سعد الحریری: بودجه جدید هیچ مالیاتی نخواهد داشت/حاضریم انتخابات را زود برگزار کنیم

نخست وزیر لبنان به معترضان قول داد که وضعیت کشور را بهتر کند. او گفت که بودجه جدید هیچ مالیاتی ندارد و تاکید کرد که حاضر است انتخابات پارلمانی را زودتر برگزار کند.

سعد الحریری: بودجه جدید هیچ مالیاتی نخواهد داشت/حاضریم انتخابات را زود برگزار کنیم

سعد الحریری نخست وزیر لبنان بار دیگر به اعتراضات اخیر کشورش واکنش نشان داد.

او گفت: ملت لبنان بسیار صبر کرد اما به ناامیدی رسید و همین باعث منفجر شدن آنها شد. من سه روز از مردم فرصت نخواستم بلکه به شرکای خود فرصت دادم تا وضعیت را بهتر کنند.به شما بگویم که بودجه جدید هیچ مالیاتی ندارد.

سعد الحریری ادامه داد: حقوق وزار و نمایندگان را ۵۰ درصد پایین آورده ایم. قبل از اینکه سال به پایان برسد هیئتی را مسئول مبارزه با فساد خواهیم کرد و قانون در این زمینه وضع خواهد شد. بودجه جدید بیانگر تغییر در تفکر اقتصادی ما است. تصمیم گرفتم که وزارت رسانه ای و بعضی دیگر از موسسات را لغو کنیم.تصمیماتی که الان گرفته ایم آنچه است که دو سال است به دنبال آنها هستم. متوقف کردن تظاهرات تصمیمی است که تنها به شما مربوط است. شما خودتان قطب نما هستید و مجلس را به حرکت درآوردید.

او در خطاب خود به جوانان افزود:اجازه نمی دهیم که کسی شما را تهدید کند. آنچه که شما انجام دهید همه موانع را شکست و همه احزاب و گروه ها را تکان داد و مانعی است درباره اعلام وفاداری کورکورانه قومی. اگر جای تظاهرکنندگان بودم به سیاستمداران اعتماد نمی کردیم. امیدوارم که این آغازی بر پایان قوم گرایی در لبنان باشد.

حریری ادامه داد: ۲۰ میلیارد را برای خانواده های که بسیار فقیر هستند در نظر گرفته ایم و ۱۶۰ میلیون دلار را برای حمایت از بخش مسکن اختصاص داده ایم.شما می توانید به صورت مسالمت آمیز خواسته خود را بگوید.صدای شما شنیده شد. بودجه با کسر ۰.۶ درصدی و بدون تعیین مالیات‌های جدید برای مردم، بانک لبنان و دیگر بانک‌ها خواهد بود،تصمیمات امروز ما بزرگ ترین دستاورد در تاریخ لبنان است و یک انقلاب مالی به شمار می آید. پیش‌نویس قانون عفو عمومی نیز تا پایان سال جاری میلادی تصویب می‌شود.

نخست وزیر در پایان گفت: آماده هستیم تا انتخابات پارلمانی را زود برگزار کنیم. هدف ما از این تصمیم ها داد و ستد جوانان برای ترک خیابان ها نیست. اگر خواسته شما برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام است من مشکلی ندارم.

منبع: شفقنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها