همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل یکی از جهت‌گیری های مهم عدالت جنسیتی است.

همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست روز جهانی زنان روستایی با اشاره به همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دیگر دستگاهها درخصوص ارایه خدمات به زنان روستایی گفت: پیام جلسه امروز توجه جدی دولت دوازدهم به زنان روستایی است. آقای روحانی از ابتدای برنامه های دولت خود به موضوع روستا و سرمایه گذاری برای ایجاد تحول در روستاها و اشتغال روستایی توجه زیادی داشتند و امروز نتیجه این توجه و سرمایه گذاری را در روستاها مشاهده میکنیم، البته هنوز مشکلات و کمبود زیاد است اما تغییرات کاملا مشهود است.

وی با اشاره به حمایت از اشتغال زنان گفت: در حال حاضر معاونت امور زنان و خانواده ۲۴ پروژه ملی و دولتی دارد که بسیاری از آنها در سطح استانها با همکاری دستگاههای دولتی در حال انجام است. همچنین توان افزایی سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله در بخش روستا بسیار مهم است، سازمانهای مردم نهاد از این توانمندی برخوردارند که در بعد سیاستگذاری و جلب مشارکت نقش آفرینی داشته باشند. خوشبختانه در این زمینه گامهای خوبی برداشته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مسایل محیط زیست روستا برای ما بسیار اهمیت دارد، از همین رو طرح تولید محصولات استاندارد یکی از طرحهایی است که می تواند به ارتقا سطح سلامت، بهبود شرایط زیست محیطی روستاها و کشاورزی و امنیت غذایی ... کمک کند. زنان در این زمینه پیش گام و پرچم دار این حرکت شده اند.

ابتکار در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: در سال ۹۸ و برای بودجه سال ۹۹ استمرار و گسترش این برنامه ها و توجه بیشتر به توان افزایی زنان روستایی و سلامت زنان روستایی با همکاری وزارت بهداشت برای ما بسیار مهم است. یکی از مولفه های مهم در موضوع عدالت جنسیتی توجه به سلامت است. همچنین همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش در زمینه دختران بازمانده از تحصیل یکی از جهت‌گیری های مهم عدالت جنسیتی است و به عنوان یکی از تکالیف ما در قانون برنامه ششم قرار دارد و امیدواریم استمرار پیدا کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به صندوقهای روستایی گفت: در حال حاضر بالغ بر سه هزار و 200 صندوق فعالیت می کنند. همچنین هزار صندوق جدید با همکاری صندوق کار آفرینی امید نهایی شده است و طرح چهار جانبه ما نیز به توان افزایی صندوق ها کمک خواهد کرد. این حرکت بسیار امید بخش است و میتواند نویدبخش تحولات مثبت برای توسعه پایدار در روستاها باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: روستاهای ما یکی از جاذبه های مهم میراثی و طبیعی ماست همچنین سرمایه انسانی روستاها بزرگترین جاذبه ای است که باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها