بوریس جانسون : 'نتیجه بهتری' از توافق او برای برگزیت؛ ممکن نیست

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از نمایندگان پارلمان کشورش خواست تا از توافقی که او با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه به دست آورده، حمایت کنند، چرا که به گفته او

بوریس جانسون : 'نتیجه بهتری' از توافق او برای برگزیت؛ ممکن نیست

به گزارش خبر فوری ، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از نمایندگان پارلمان کشورش خواست تا از توافقی که او با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه به دست آورده، حمایت کنند، چرا که به گفته او "نتیجه بهتری" ممکن نیست.

وی خواستار عبور بریتانیا از بحران "اختلاف‌‌آفرین" برگزیت است.

جانسون همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق جدید روز شنبه در پارلمان بریتانیا تصویب شود. بیشتر توافق جدید، همان توافقنامه‌ یک سال پیش ترزا می است با اتحادیه اروپا.

تمرکز دولت بوریس جانسون روی تغییر بخشی از آن توافقنامه به نام پروتکل ایرلند شمالی معروف به حصار بود؛ بخشی که هدفش باز نگه داشتن مرز بین شمال و جنوب ایرلند با حذف نیاز به بازرسی‌های گمرکی بود.

طبق توافق قبلی، کل بریتانیا در حوزه گمرکی اتحادیه اروپا باقی می‌ماند و بخشی از قوانین و مقررات اتحادیه را رعایت می‌کرد تا این مرز همچنان نامرئی بماند.

در توافق جدید، همه این تعهدات به ایرلند شمالی محدود می‌ماند و بقیه بریتانیا (یعنی انگلستان، ولز و اسکاتلند) می‌توانند استانداردهایی متفاوت با اتحادیه اروپا داشته باشند و اگر بخواهند، می‌توانند ممنوعیت 'گوشت هورمونی' و 'مرغ کُلُری' را بردارند.

ولی این طرح، آن‌قدرها هم جدید نیست؛ بلکه پیشنهادی است که اتحادیه اروپا تقریباً دو سال پیش ارائه داده بود.

آن زمان ترزا می گفته بود هیچ نخست‌وزیری در بریتانیا نمی‌تواند این طرح را بپذیرد؛ چرا که باعث ایجاد مرز بین بخش‌های مختلف بریتانیا می‌شود.

خود آقای جانسون هم پارسال گفته بود هیچ دولت محافظه‌کاری نباید چنین پیشنهادی را قبول کند.

منبع: بی بی سی

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها