یزدی‌ها ۴۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از پرداخت ۴۸ میلیارد ریال زکات در شش ماهه نخست سال جاری توسط مردم استان یزد خبر داد.

یزدی‌ها ۴۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

محسن علیزاده با اشاره به اینکه این میزان زکات به کمیته امداد استان یزد پرداخت شده است، اظهار داشت: ۸۴ درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و ۱۶ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی با بیان اینکه ۳۵۷ عامل افتخاری و ۲۱۲ مبلغ زکات برای ترویج این فریضه الهی با کمیته امداد همکاری دارند، عنوان کرد: ۵۰ درصد از زکات اختصاص‌ یافته در بخش محرومان برای معیشت آنان هزینه شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد از زکات جمع‌آوری ‌شده برای ساخت، مرمت و بازسازی منازل محرومان، ۱۰ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و ۱۳ درصد برای کمک به هزینه درمانی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت طی شش‌ ماهه نخست سال ۹۸ اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: ۱۹میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری‌ شده در قالب زکات واجب و ۲۹ میلیارد ریال زکات مستحبی بوده است.

وی بیان اینکه سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، یادآور شد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌ شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به ‌هیچ‌ عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های موفق و مورد تایید در حوزه زکات، شجره طیبه است، گفت: در این طرح کشاورزان با نیت انفاق و کمک به نیازمندان، محصول یک یا چند درخت خود را برای مدت معین در اختیار دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد قرار می دهند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۵ هزار اصله درخت پسته، خرما، به، انار، انگور و زردآلو مشمول طرح شجره طیبه هستند.

منبع: مهر

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها