جواب پامپئو به نگرانی‌ صهیونیست‌ها: پشتتان را خالی نمی‌کنیم

به دنبال خروج آمریکا از شمال شرق سوریه و توقف حمایت از کردها، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی به مقامات تل‌آویو اطمینان داد که این اتفاق در رابطه با اسرائیل رخ نخواهد داد.

جواب پامپئو به نگرانی‌ صهیونیست‌ها: پشتتان را خالی نمی‌کنیم

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مایک پامپئو در سخنانی تلاش کرد که به مقامات رژیم صهیونیستی اطمینان داده و نگرانی آنها نسبت به خروج نیروهای کشورش از خاورمیانه را برطرف کند.

پامپئو در این باره گفت: تاریخ روابط دو جانبه به خوبی ثابت می‌کند که چنین اتفاقی درباره اسرائیل هرگز رخ نخواهد داد.

اظهارات پامپئو پس از آن مطرح شد که شماری از مقامات صهیونیستی نسبت به تکرار مسأله کردهای سوریه برای آنها ابراز نگرانی کرده بودند و ده‌ها یادداشت در روزنامه‌های عبری زبان منتشر و در آنها از واشنگتن به خاطر رها کردن هم پیمانان خود در نزاع‌های خاورمیانه انتقاد کرده بود.

نویسندگان این یادداشت‌ها ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، وی را " غافلگیر کننده و غیر قابل پیش‌بینی" خواندند.

در همین راستا، یک منبع سیاسی اظهار کرد، نزدیکان پامپئو اقدام به مصاحبه با روزنامه راستگرای "معریب" کردند تا نظرات "بدبینانه" درباره اینکه واشنگتن مانند کردها، اسرائیل را هم رها خواهد کرد، برطرف کنند. در همین راستا، پامپئو، یکشنبه در مصاحبه با روزنامه مذکور عنوان کرد: هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد؛ چراکه ده‌ها سال از تاریخ روابط دو جانبه و همچنین دو سال و نیم حضور ترامپ در کاخ سفید این مسأله را تأیید می‌کند. شبکه روابط میان ما قوی و عمیق بوده و بیانگر روابط میان دو طرف است که بر اساس ارزش‌ها و منافع امنیتی مشترک پایه‌ریزی شده است و سنگینی آن را با یکدیگر بر دوش خواهیم کشید.

پامپئو در ادامه تصریح کرد: دولت ما کاملا در این موضوع جدی است. اسرائیل "حق" تلاش برای دفاع از امنیت شهروندانش را دارد، این حق نیست بلکه وظیفه آن است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به مقامات رژیم صهیونیستی یادآور شد که دولت ترامپ در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان، حدود ۲۰۰۰ سرباز را به این کشور اعزام کرد.

پامپئو همچنین گفت که واشنگتن طی هفته‌های آتی نیروهای بیشتری را به عربستان اعزام خواهد کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها