یارانه صاحبان کدام خودروها حذف می‌شوند؟

خانوارهای فاقد خودرو یا خانوارهایی که ارزش خودروی آنها کمتر از ۵۰ میلیون تومان است، در این مرحله از فهرست یارانه بگیران حذف نمی شوند.

یارانه صاحبان کدام خودروها حذف می‌شوند؟

به گزارش خبر فوری ، بر این اساس خودرو ملاک مهمی در میان دارایی های افراد برای تشخیص برخورداری یا عدم برخوداری از یارانه نقدی است.

به موجب تصمیمات اتخاذ شده افرادی که مالک خودروهایی تا ۵۰ میلیون تومان هستند، در فهرست حذف شدگان از دریافت یارانه قرار نمی گیرند. به این ترتیب کسانی که خودرو ندارند یا ارزش خودروی آنها کمتر از ۵۰ میلیون تومان است، در این مرحله در پروسه حذف قرار ندارند. برآوردهای بانک مرکزی از میزان برخورداری ایرانیان از خودرو نشان می دهد در حدود ۴۹ درصد خانوارهای ایرانی مالک حداقل یک دستگاه خودرو هستند. به این ترتیب کسانی که بیش از یک خودرو دارند، با احتمال بالاتری برای حذف از فهرست یارانه بگیران مواجه می شوند.

میرزایی درباره تاثیر مالکیت خودرو بر حذف یارانه ها پیش از این گفته است: یکی از شاخص‌هایی که مبنای شناسایی بود را با هم مرور کنیم. وضعیت خودروی خانوارهایی که در این مرحله به عنوان دهک‌های درآمدی بالا شناسایی و حذف شدند، کسانی که خودرو نداشته یا ارزش خودرو آنها صفر تا ۵۰ میلیون تومان بوده، در لیست حذف (این مرحله) قرار نگرفتند. افرادی که خودروی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون بود ۶۳ هزار و ۷۶۰ خانوار بوده‌اند. ۴۵ هزار و ۸۱۳ خانوار خودروی آنها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون بوده است. ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، ۳۷۴۰۹ خانوار و بالای ۵۰۰ میلیون ۱۵۷۴۵ خانوار را شامل شده‌اند.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • حقگو
    0

    خدا مرگ بده که همه چی رووحشتناک گرون کردن حالا چشمشان به این ۴۵تومانه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      لازم بگم یارنه قبمت قدیمه .خودروا هم باید قبمت قدیم حساب بشه وبعد حذف بسه اینطوری خیلی بهتره

  • شهروند۱
    0

    بابا برید فامیل های دزد و اختلاس گر ا را بگیرید ، این ۴۵ تومان هی بزنید تو سر این مردم بدبخت واقعا اگر فکر بیت المال هستید جلوی دزدی ها و حیف میل ها را بگیرید

  • مصطفی_تهران
    0

    وااااای،یعنی باور کنید اگر سر کسایی که این تصمیمات میگیرن باز کنن،گوش هاشون با دوتا سیم بهم وصله اینم شد معیار؟خب بیاید من خانواده نشان تون بدم ۲۰۰میلیارد ثروت خالص داره سمند مدل ۸۵ سوار میشه!!! اینا معیاره الان؟معیار سریع و راحت متراژ منزل،بطور مثال هر آنکس واحد مسکونی اش بالا ۱۳۰متر یارانه اش قطع مناطق بالا شهر قطع سفر خارج قطع اینا معیاره نه ماشین بابا برسونید به گوش اینا آبرو مملکت بردن

  • مهدی
    0

    باز م مرسی خدایا شکرت که همینکه هواسشون به ما هست خدا قوت التماس دعا.........

  • مجلس
    0

    خواهشمندیم‌مجلس را منحل کنیدو جوانان‌با ابتکار و مفید و سالم و مملکت دوست را جانشبن‌بسازید... آینها واقعا نماینده مردم و ملت نشستند.

  • پویان
    0

    ظالم ها

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا ازتون نگذره که با این خبرهاتون روزی یک با قلبون ازکار میندازید قطع کنید خاطر همه جمع بشه زجر کشمون نکنید (علی بر کت الله)

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر راست می گویدوواقعان نخواهید عدالت اجراشود

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر راست میگویدومی خواهیدعدالت اجراشودبرویددوذدیهای برادر روحانی وفامیل های روحانی را بگیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها