متروی شیراز نمایشی از توان مهندسی متخصصان ایرانی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس، پروژه متروی شیراز و خصوصا روند اجرای پروژه ایستگاه وکیل را نمایشی از توان مهندسی متخصصان ایرانی در شیراز دانست.

متروی شیراز نمایشی از توان مهندسی متخصصان ایرانی است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه 24 مهر ضمن بازدید از پروژه ایستگاه وکیل در خط یک متروی شیراز، گفت: آنچه در این بازدید دیدم نمایشی از توانمندی های فنی و هنرمندی های ویژه گروه های مهندسی شیراز است که در ساخت این ایستگاه قطارشهری به کار گرفته شده است.

امام جمعه شیراز افزود: تلاش مجموعه متروی شیراز در ساخت ایستگاه متروی بازار وکیل با وجود معماری زیبا و سختی های اجرایی آن قدر می دانیم و ارج می نهیم.

گفتنی است خط یک متروی شیراز که فاز یک آن بیش از 5 سال قبل و فاز دوم آن دو سال پیش راه‌اندازی شد، در مسیری 24 کیلومتری روزانه بیش از 100 هزار مسافر را جابه جا می‌کند.

ایستگاه وکیل که در محدوده بازار وکیل قرار گرفته، آخرین ایستگاه خط یک متروی شیراز به شمار می‌رود که روند احداث آن به دلیل قرار داشتن در محدوده بافت تاریخی و فرهنگی و یکی از مراکز مهم اقتصادی و گردشگری شیراز و همچنین تاثیرپذیری ترافیکی منطقه و ویژگی‌های فنی این محدوده، به شیوه‌ای خاص اجرایی شد و بدون ایجاد مزاحمت روی سطح زمین، کار حفاری و ساخت گالری و ایستگاه به شکل زیرزمینی تداوم یافت.

در طراحی المان‌ها و نمای داخلی این ایستگاه، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی به کار گرفته شده که در نوع خود آن را در کشور کم نظیر جلوه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس را در بازدید پروژه ایستگاه وکیل، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همراهی می‌کردند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها