فعالیت مجدد گلدکوئیست/ ۱۰ نفر دستگیر شدند

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۰ نفر جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به کیونت (گلدکوئیست سابق) خبر داد.

فعالیت مجدد گلدکوئیست/ ۱۰ نفر دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه تقی پور معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح خبر اظهار کرد: در ساعت ۱۰ صبح هجدهم مهرماه امسال فردی با مراجعه به پلیس آگاهی از عضویت برادرش در یک شرکت هرمی کارآگاهان اداره چهاردهم را درجریان موضوع قرار داد.

وی افزود: برادرش به نام رامین حدوداً یک سال پیش با خبر استخدام در یک شرکت وابسته به وزارت نیرو از مازندران راهی تهران می شود اما با گذشت چند ماه مشخص گردید که در یک شرکت هرمی مشغول فعالیت می‌باشد و برای پیگیری دادخواستی به دادسرای ناحیه ۳۱ تهران برده است.

با وصول پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی دریافتند که برادرش گرفتار شرکت هرمی کیونت شده است که با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه آنها در محدوده مهرآباد جنوبی شده که با انعکاس موضوع به مقام قضایی در ساعت ۱۴۰۰ مورخه ۲۳/۰۷/۹۸ طی یک عملیات پلیسی کارآگاهان موفق به دستگیری تمامی افراد حاضر در محل که به عضویت شرکت هرمی کیونت در آمده بودند شدند و بردار وی نیز شناسایی گردید.

سرهنگ جهانگیر تقی پور در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت عنوان داشت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه اینبار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می کند .

وی افزود: اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتا با مبالغی مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان ، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

سرهنگ تقی پور در پایان گفت: تمام متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی و جهت تحقیقات بعدی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی هستند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها