۱۰ مورد از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

وقتی درباره‌ فرمت سریال‌های پرطرفدار تلویزیونی بحث می‌شود، هیچ‌چیز نمی‌تواند به‌پای سریال‌هایی که درباره‌ دکتر‌ها و موقعیت کاری آن‌ها ساخته شده برسد.

۱۰ مورد از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند
تخصص پزشکی و ماجرا‌های واقعی آن، خوراک داستان‌نویسی است. دکتر‌ها هرروز با مرگ و زندگی انسان‌ها سروکار دارند و چنین فیلم‌هایی، دنیایی واقعی را برای بیننده مجسم می‌کنند. در این مقاله به معرفی ۱۰ تا از بهترین سریال‌های پزشکی می‌پردازیم.

۱۰. Dr. Kildare/ Ben Casey (به‌صورت مشترک)

دکتر کیلدر سریال پزشکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

این دو سریال جزو اولین سریال‌های محبوب بودند که پزشکان نقش قهرمان داستان را داشتند. تا دهه ۶۰ میلادی، بیشتر امتیاز‌های برنامه‌های تلویزیون به فیلم‌های وسترن تعلق داشت. هم‌زمان، پخش «دکتر کیلدر» با بازی ریچارد چمبرلین Richard Chamberlain شروع شد.

تقریباً هم‌زمان با پخش این سریال، یک سریال پزشکی دیگر به نام «بن کیسی» از شبکه‌ی دیگری به روی آنتن رفت. این سریال «ضد کلیدر» بود. کیسی با بازی وینس ادواردز Vince Edwards داستان زندگی یک جراح ماهر، اما گستاخ است. این شخصیت به نظر آشنا می‌آید؟ شخصیت دکتر هاوس Dr. House شبیه به کیسی است.

۹. Nurse Jackie

پرستار جکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

ادی فالکو Edie Falco درست پس از پایان «سوپرانوز» The Sopranos، نقش این پرستار را که مشکلات شخصی متعدد دارد را در «پرستار جکی» پذیرفت.

این سریال که یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود، داستان جکی پیتون Jackie Peyton پرستار پرکاری را به تصویر کشیده که روزهایش را با مصرف مواد مخدر می‌گذراند و داستان هر قسمت کمی درام، کمدی یا ترکیبی از هر دو است. پخش این سریال در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

۸. Nip/Tuck

جراحی پلاستیک سریال پزشکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

یک سریال پزشکی دیگر که به‌اندازه‌ی تیغ جراحی پزشکان تیز و بُران است. در «جراحی پلاستیک» ماجراجویی‌های موذیانه و گاهی شیطنت‌های جنسی دو جراح پلاستیک را می‌بینیم.

پس از تماشای این سریال نمی‌دانیم که با اثری هجوآمیز روبرو بودیم یا داستانی؛ شاید بتوان گفت که این سریال ترکیبی از هر دو این‌ها است. در این سریال بازیگران مطرح زیادی را می‌بینیم که در کنار دو شریک تجاری و جراح موفق داستان، ماجرا‌های جالبی را شکل داده‌اند.

۷. Scrubs

اسکرابز

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

همه می‌دانند که در بیمارستان‌ها اتفاقات خنده‌داری نیز رخ می‌دهد و «اسکرابز» این را کاملاً ثابت کرد. کمتر سریال پزشکی ساخته شده که کاملاً حال‌وهوای طنز داشته باشد («مش» MASH نمونه‌ی یک سریال داستانی با رگه‌هایی از طنز بود).

داستان این سریال طنز در بیمارستانی می‌گذرد که اصلاً دوست ندارید پایتان را آنجا بگذارید. زک برف Zach Braff در نقش جان دوریان John Dorian بازی می‌کند و تجربیات عجیب او با شروع کارش در بیمارستانی عجیب را دنبال می‌کنیم.

۶. St. Elsewhere

سنت السور سریال پزشکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

هیچ شکی نیست که «سنت السور» یکی از سریال‌های پزشکی پرطرفدار بوده است. بیش از هر چیز، این سریال بازیگران بسیار معروفی دارد؛ از دنزل واشینگتن Denzel Washington و مارک هارمون Mark Harmon گرفته تا هاوی ماندل Howie Mandel و دیوید مورس David Morse.

پخش این مجموعه از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ ادامه داشت و پایان شگفت‌انگیزش همه مخاطبانش را بهت‌زده کرد. این سریال هم خنده‌دار، هم غمگین، هم درام و در کل یک مجموعه‌ی تمام‌عیار بود.

۵. General Hospital

یمارستان عمومی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

«بیمارستان عمومی» یکی از طولانی‌ترین سریال‌های آمریکایی به شمار می‌آید. پخش آن از سال ۱۹۶۳ تابه‌حال ادامه داشته است. مثل بسیاری از سریال‌های خانوادگی دیگر، این سریال هم داستان‌های قتل، ازدواج، عشق پنهانی و به‌طورکلی کمی از همه‌چیز را به نمایش گذاشته است.

نکته جالب این مجموعه، حضور بازیگران درجه‌یک متعدد در آن است. الیزابت تیلور آن‌قدر به «بیمارستان عمومی» علاقه‌مند بود که به پیشنهاد خودش به‌عنوان بازیگر مهمان برای حضور در این سریال قرارداد امضا کرد.

۴. Grey's Anatomy

آناتومی گری سریال پزشکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

اولین قسمت «آناتومی گری» در سال ۲۰۰۵ پخش شد و هیچ‌چیز جلودار آن نبود. امتیازبندی و جوایز متعددی به این سریال تعلق گرفته است. پاتریک دمپسی Patrick Dempsey هوش از سر طرفدارانش می‌پراند، اما زنان پزشک قوی، باهوش و جذاب در مرکز توجه این مجموعه بودند. این سریال خانوادگی نیز مدت‌زمان زیادی است که از شبکه ای‌بی‌سی ABC در حال پخش است. با وجود عوض شدن بازیگران «آناتومی گری»، این مجموعه هنوز هم پرطرفدار است.

۳. MASH

مش

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

یک سریال به‌تمام‌معنا کلاسیک. این مجموعه بر اساس فیلمی با همین نام اثر رابرت آلتمن Robert Altman ساخته شده و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که مضمون جنگی این فیلم که درباره‌ی جنگ ویتنام است در این سریال، به چنین محبوبیتی برسد.

داستان سریال «مش» در کشور کره می‌گذرد. آلن آلدا Alan Alda ستاره‌ی فیلم با بازی در نقش جراحی خبره که با شوخی‌هایش سعی داشت فضای غرق در خون اتاق عمل را تلطیف کند، به ستاره‌ی محبوب‌تری تبدیل شد.

۲. House

دکتر هاوس سریال پزشکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

بسیاری از منتقدان معتقدند که «دکتر هاوس» بهترین مجموعه‌ی پزشکی است که تابه‌حال ساخته شده است. تفسیر سریال ساده است؛ شرلوک هولمز در نقش یک پزشک که پرونده‌های عجیبی را حل‌وفصل می‌کند.

تا اینجا همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد، اما جوری که هیو لوری Hugh Laurie این شخصیت را بازی کرده، همه‌چیز را تحت تأثیر خود قرار داده است.

تابه‌حال چند پزشک نابغه‌ی گستاخ، عبوس و معتاد به قهرمان و ستاره‌ی سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده‌اند؟ «دکتر هاوس» اصلاً دوست‌داشتنی نبود، اما داستان و بازی‌های آن به‌شدت عالی هستند.

۱. E.R

بخش فوریت‌های پزشکی

۱۰تا از بهترین سریال‌های پزشکی که تاکنون ساخته شده‌اند

سریال «بخش فوریت‌های پزشکی» به مدت ۱۵ سال در حال پخش بود و داستانش ترکیبی از درام، طنز و تشویش است که در بخش اورژانس یک شهر بزرگ روایت می‌شود. جرج کلونی، ستاره‌ی سریال، به محبوبیت بسیار بیشتری دست پیدا کرد. جولیانا مارگولیس Julianna Margulies نیز با این سریال معرفی شد (بازیگر «همسر خوب» The Good Wife).

مایکل کرایتون Michael Crichton برنده‌ی جوایز متعدد نویسندگی، فیلم‌نامه را با مضمونی درباره‌ی به دست آوردن و از دست دادن عشق و زندگی نوشته است. تماشای این سریال هنرمندانه را هرگز نباید از دست داد.
bestmedicaldegrees.com است.

منبع: برترین‌ها

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها