والیبال از سوءمدیریت آسیب دیده است

محمودی: انتظار بیشتری از وزارت ورزش دارم

پیشکسوت والیبال ایران گفت: فرسایشی کار کردن و سوء‌مدیریت موجب شده تا تیم ملی والیبال با وجود تلاش بازیکنان نتواند انتظارات را برآورده کند.

محمودی: انتظار بیشتری از وزارت ورزش دارم

بهنام محمودی درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، توضیح داد: به دلیل عدم ثبات مدیریت در والیبال ایران متاسفانه سیاستگذاری کاملا غلطی برای این مسابقات داشتیم و این نتایج ضعیف کسب شد. در حال حاضر مدیری با تجربه و آشنا به والیبال در فدراسیون حضور ندارد و برنامه‌ها و هدفگذاری‌ها کاملا اشتباه طراحی شده است. یکسال و نیم تا دو سال است که والیبال از سوء مدیریت و مدیریت از راه دور آسیب دیده و کسی هم به فکر این رشته نیست. در حال حاضر والیبال ایران تنها متکی به توانایی بازیکنان است و ساختار منسجمی برای پیشرفت ندارد.

او ادامه داد: اگر برای برنامه‌ریزی جهت حضور در تورنمنت‌های امسال از یک فرد متخصص در راس امور و ریاست فدراسیون استفاده می‌شد، قطعا تیم ملی ایران موفقیت‌های زیادی را به دست می‌آورد و بهتر نتیجه می‌گرفت. می‌توانستیم از نفرات و بازیکنان مختلف برای برطرف ساختن نقاط ضعف تیم استفاده کنیم، کاری که تیم‌های دیگر انجام داده و به اهداف و نتایج خوبی هم رسیدند. متاسفانه ما نه به نتیجه خوبی دست یافتیم و نه اهداف خود را محقق ساختیم. تنها بازیکنان خود را والیبال زده و مصدوم کردیم و فشار زیادی به آن‌ها آوردیم.

کارشناس والیبال ایران، در پاسخ به این سوال که مقصر این شرایط چه کسی است؟ توضیح داد: بهتر است بگویم که تنها دلیل اصلی وضعیت فعلی این رشته،‌ عدم برنامه‌ریزی و بی‌توجهی به آن است.

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به فشردگی مسابقات، جایگاه هشتم در جام‌جهانی ۲۰۱۹ برای والیبال ایران رضایت‌بخش است؟ اظهار کرد: با توجه به سطح فنی پایین برخی رقبا و اینکه تعدادی از تیم‌ها با نفرات دوم خود در این مسابقات شرکت کرده بودند، از نظر من ایران می‌توانست در میان چهار تیم برتر مسابقات قرار بگیرد و نتیجه فعلی رضایت بخش نیست. ما بازیکنان خوبی داریم و نباید در همه مسابقات آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش می‌تواند تدبیری برای مدیریت بهتر فدراسیون والیبال به کار گیرد، گفت: قطعا وزارت ورزش به دنبال پیشرفت رشته‌های مختلف از جمله والیبال است. خوشبختانه در طول سال‌های اخیر همواره حمایت‌های خوبی از والیبال صورت گرفته و شخص وزیر ورزش هم تاکید زیادی به این رشته دارد. با این حال همانطور که انتظارات از والیبال ایران بالاست باید توجه خاص و ویژه‌ای به شرایط آن داشت. شخصا به عنوان یک قدیمی والیبال که زحمات زیادی در این رشته کشیده‌ام، از وزارت ورزش انتظار بیشتری دارم و از آقای سلطانی فر به عنوان وزیر دولت تدبیر و امید درخواست دارم با نگاه ویژه‌ای والیبال را در سال منتهی به المپیک حمایت کنند.

محمودی تاکید کرد: دل امثال بهنام محمودی برای ورزش می‌سوزد. باید با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فضا را برای ورود نیروهای جوان، متخصص و باانگیزه به عرصه مدیریت فدراسیون و باشگاه‌های والیبال باز کنیم تا نیروهای متخصص والیبال را به سمت روشنی هدایت کنند.

او درباره جوانگرایی در تیم ملی والیبال نیز توضیح داد: این موضوع راه و روش خاص خود را دارد و کاری است که باید کاملا کارشناسانه صورت بگیرد، اما در حال حاضر فدراسیون نه نیروی متخصصی در راس خود دارد و نه شخص کار بلدی کمیته فنی را هدایت می‌کند. والیبال ایران در حال حاضر کاملا احساسی و به دور از تخصص اداره می‌شود که نتایج آن را در این مسابقات دیدیم. همه والیبالیست‌های ما سربازان نظام هستند و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند و ثابت کردند از بهترین‌های این ورزش در جهان به شمار می‌روند، اما سوءمدیریت موجود در والیبال کار را بسیار سخت کرده است. در بین ۱۲ تیمی که اکثرا هم با نفرات دوم خود حضور داشتند، تیم ایران باید حداقل در جای ژاپن (رده چهارم) قرار می‌گرفت. متاسفانه این والیبال فرسایشی ایران در سال‌های اخیر نتایج بدی را به همراه داشت.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد باخت مقابل تیم‌هایی چون ژاپن و مصر، اظهار کرد: همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا چنین نتایجی رقم بخورد. فرسایشی کار کردن و سوء‌مدیریت از اصلی‌ترین عوامل این نتایج هستند. در حالی که تیم‌هایی مثل ژاپن به نفرات اصلی خود در قهرمانی آسیا استراحت داده بودند، ما با تیم اصلی به مصاف رقبا رفتیم و این خستگی بود که کار را سخت کرد. همچنین در ورزش اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که این باخت‌ها هم نمونه‌ای از همین اتفاقات هستند. تیم‌های دیگر نیز بیکار نیستند و تلاش می‌کنند، ما هم تمرین می‌کنیم که این درصدهای موفقیت را بیشتر به سمت خود بکشیم. مطمئنا اگر بار دیگر در شرایط مساوی از نظر جسمی و مدیریتی با آن‌ها مواجه شویم، به راحتی رقبای آسیایی را شکست می‌دهیم چون پتانسیل والیبال ما یک سر و گردن بالاتر از آن‌ها است.

محمودی در پایان گفت: متاسفانه معضلاتی در لیگ بانوان و آقایان داریم که همه این اتفاقات آینده والیبال ایران را تهدید می‌کند و باید هر چه سریع‌تر این مسائل را برطرف کرد. امیدوارم در دو سه هفته آینده انتخابات را با حضور خانواده محترم والیبال و هیات‌های استانی برگزار کنیم تا همه کسانی که برای پیشرفت این رشته زحمت کشیده‌اند، بتوانند به ورزش ایران خدمت کنند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها