییرات صورت گیرد، نفس تغییرات خوب است و معتقدم تغییر 65 درصد کابینه به مصلحت دولت خواهد بود.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها