عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

برای اربعین به یک متولی نیاز داریم/ از سازمان‌هایی استفاده کنید که به روزمرگی افتاده‌اند / در کمیسیون فرهنگی منتظر لایحه دولت هستیم

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما برای اربعین به یک سازمان متولی نیاز داریم اما نه اینکه سازمان جدید تاسیس کنیم، گفت: امروز سازمان‌هایی داریم که به روزمره‌گی افتاده‌اند.

برای اربعین به یک متولی نیاز داریم/ از سازمان‌هایی استفاده کنید که به روزمرگی افتاده‌اند / در کمیسیون فرهنگی منتظر لایحه دولت هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبر فوری با بیان اینکه ما به غیر ستاد اربعین سازمان‌هایی داریم که می‌تواند کار آنها سازماندهی اربعین باشد مثل سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات گفت: مهم این است که این سازمان‌ها وجود دارند، ولی دارند کارهای تکراری انجام می‌دهند که باهم همپوشانی دارد. درحالی که بهترین کاری که این‌ها می‌توانند در این شرایط انجام دهند؛ تدارک، پیش‌بینی محتوا و همچنین سازماندهی این راهپیمایی بزرگ باشد.
وکیلی تصریح کرد: الان چون ستادی وجود دارد که از وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تا استانداران استان‌های درگیر عهده‌دار این موضوع هستند، خلائی دیده نمی‌شود و از وظایف مستقیم آنها هم به حساب نمی‌آید. چون در شرح وظایف آنها نیست. فعلا به صورت موردی، ستادی و اورژانسی به این موضوع رسیدگی می‌کنند، آنها می‌توانند ادعا کنند که این در وظایف ما نیست.

ما می‌توانیم از امکانات سازمان‌های موجود برای مدیریت اربعین استفاده کنیم
عضو هیات رئیسه مجلس افزود: درحالی که موضوعاتی همچون اربعین در وظایف سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات است. اگر چه با امکاناتی که این سازمان‌ها دارند، از عهده راهیپیمایی با این عظمت و مقیاس برنمی‌آیند. اما از لحاظ وظیفه‌ای در وظیفه آنها می‌گنجد. بنابراین اگر بنا باشد ما سازمان جدیدی را برای سروسامان دادن به موضوع اربعین تاسیس کنیم به نظر من می‌شود که از امکانات این سازمان‌ها استفاده کرد و این ماموریت را به آن سازمان محول کرد.
وی خاطرنشان کرد: حتما ما برای اربعین به یک سازمان متولی نیاز داریم، اما این لزوما به این معنا نیست که ما برای اربعین یک سازمان جدید را تاسیس کنیم. بلکه سازمان‌هایی وجود دارند که در شرح وظایف آنها می‌گنجد. امروز اربعین یک موضوع فراملی است که مدیریت آن از عهده امکانات این سازمان‌ها خارج است.
وکیلی ادامه داد: اگر بنا باشد سازمان جدیدی داشته باشیم امکاناتی که می‌خواهیم برای آنجا در نظر بگیریم را به یکی از این سازمان‌های موجود بدهیم تا ماموریت اربعین را آن سازمان موجود انجام دهد. تا آن سازمان موجود که من برشمردم امکانات خود را صرف موضوعات غیرمفید نکند. این سازمان‌ها امروز درگیر روزمره‌گی هستند و امکانات آنها دارد صرف روزمرگی می‌شود. اگر این ماموریت به یکی از این سازمان‌ها محول شود آنها می‌توانند برنامه‌ریزی خود را متمرکز بر اربعین کنند.
نماینده مردم تهران در رابطه با اینکه آیا در کمیسیون فرهنگی در این باره بحث شده است؟ گفت: ما در کمیسیون فرهنگی بحث‌هایی در این باره داشته‌ایم. اما باید یک لایحه‌ای بیاید تا ما بتوانیم آن را به انجام برسانیم.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زائر امسال
    0

    خیلی ممنون . لازم نیست . الحمدلله اربعین با مسولیت مردمی روز به روز هم بهتر می شود . شماها خودتون را درست کنید مراسم اربعین را مردم ایران و عراق عالی برگزار می کنند . شما ها همان آمار و ارقامتون را بدهید کافی است . امسال وقتی در شلمچه مردم ایرانی و غیر ایرانی را دیدم که روی خاکها خوابید ه اند و پایانه مرزی حتی دستشویی درستی نداشت افسوس خوردم و مسئولین آماری را نفرین کردم . جدا امثال شما در شان مردم ایران نیستد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها