گرامی مقدم در گفت‌و‌گو با خبر فوری:

دیگر افرادی را که اعتقادی به اصلاحات ندارند، در لیست قرار نمی‌دهیم/ ائتلاف با اعتدالیون فقط بر سر عدم ورود تندروها بود

سخنگوی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: اصلاح طلبان درون جبهه ای و درون اصلاح طلبی برای انتخابات آینده ائتلاف خواهند کرد.

دیگر افرادی را که اعتقادی به اصلاحات ندارند، در لیست قرار نمی‌دهیم/ ائتلاف با اعتدالیون فقط بر سر عدم ورود تندروها بود

اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌و‌گو با خبر فوری ، در خصوص برخی اخبار مبنی بر عدم امکان کاندیداتوری محمدرضا عارف برای انتخابات یازدهم مجلس تاکید کرد: کاندیدا شدن یا نشدن اقای عارف به خودشان برمی‌گردد که چه تصمیی بگیرند و تا الان هم اطلاع ندارم که می‌خواهند حضور پیدا کنند یا خیر. معتقدم حضور یا عدم حضور ایشان هیچ ارتباطی به نقدهایی که به اصلاح‌طلبان می‌شود ندارد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که چقدر انتقاداتی که به عملکرد لیست امید در مجلس می‌شود را وارد می‌دانید، گفت: اینکه چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب وارد انتخابات سال 94 نشدند به دلیل ردصلاحیت شورای نگهبان بود و اصلاح‌طلبان هم با همین ظرفیت که داشتند در انتخابات حضور پیدا کردند.

وی با طرح این سوال که آیا اصلاح طلبان باید با اعتدالیون راست ائتلاف می‌کردند یا خیر؟، گفت: امروز اصلاح‌طلبان با تجربه‌ای که به دست آوردند به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند ائتلاف کنند باید درون جبهه‌ای و درون اصلاح‌طلبی باشد و تنها عاید و منفعت این ائتلاف این بوده که به جای اینکه تندورها به مجلس راه پیدا کنند چهره‌ها معتدل راه یابند این جزو حداقل مطالباتی بود که مردم به آن تن دادند و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون را انتخاب کردند.

انتقادات به لیست امید به خاطر توقعات حداکثری است

گرامی مقدم ادامه داد: معتقدم اینکه برخی از اصلاح طلبان انتقاداتی به لیست امید وارد می کنند به خاطر داشتن توقع حداکثری است، بی آنکه به گذشته برگردند و ببینند اصلاح طلبان بر سر چه چیزی با اعتدالیون و اصولگرایان معتدل ائتلاف کردند. قطعا تاریخ گواهی می‌دهد اصلاح‌طلبان بر سر اندیشه‌ها و آرمانهای اصلاح طلبی با آنها ائتلاف نکردند، بلکه حول محور عدم ورود تندروها به مجلس و شورای شهر و ریاست جمهوری با اعتدالیون ائتلاف کردند. بنابراین تا این قسمت قضیه با نظر می‌رسد منطقی برای زیر سوال بردن لیست امید و حمایت از آقای روحانی وجود دارد.

در لیست‌ها هویت اصلاح طلبی را حفظ می‌کنیم

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان از این تجربه درس گرفتند و در انتخابات آتی با محوریت اندیشه و حفظ هویت اصلاح‌طلبی در انتخابات ائتلاف خواهند کرد تا بتوانند در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشند. باید لیست‌هایی را ارائه دهیم تا هویت اصلاح طلبی آن برجسته باشد و حفظ شود و تا بتوانیم اعتماد مردم را داشته باشیم.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که پس احتمال ائتلاف منتفی است، گفت: بعید می‌دانیم اتفاق دوره‌های 92، 94 و 96 تکرار شود. فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان با توانی که بعد از تایید صلاحیت‌ها پیدا می‌کنند و به همان تعدادی که کرسی‌ها قابل رقابت داشته باشند وارد انتخابات شوند و اینگونه نخواهد بود در لیست 30 نفره تهران بدون در نظر گفتن ویژگی‌های اصلاح طلبی افرادی در لیست قرار بگیرند که اعتقادی به اصلاحات ندارند و این تقریبا قطعی هست.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های حزب متبوعش برای انتخابات، گفت: ما در قالب شورای عالی سیاستگذاری فعالیت کنیم. اما در دورن حزب نیز در حال شکل دادن سازمان انتخاباتی خود هستیم. اولین همایش ما در 25 مرداد برگزار شد و بسیاری از استانها حضور داشتند، رویکرد انتخاباتی و برنامه های خود را در آن جلسه تدوین کردیم و ارائه دادیم . قطعا در ماه‌های آینده جلسات انتخاباتی خود را خواهیم داشت و تمام داشته‌ها و ظرفیت های خود را در قالب شورای عالی سیاستگذاری به کار خواهیم بست.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کارگاهشمسی
    0

    وقتی هر کسی رفت سرکار وامانت درخیانت کرد پس هیچ فرقی ندارد اصلاح طلب باشد یا تندرو یاصلحطلب یامیانرو خیانت به ملت ومملکت اسمش خیانته.فرقی ندارد.

  • حقگو
    0

    اول ببینید مردم رای میدن بعد لیست درست کنید مردم به لیستها رای نمیدن مردم نیاز به آدم قوی که وابسته به هیچ لیستی نباشه دارن

  • امین
    0

    سگ زرد برادر شغاله همتون سر و ته یه کرباسین...

  • نگین
    0

    رای بی رای اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا این همه سوار مردم شدید شرم نمی کنید هر دو روی یک سکه اید فقط اسم عوض می کنید

  • علی
    0

    اصلاح طلبان به اعتماد مردم خیانت کردن و اموال مردم را چپاول کردن که این جوان مردی نبود ؟چرا بازهم پیدا می شوید کار مثبت در کار نامه ندارید

    نظرات شما -
    • ندارم بی ساحل
      0

      خیانت چپاول شغلشونه ای مردم باای وضعیت رای بی رای مردم لبنان میگن ازحکومت سی ساله خسته ایم وزیربارهیچ تحریمی نمیرند

  • دیوانه
    0

    تندروکندرو اینوری اونوری مهش،یکیه اختلاس خرابکاری غارت همه رامیندازن گردن همدیگرپارسال به اون رای دادین امسال به این فقط سرکارگذاشتن مردم بدبخت ساده لوباایمانه وسلام ،،،یاخدا پناه میبریم بخودت یاحضرت مهدی علیهسلام وضعیت مردم مسلمان ایران رامیبینی شاهدباش دولت مسعولین گه شدن بزرگان روی زمین چه میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها