پرواز همدان ـ نجف برقرار می‌شود

استاندار همدان گفت: با رایزنی با مسئولان سازمان حج و اوقاف به دنبال راه اندازی پرواز همدان ـ نجف هستیم.

پرواز همدان ـ نجف برقرار می‌شود

سید‌سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان جهت اصرار بر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: جامعه ما زمانی به سمت تعالی می‌رود که برنامه‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه باورها و ارزش‌های دینی فراهم کنیم.

وی افزود: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی با تقویت باورهای دینی به ویژه در میان نسل جوان از بین می‌رود؛ بنابراین در اهمیت و ضرورت برخورد حرفه‌ای و تخصصی در حوزه اسلام و دین شکی نیست.

استاندار همدان با اشاره به این که در سطح کشور و استان از مراکز متعددی برخورداریم که با بودجه ملی و استانی فعالیت می‌کنند گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که این فعالیت‌ها هدفمند شوند.

شاهرخی عنوان کرد: بیش از 200 اداره، ساختار و مرکز در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، اما در سطح ملی باید فکری شود که این نهادها هماهنگ شوند و هدفمند حرکت کنند.

وی با اشاره به این که هنر ما باید این باشد که نیروها و منابعی که در حوزه فرهنگ در اختیار داریم در یک مسیر مشخص بسیج کنیم تصریح کرد: ظرفیت آموزش و پرورش را با بیش از 280 هزار دانش آموز، 40 هزار نفر پرسنل و نیز ارتباطی که در جلسات مختلف با اولیای دانش آموزان برقرار می‌شود در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و اعتقادی جدی بگیریم.

استاندار همدان با اشاره به این که در طول سال دو میلیون گردشگر به استان همدان سفر می‌کنند و 5 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان صورت می‌گیرد تاکید کرد: توسعه گردشگری مذهبی باید در همدان جدی گرفته شود.

شاهرخی به ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در حوزه گردشگری مذهبی از جمله بقعه شاهزاده حسین در خیابان شهدا و آرامگاه حیقوق نبی در تویسرکان اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از این اماکن می‌توان گردشگری مذهبی در استان همدان را توسعه داد.

وی با بیان این که با رایزنی با مسئولان حج و اوقاف به دنبال این هستیم که پرواز همدان به نجف از فرودگاه همدان دایر شود اظهار داشت: یکی از موانع در این راه کمبود مسافر است.
شاهرخی تاکید کرد: با برخی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه تسهیلات به مسافران و کاهش روزهای سفر می‌توان زائران را برای استفاده از پرواز به منظور سفر به عتبات عالیات ترغیب کرد.

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها