کدام مسئولان و چهره‌ها در لواسان ویلا دارند؟ / از داماد شمخانی و شبنم نعمت‌زاده تا رئیس صداوسیما

در کوچه‌های لواسان که قدم بزنید هرچند قدم با یکی از این ویلاها روبه‌رو می‌شوید، در میان‌ نام‌های کسانی که اینجا صاحب ویلا هستند اسم‌های آشنای بسیاری شنیده می‌شود.

کدام مسئولان و چهره‌ها در لواسان ویلا دارند؟ / از داماد شمخانی و شبنم نعمت‌زاده تا رئیس صداوسیما

ویلای سفید بزرگی در یک سربالایی خودنمایی می‌کند، مجسمه‌ای بزرگ روی خانه، طوری ساخته شده که به شمایل یونانی روی سازه نشسته و به گویی که در دست دارد نگاه می‌کند، اینجا یکی از ویلاهای لواسان است اما تنها ویلا با ظاهر عجیب و اشرافی نیست، در کوچه‌های لواسان که قدم بزنید هرچند قدم با یکی از این ویلاها روبه‌رو می‌شوید، در میان‌ نام‌های کسانی که اینجا صاحب ویلا هستند اسم‌های آشنای بسیاری شنیده می‌شود.

ویلای داماد شمخانی، فاطمه حسینی و البته احمد کاشانی
بعد از ویدیوی میلاد گودرزی، خبرنگار منتسب به جریان عدالتخواه و افشاگری او در مورد حسن میرمحمدعلی، داماد علی شمخانی بود که سری به ویلای او زدیم تا از نزدیک اتفاقات لواسان را بررسی کنیم. میرمحمدعلی معتقد بود گرچه در ساخت ویلا تخلف داشته اما کسانی که علیه او هجمه‌ درست کردند هم پرونده‌‌ی سفیدی ندارند. می‌گوید در لواسان تخلف در ساخت و ساز مرسوم است و شهرداری جریمه‌اش را می‌گیرد که این جریمه هم قانونی است. برای همین اگر قرار است تخلف به جریمه تبدیل نشود با همه یک طور برخورد کنند.

در کنار ویلای در حال ساخت میرمحمدعلی ویلای کوچکتری در حال ساخت بود که متعلق به سیده فاطمه حسینی و همسرش هادی میرمحمدعلی برادر حسن میرمحمدعلی است. پشت این ویلا، خانه‌ی ویلایی قدیمی‌ای وجود دارد، همان خانه‌ای که در ویدیوی «شهرداد» میلاد گودرزی روی پشت بام آن ایستاده بود و بعدها او از این خانه‌ به عنوان « خانه‌ی یکی از همسایه‌ها که اجازه‌ داده بود از خونه‌اش استفاده کنیم» و یاشار سلطانی از آن به عنوان «خانه‌ی خبرنگار روشنگر» یاد کرده بودند.

اما صاحب این خانه کیست؟ احمد کاشانی، پسر آیت‌الله کاشانی مشهور. احمد کاشانی دو پسر دارد: صادق کاشانی که وکیل مدافع یاشار سلطانی و میلاد گودرزی است و پسر دیگر همان خبرنگاری است که یاشار سلطانی از او با عنوان «خبرنگار ما» یاد کرد. همه‌ی آنها در همین خانه زندگی می‌کنند.

موقعیت خانه‌ی در حال ساخت فاطمه حسینی طوری است که دید خانه‌ی کاشانی‌ها به سمت مناظر آن اطراف را تا حدی کور کرده است. خانواده‌ی میرمحمدعلی معتقدند که همین باعث گلایه‌ی خانواده‌ی کاشانی و احتمالا خبرساز شدن خانه‌ی آنهاست.

طبق تحقیقات خبرنگار انصاف نیوز خانه‌ی کاشانی نیز با تخلفاتی ساخته شده است. در ابلاغیه‌ی رای کمیسیون ماده صد در شرح خلاف برای این خانه آمده است: کسری پارکینگ، تبدیل یک واحد به چند واحد، اضافه بنا، مازاد تراکم و تغییر کاربری زیرزمین.

موقعیت خانه‌ی در حال ساخت فاطمه حسینی طوری است که دید خانه‌ی کاشانی‌ها به سمت مناظر آن اطراف را تا حدی کور کرده است. خانواده‌ی میرمحمدعلی معتقدند که همین باعث گلایه‌ی خانواده‌ی کاشانی و احتمالا خبرساز شدن خانه‌ی آنهاست

ابلاغ رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای خانه‌ی احمد کاشانی
به خاطر این تخلفات ساختمانی بود که همراه با درخواست‌ اعتراضی احمد کاشانی، سید سعید لواسانی، امام جمعه‌ی لواسان نیز توصیه‌نامه‌ای به شهردار نوشت؛ در متن این نامه آمده‌ است: «احتراما، به پیوست درخواست آقای سید احمد مصطفوی کاشانی در خصوص اعتراض به کمیسیون ماده ۱۰۰ حضورتان ارسال می‌گردد. لذا مستدعی است درخواست پیوستی را بررسی نموده و دفتر اینجانب را از نتیجه مطلع نمایید.»

سفارش امام جمعه‌ی لواسان برای خانه‌ی احمد کاشانی
به خانه‌ی کاشانی رفتیم تا با او صحبت کنیم، پسر کوچکترش بدون بازکردن در از پشت نرده‌هایی که شیشه‌ی جلوی آن شکسته، می‌گوید پدر و برادرش خانه نیستند. از او در مورد تخلفات خانه می‌پرسیم می‌گوید هیچ تخلفی ندارند و حالا که ماجرای میرمحمدعلی و حسینی علنی شده، می‌خواهند علیه آنها هجمه درست کنند.

ساعاتی بعد از آنکه‌ خانه‌ی کاشانی را ترک کردیم و درحالی که هنوز در لواسان بودیم، یاشار سلطانی ویدیوی مربوط به شکسته شدن شیشه‌ی خانه که بعد از حمله‌ی افرادی که مدعی است کارکنان میرمحمدعلی بوده‌اند را منتشر کرد.

وارد ویلای در حال ساخت میرمحمدعلی می‌شویم تا موقعیت ساختمان‌ها را نسبت به هم بسنجیم. داخل ساختمان آسانسوری هست تا ما را به طبقه ششم برساند اما اشکال فنی آسانسور باعث شد تا از پله‌های نیمه ساخت بالا برویم. به طبقه‌ی ششم که می‌رسیم از همراهانم برای بررسی ویلا جدا می‌شوم. اتاق‌ها بزرگ و شبیه هم هستند؛ ویلا از بیشتر ساختمان‌های اطراف بلندتر است.

ویلاهای دیگر: از ویلای علی کریمی تا منطقه‌ی اصطلک
اما این سه ساختمان جنجالی تنها ساختمان‌های پرحاشیه‌ی لواسان نیستند و البته لاکچری‌ترین هم نیستند. اگر راهتان به لواسان بخورد با گذر از خیابان‌های آن احتمالا عجیب‌ترین سازه‌هایی که تا به حال توانستید تصور کنید را خواهید دید. ویلاها عموما به دو شکل مختلف هستند یا با اشرافی‌گری شرقی یا با راحتی سبک غربی.

ویلاهایی که خط مشی معماری شرقی را در پیش گرفته‌اند ساختمان‌هایی هستند با ستون‌هایی شبیه به قصر و ورودی‌هایی با پله‌های طولانی و تجمل اغراق شده و طرح‌هایی که هیچ نیازی به وجود آنها حس نمی‌شود در ساختمان دیده می‌شود. رنگ‌ طلایی، قهوه‌ای و سفید بیشترین میزان استفاده را در این ساختمان‌ها دارند.

ساختمان‌هایی هم بودند که به سلیقه‌ی غربی نزدیک‌تر بودند، بیشتر از چوب در آنها استفاده شده و دور تا دور ساختمان را شیشه‌های بلند گرفته است. در بیشتر ویلاها هم بیرون ساختمان استخری خودنمایی می‌کند.

از بین این ویلاها که می‌گذریم به ویلای علی کریمی، فوتبالیست، می‌رسیم؛ یکی از همان‌ ویلاها با تجمل شرقی البته خیلی اغراق‌شده‌تر از بقیه‌ی ساختمان‌ها. ویلایی بسیار بلند و یکدست سفید که از دو طرف به صورت هلالی است و ستون‌های بلند دارد. ورودی ویلا به خاطر دیوار بلند و سفید که دور تا دور حیاط کشیده شده مشخص نیست.

دقیقا روبه‌روی ویلای علی کریمی ویلای شبنم نعمت‌زاده است که به دستور قضایی بخشی از آن باید تخریب شود و بیرون ساختمان در دست تخریب است. از مردی که سیگار به دست از ویلای نعمت‌زاده بیرون می‌آید می‌پرسیم: «قرار است تمام ساختمان تخریب شود؟» نگاهی به ما و دوربین در دستمان می‌اندازد و می‌گوید: «آره، همش تخریب می‌شه. تا یه جایی اضافه ساخت داشت ولی خودشون خواستن همش رو خراب کنن از اول بسازن». اشاره‌ای به خانه‌های اطراف می‌کند و می‌گوید: «این که به نسبت یک آلونکه، از این بزرگتر خیلی هست اما اینا چون معروفن تو چشمن». ویلایی را نشان می‌دهد که به خاطر دیوارهای بلند اطراف آن دیدن جزییات آن سخت است، اما از گوشه و کنار می‌توان کلیتی از آن را دید: ویلایی بسیار اشرافی و بسیار بزرگ. می‌گوید این برای یک پیرزن و پیرمرد است که دو نفره در آن زندگی می‌کنند.

چند صد متر آن طرف‌تر. خیابان شیب‌داری را بالا می‌رویم. نام این منطقه «اصطلک» است. ابتدای خیابان مجموعه‌ای هست به نام «عسلک»؛ مجموعه‌ای بزرگ و بسیار عجیب. عسلک چیزی شبیه به آپارتمان است که هر طبقه‌ی آن یک ویلا است و به جای اینکه بالای هم قرار بگیرد به صورت پلکانی روی هم قرار دارند. هرکدام از این طبقات جزییات کاملی از یک ویلا را دارد و بیرون ساختمان هرکدام هم یک استخر وجود دارد. احتمالا عکس آن را در میان عکس‌هایی که در ماه‌های گذشته از ویلاهای آنچنانی لواسان پخش شده، دیده باشید.

دقیقا روبه‌روی ویلای علی کریمی ویلای شبنم نعمت‌زاده است که به دستور قضایی بخشی از آن باید تخریب شود و بیرون ساختمان در دست تخریب است

از خیابان بالا می‌رویم و در هر دو سمت ساختمان‌هایی در حال ساخت هستند. کارگر یکی از این ویلا‌ها می‌گوید: «ویلای مهران مدیری پایین‌تره ولی فکر کنم فروخته». البته کسی هم می‌گوید که ویلایی دارد و نفروخته است. از برگشتن به عقب منصرف می‌شویم و ترجیح می‌دهیم خیابان را تا انتها برویم. بعد از چند پیچ، خیابان جلوی یک تابلوی ورود ممنوع تمام می‌شود. به نظر می‌آید بقیه‌ی راه ملک کسی است. دری نیست و ما ترجیح می‌دهیم داخل شویم. بعد از چند پیچ به یک ویلا می‌رسیم که گیت ورودی‌ای جلوی آن قرار دارد، ویلا به سبک غربی ساخته شده و دور تا دور آن شیشه است. کل منطقه‌ی لواسان و همینطور رودخانه‌ای که از آن می‌گذرد از کنار ویلا به خوبی مشاهده می‌شود و به اصطلاح لواسان از آنجا زیر پاهایت است.

میرمحمدعلی در مورد این ویلاها می‌گوید: «اینها همه تخلف دارند، اینجا بیشتر از ۱۵۰ متر نمی‌توان ساخت. شهرداری هم بعد از ساخت از همه جریمه می‌گیرد چون می‌تواند شش برابر مقداری که مجوز دارد پول بگیرد، به نوعی برایش محل کسب درآمد شده است. در مورد ساختمان من حکم تخریب آمده، من موافقم که عدالت اجرا شود اما برای همه، نه گزینشی».

در بین این ویلاها حوزه‌ی علمیه‌ای خودنمایی می‌کند که به همان شکل اشرافی ساخته شده، گنبدی دارد که از خیابان‌های اطراف نیز قابل مشاهده است و ورودی آن با طرح‌های اسلیمی تزیین شده است، حوزه‌ی امام حسن مجتبی (ع) که مربوط به آقای ناطق نوری است. آقای صدیقی امام جمعه‌ی موقت تهران هم یک حوزه علمیه‌ی مشابه در ازگل دارد که نزدیک لواسان است.

ویلای خانوادگی علی‌عسگری و پرونده‌ی تصرف
از ساختمان‌ها و فضای شهری دور می‌شویم. از جاده‌ای که شبیه به جاده‌های بیابانی است می‌گذریم و به یک باغ می‌رسیم؛ باغ خانوادگی عبدالعلی علی‌عسگری، رییس سازمان صداوسیما. از کنار دیوار می‌گذریم و مقداری پیاده کنار باغ راه می‌رویم. داخل باغ ویلایی دیده می‌‌شود. کنار باغ زمین بزرگی است که تا چشم کار می‌کند ادامه دارد؛ روی تابلویی در بخشی از آن نوشته شده: «دانشگاه صنایع و معادن»

پیرمردی از باغ علی‌عسگری بیرون می‌آید تا ببیند چرا ما آن اطراف پرسه می‌زنیم. می‌گوییم راه را اشتباه آمده‌ایم و می‌پرسیم این باغ و ویلا برای آقای علی‌عسگری است؟ می‌گوید : «آره، ولی الان نیست، آخر هفته‌ها میاد».

در همسایگی باغ علی‌عسگری باغ دیگری وجود دارد. داخل باغ می‌شویم تا با صاحب آن گپی بزنیم. ابتدا از صحبت کردن طفره می‌رود و اجازه‌ی تصویر برداری هم به ما نمی‌دهد. پسر جوانی کنار اوست که شروع به صحبت می‌کند و این باعث نرم‌تر شدن صاحب باغ می‌شود. گویا با خانواده‌ی علی‌عسگری بر سر زمین‌هایشان اختلاف حقوقی دارند. می‌گوید: «باغ علی‌عسگری ۱۴ هزار متر، ۶ هزار مترش مال منه و تصرف کرده و الانم تو دادگاهیم». می‌پرسیم اینجا اجازه‌ی ساخت دارید؟ می‌گوید: «اینجا با مجوز جهادکشاورزی ۵۰ متر انبار می‌تونیم بسازیم که من دنبال مجوزش بودم و داره آماده میشه». می‌گوییم پس چطور علی‌عسگری ویلا ساخته؟ می‌گوید: «ساخته دیگه».

صدا و سیما پیش از این در چند برنامه به موضوع تخلفات ساخت و ساز در لواسان و باستی هیلز پرداخته بود، از جمله برنامه‌ی ثریا.

صاحب باغ همسایه‌ی علی‌عسگری چند ویلای دیگر را نشانمان می‌دهد و نام صاحبانشان را هم می‌گوید که از این بین چند اسم آشنا به گوشم می‌خورد، از چند مدیر فعلی و سابق دولتی، سفیر سابق و نماینده‌ی مجلس و چند چهره‌ی حوزه‌های مختلف.

به نظر می‌رسد اشرافی‌گری در لواسان به نوعی جنون و رقابت در خودنمایی تبدیل شده؛ حضور کارگرانی که در حال ساخت ویلاها هستند یا از ویلایی برای انجام کار روزانه بیرون می‌آیند، نوعی تصویر پارادوکسیکال را ایجاد می‌کند و اختلاف و شکاف طبقاتی را به شکل عریان به رخ هر بیننده‌ای می‌کشد.

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • آریایی
    0

    سردار طلایی هم در منطقه سرولات چابکسر ویلای بزرگی داره .

    نظرات شما -
    • فریفته شده
      0

      حتی اگر بتی شکست بتهای تازه جاش نشست .....

    • رهگذر
      1

      من خودم رزمنده زمان جنگم که شهادت خیلی از دوستان و همکلاسی هامو تو میدان جنگ دیدم . آقایی که مدام اسم شهید رو میاری و یک روزم هم برای مردم کاری نکردی و از شهدا مایه میذاری اینو بدون خداوند و کاینات با هیچکی شوخی نداره . حکومتی که ظلم کنه طبق قوانین ثابت الهی و آفرینش محکوم به فناست حالا اسم حکومت رو هر چی میخوای بذار . شهید و کسی هم که جونش رو برای احقاق حق از دست داده ارج و ارزشش توی هر حکومتی که بوده باشه محفوظه و در جهان دیگه اجر و قرب داره . مگه اصحاب پیامبر بعد از خوردن لقمه حرام به دلیل یار پیامبر بودن موندن ؟؟؟ انسانیت همه جای دنیا پیدا میشه . متاسفانه خیلی ها به اسم مسلمان بودن و شیعه بودن انسانیت رو قورت دادن بعد هم استفراق کردن . یا حق

  • ایرانی
    0

    این بود آرمانها و شعارهای اول انقلاب !!!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      این انقلاب با دوتا نخاله به دست نیومده که با دوتا نخاله از بین بره این انقلاب حاصل خون شهیدان ماست از بهشتی و مطهری و باهنر و باکری بگیر تا حججی ها این انقلاب با این آدمای پول پرست به دست نیامده که با اینان از بین برود متاسفانه ما فقط دزدا و مفسدا رو بیشتر میبینیم ولی آدمهای پاک دست و بی ادعا همیشه گمنامند مگر چند نفر شهید تهرانی مقدم رو میشناختیم این بزرگوار هم وقتی شهید شد شناخته شد این شخص کسی ست که موشکهای نقطه زن رو طراحی کرد که درود خدا بر ایشان باد بله آدمهای پاکدست هیچ ادعایی ندارند بیشتر مفت خورها همیشه جلو چشمانمان بودند

    • بانوک بلوچ
      0

      برن بمیرن بهتره الهی جز جگربگیرن الهی قنداق بگیرن الهی خیرنبینند کوفتتون بشه خرج دعوادکترتون

    • رضا
      0

      آقا محمد به قول شما که میفرمایید این انقلاب حاصل خون شهداست و به نوعی دارای تقدس است چرا تکلیف خودشو با فساد و آقازادگی و کاخ سازی و هزار مسئله دیگه که شاید هیچ وقت هم کسی خبر دار نشه مشخص نمیکنه. تا حالا چند تا آقازاده و ژن برتر و آدم کله گنده دیدی که تو مملکت اعدام یا مجازات سنگین بشه. اگه برای خون شهدا ارزش قائل هستند هر کس در هر مقامی اگه تخلف کرد باید حکم حداکثر بگیره چون اینها اعتماد جامعه را سلب کردند و باعث آبروریزی در جهان برای مملکتی که ادعای عدالت و آزادی و برابری و حتی نسخه پیچیدن برای بقیه دنیا است اصلا زیبنده نیست

    • محمد
      0

      داداش رضا ان شاءالله به حول و قوه ی الهی اون روزم میبینیم که آقا زاده های خائن و خیانتکار ویا مسئول خیانتکار به سزای عمل خود میرسد میگویند صبر خدا چهل ساله این عدد چهل یه رمز و رازی داره الانم اگه دقت کنی آقا زاده ها پای میز محاکمه هستند و خیلیاشونم فرار کردند تا دست عدالت نیفتند دیگه صبر انقلابم تموم شد بسه دزدیدند بسه خودبرتری کردند الان وقت پاسخ و تاوان پس باید به محاکمه کشیده بشوند یه نگاه بکن کیا رفتن زندان برادر رئیس جمهور و دختر وزیر کی کسی میتوانست به این جور آدما دست بزند دیدی هنوز انقلابی داریم و انقلاب ما زندست دیدی پاکدست هم داریم ولی این مفسدا بیشتر به چشم میاینند تا پاکدستامون

  • Tina
    0

    علاوه بر اینهایی که فرمودین جناب آقای فیروز آبادی معاون کل قوا بودن در لواسان ویلایی دارن جنب ویلای آقای فشارکی ما خودمان همسایه ایشان بودیم وقتی تو لواسان زندگی میکردیم وقتی ایشان میامدن چند ایست بازرسی در مسیر قرار میگیرفت

  • جامی
    0

    همین روز دوران جولان دادنشون تمام میشه باید همه راپس بدهند.خیانتکاران مملکت

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      آخه وقتی زمان جولان دادنشون تموم شه تمام ذخایر و منابع کشور هم تموم شده

  • محمدی
    0

    انقلاب ومستضعف ومرگ برامریکاو دشمنی بااستکبارفقط واسه ماست وگرنه مسولین همشون تونازونعمتن. نه غصه پول دارن ونه غصه بچه وخونه وکار حرام وحلال هم واسه ماست فقط

    نظرات شما -
    • ماد
      0

      بزرگوار انقلاب مستضعفین درست بود چون اکثر این بندگان خدا تا 30 سال پیش مستضعف بودند!!!

  • لواسان
    0

    اينها كساني هستند ،كه با زور از مالك گرفته اند وويلا ساخته اند

  • نفس
    0

    با امثال علی کریمی و مدیری کار نداریم اما رییس صدا و سیما و نماینده مجلس و فرزند فلان آیت الله چقد درآمد دارن که فقط ویلاشون اینه؟! خدا رحمت کنه هویدا و فردوست رو که همه تایید کردن موقع مرگ دارایی نداشتن

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      شخصی 13 سال نخست وزیر یک کشور ثروتمند باشه و بعد از اعدام همه می‌فهمند از مال دنیا چیزی نداشته این خیلی حرف و معنی پشتشه.حالا یه مدیر میانه توی مدت کوتاه که قدرت داره بار خودشو فک و فامیلشو میبنده اتفاقا این هم خیلی معنی و نکته پشتشه

    • داریوش
      0

      کی گفته هویدا و فردوست موقع مرگ مال و منال نداشتن؟

    • ب. ل
      0

      هویدا موقع مرگ یه پیکان و یه کتابخونه پر کتاب فقط داشت

  • ماد
    0

    کار خدا رو ببین مثدق با ان همه سرمایه که هنوز بیمارستان اهدایی او و مادرش در تهران فعال است و چه خدمت ها به ملت غرب تهران کرج ساوجبلاغ کاظم اباد و قزوین بازدن سردابه و امثال اون کرد به جرم اخراج شاه ملعون تیعید شد و ... تا سالها یادی از او کردن جرم بود و حال نواده های اقای کاشانی که پس از کودتا همچنان به فعالیتش در ان برحه ادامه داد و فرزندان خلفش همچنان در اراضی منابع طبیعی به ساخت وساز هایشان ادامه میدهند و از خلا قانونی که خودشان باعث و بانی ان هستند با جریمه ای ساده و دم قست منابع طبیعی ملت رو به تاراج میبرند ؟؟؟!!!! میدونم تینم یا سانسور میکنید یا حذف واسه دل خودم نوشتم

    نظرات شما -
    • ماد
      0

      غلط اای املایی موجود در نوشته خودم (: مصدق , یاد کرد,تبعید,اینم,

    • رضا
      0

      ان شاالله که فیک نیستی

  • امین
    0

    فقط میتونم بگم متاسفم حالا برام روشن شد که وقتی آقای رائفی پور در برنامه جهان آرا از زندگی ساده ی رهبری حرف زدند چپ و راست بهش حمله کردند و جیغها سر دادند بله این آدمها نمیخواهند مردم بفهمند که سید علی خامنه ایی زندگی ساده ایی دارد و به کمترین ها قانع اند ولی آقایون در اشرافی گری مسابقه میدهند رئیس صدا و سیما بایدم صدای امثال رائفی پور رو قطع کنه و تریبون ندهند به ایشون افرادی که سالم و نخبه ایی مثل رائفی پور تربیون نداره که مبادا از این حرفا بزنه ولی در عوض نخاله زیاد داریم که حرفهای سخیف بزنند در رسانه ملی بعد فشار مردم بیایند و عذرخواهی کنند اُف بر شما

    نظرات شما -
    • علی
      0

      داداش رییس رسانه ملی را آقا انتخاب میکنه

    • امین
      0

      رئیس رسانه ی ملی رو آقا انتخاب میکنه بقیه رو چی علی کریمی و نعمت زاده و بقیه رو هم آقا انتخاب کرده ودر ثانی آقا این جناب رئیس صدا و سیما رو انتخاب کرده باید از منصبش سوءاستفاده کنه و اینکه منظورم از انتخاب درست این دولت بود که بیشتر طرفدار پولدارهاست و هر تخلفی کنند کار ندارند چرا تو این چند سال تخلف و مفسد و اختلاسگر بیشتر شده من نمیگویم در دوره های قبل نبوده ولی کمتر بوده نه مثل الان که هر روز داریم خبر از مفسدان و دزدان میخوانیم

  • حسین
    0

    گزارشتان عالی بود. من ادم مذهبی و زیاد خداشناسی هم نیستم. ولی آرزو می کنم می شد «محسن حججی» را خواب ببینم. میخواستم ازش بپرسم که توی اون دنیای ماورا چه خبر است؟ ایت الله کاشانی و صدیقی امام جمعه و علی عسگری و علی کریمی دریبل زن و کسانی که در این گزارش مستند آمده اند، آنجا چهره شان به چه شکل است؟ آیا با تو حججی که جوانی نکرده رفتی و کودکی را هم یتیم گذاشتی، تفاوت دارند؟؟ راستی بشار اسد و پوتین هم در کنار اینها محشورند؟

  • ماد
    0

    وقتی بنده خودم بار ها و بارها با سامانه 131 تماس گرفته با حراست جهاد کشاورزی البرز مکاتبه نمودم در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز و خرد کردن باغات ساوجبلاغ کردان کوهسار و امثال ان و اقایان فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند و برخی مواقع با تخریب 4 5 تا بهتره نگیم ویلا دیوار بلوکی افرادی که دستشان به جایی بند نیست در صداسیما پز میدهند نتیجه میشود این!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      میشه یه طرفه قضاوت نکنی همه جا خوب و بد داره چرا همه رو دزد و مفسد میخوای نشون بدی بعدشم از وقتی که آقای رئیسی اومده اکثر دزدا و مفسدا ماستاشونو کیسه کردند و بعضیا هم در حال فرار هستند بله این قوه قضاییه با مدیریت جدید اقتدار داره و ریشه ی انقلابی دارند بعدشم تو این دوره از دولت مفسد و دزد بیشتر شده که مقصر خود مردمند باید در انتخابشون دقت میکردند شما هم ماستا رو نریز رو قیمه جناب ماد همه رو با یه چوب میرونی ان شاالله که فیک نباشی کم ضربه نخوردیم از فیکای از خدا بی خبر

    • ماد
      0

      اقا محمد گل اینجور که شما نوشتی انقلابی یکی ندونه این مسئولینی که امدن سرکار همه از فضا اومدن مرد مومن تواین مملکت کسی سابقه انقلابی نداشت که بهش کار مهمی نمیدادند همه رو اخراج کردن با پارتی بازی رانت خودشون و دارو دستشون و کشیدن بالا!!! اینیکه برات نوشتم یک سری به این مناطق بزن دومین تولید کننده میوه های هسته دار منطقه رو چ بلایی سرش اوردن حالا دیگه مازندران و گیلان و گلستان بماند !!! من طرفدار جمهوری اسلامی نیستم ولی مطمئن باش مملکتم و بیشتر از اونایی کا ضف اول نماز می ایستند و هر روز شعار میدن دوست دارم پس اونی فیکه که چشمش رو رو خیانت هتی قوم تظالمین میبنده

  • کاربر ناشناس
    0

    این خبرها پایان ندارد ؟؟؟ مُردیم از این کثافت کاری ها

  • کاربر ناشناس
    0

    مگر فقط لواسانه تمام گیلان و مازندران ییلاقها و قشلاقهای ایران ویلا دارند جای پای اختلاس و دزدیه

  • عباس پسرنواز
    0

    سرخم سلامت اگرچه بشکست صبوحی

  • محسن اویسی
    0

    از فیضیه و حوزه های علمیه محروم اندک روحانی کارآمدی خارج شد حوزه های اشرافی چه خروجی خواهند داشت خدا عالم آنچه بیشتر متصور میشویم خروجی این حوزه های جدید قاعدتاً سرباز امام زمان عج نخواهند بود

  • رضا
    0

    یه روز هر ظالم و مفسدی که کاخی و مالی اندوخته قطعا باز پس گرفته خواهد شد. ضمنا اگه قرار بود مسئولین کاخ نشین باشند که اون قبلی ها که قشنگ تر کاخ مبساختند

    نظرات شما -
    • ماد
      0

      یعنی گل گفتی اینا چون اینکاره هم نیستند 4 تا بلوک و سقف شیرونی یا نماهای 30 سال پیش مهندسی و روخونی کردن میگن ویلا و به محیط زیستم احترام نمیگذارند زمین شون هم دزدیه ولی بالا غیرتا بیاید کرج شهر سازی و ویلا سازی اینکاره ها تو زمان پهلوی و بهتون نشون بدم که به فکر ملت دورو برشونم بودن

    • علی
      0

      نیاز نیست کرج بری تپه کاشونک در مجاورت کاخ نیاوران نشان دهنده همسایگی زندگی شاه و گدا تو مملکت ما بود!!

  • محمد
    0

    اینها از دار و دسته جناب روحانی هستند.جناب روحانی باید بخاطر اختلاس برادرش از مردم عذر خواهی کنه و بعد هم رای مردم را پس بده و استعفا نماید.صبر مردم حد و اندازه ای داره.

    نظرات شما -
    • ماد
      0

      عزیز دل دیگه کم لطفی نکنید همه رو گردن دولت نیندازید دور از معرفته

    • طرفدار
      0

      راست میگه دیگه : صدیقی امام جمعه موقت تهران از دارودسته روحانیه!!! علی عسگری را هم درست است معظم له انتخاب میکنند، ولی داداش خاتمیه.

    • رضا
      0

      جنابان ماد و طرفدار مثل اینکه با رهبری خصومت دارید وگرنه در این مطلب از خیلی آقایون نام برده شده چرا از رهبری مایه میگذارید مگه رهبری به امام جمعه و رئیس صدا و سیماگفته برید کاخ بسازید چرا هر چیزی را به رهبری نسبت میدهید اگر همین سکولارا و لیبرالا و غربگرایان داخلی یه نقطه خاکستری از زندگی رهبری یا از فرزندان این مرد بزرگ پیدا میکردند در بوق کرنا میکردند و چه ها که نمیکردند ولی چرا الان لالند چون رهبری یه زندگی ساده ایی دارند و بسیار پاک و سالم زندگی میکنند جهان در حیرت همچین رهبری هستند ولی ما که داریم دائما خون به دل این آقای بزرگ میکنیم هر چی میکشیم از این دولت و وزیران میلیاردی بی درد میکشیم هیج کاری برای ملت نکردند فقط پولدارها رو پولدارتر کردند و به ریش ما مردم خندیدند که چطور خرمان کردند و رای ما رو گرفتند یک مملکت مردم دانا میخواهد که مردم ما همیشه گول میخورند و همیشه هم خودشون آسیب میبینند

    • ماد
      0

      اقا رضا برای من حداقل فرقی نداره کی چکار میکنه و کرده پرونده و زندگیش مشخصه مهم اینکه انسان مخصوصا در مقام مسئول مسئولیت هاشو بپذیره فورا برخورد کنه ! برای من فرق نداره این جناح و اون جناح همشون سر سفره انقلاب بزرگ شدن و رشد کردن و ریشه دواندن

  • قلی دون
    0

    گر امر شود که مست گیرند.درشهر هرانچه هست گیرند

  • محمد
    0

    در کاخهای ولنجک چه کسانی هستند

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      0

      این قسمت گزارش بالا را بخوانید خون امام حسین و امام حسن را به جوش می اورد: ..... حوزه‌ی امام حسن مجتبی (ع) که مربوط به آقای ناطق نوری است. آقای صدیقی امام جمعه‌ی موقت تهران هم یک حوزه علمیه‌ی مشابه در ازگل دارد که نزدیک لواسان است..... کاخ-حوزه لاریجانی را هم که ایت الله یزدی لو داد.

    • رضا
      0

      پس ظاهرا اینها همه کاخ دارند فقط بسته به قدرت و ثروت محل کاخ ها فرق میکنه. جالبه که این کاخ ها را هم فقط برای آخر هفته‌ها میخوان. ما که بخیل نیستیم شاید دعای کمیل برگزار میکنند

  • محمود
    0

    آیااین است آنچه امام راحل وشهدامی خواستندلعنت بر چپاول گرانقلابی نما.

  • بینام
    0

    کدام مسول زندگی اشرافی ندارد همشون سر ته ی کرباسن بدبخت ملتی که به وعده‌اي پوچ اینان دل خوش می کنند بعد چهل سال کدام وعدشونو تحقق یافته که از این به بعد محقق بشه چاره کار فقط در دست مردمه والا همه حرفای قشنگ سرابی بیش نیست

  • ملت
    0

    وعده چهل سال پیش را بیاد بیاورید!!!!!!!!!! ای خداوندان زر و زوز و تزویر ای یاوران فرعون و قارون و بلعم باعورا...

  • تشکری
    1

    این هاچن سال میخوان زندگی بکنن اصل بعدمرگ هست که همان ۲متر زمین گیرشان بیاد ویا نیاداینها روخون کدام شهید جولان میدن حدود۳سال جبه دارم ۴۵درصد جانبازی یک خانه دا رم دیوار گلی ولی باآهن پوشاندم ب خدا گجاهمه ریخته چن ۳و۴بارگج کردم همه گج هاش ریخته من دارم توش زندگی میکنم وخداراهزارباشکر میکنم هالا ممکن هست بگید بنیاد وام میدهد بل برج ۹۷۵ پنجا ملیون وام گرفتم باده ملیون خرج اوراهم دادم ب قرزهام ممکن بگید کی ساختی در سال ۱۳۵۶ساختم ولی بازم خدارا شکرمیکنم اینها اگرناموس داشته باشان فکرنمیکنن باپول کی وباخالی گزاشتن شکم کی این خانه راساختم ۴۵درصد جانبازی دارم وبانزرکمسیون پزشکی صددرصد ازکارافتادگی دارم

  • کاربر ناشناس
    0

    شما به خودتون میگید مسلمان خدا لعنتتون بکنه که ابروی که ابروی هرچه مسلمان هست بردین

  • محمد
    0

    آدم به یاد داستان سه قطره خون صادق هدایت می افتد آنجا که مراد با مریدان نان خشک می خورد و در نهان کبک

  • کاربر ناشناس
    0

    امام جمعه

  • رسول علیخانی
    0

    درسته تخلفات ساخت و ساز خیلی جاها میگیره اما شهرداری ها قانون گذاشتن اضافه متراژ جریمه و ساخت غیر قانونی تخریب و حالا کاری به چپ و راست و غیره ندارم ، ولی هر آدمی دل داره و احترام که نباید دل کسی رو شکوند و احترام نگه داریم به نظرم درست نیست اینقدر با آبروی مردم بازی کنیم اول تحقیق کنیم کی از کجا آورده بعد قضاوت یعنی قصاص قبل از محاکمه نکنیم . امیدوارم قضیه اختلاس به کل ریشه کن بشه و همه رو اختلاس گر ندونیم

    نظرات شما -
    • ماد
      0

      عزیز من ساخت وساز تو منابع طبیعی جرم حتی اگر وجه قانونی بهش بدن اگر قانون درست باشه یکدونه تز اون ویلاها اونجا نبود دیگه فرقی نداشت شما پولت رو از کجا اوردی شما امام جمعه باش ملت پشت سرت نماز بخونن ولی برو تو حاشیه رودخانه ویلا غر مجاز بساز پولت هم حلال حقی که از ملت ضایع کردی چی؟

    • خسروی
      0

      جناب علیخانی عزیز این آقایان فقط سهم شان را از سفره انقلاب برداشتن برادر،،،اما انقدر که به ملت و بنده حقیر که سی سال صادقانه در معادن زغالسنگ کار کردم هیچ نرسد!!!!! امثال من هشتاد و پنج هزار نفر بازنشسته معدن ذغالسنگ وذوب اهن و فولاد کشور هستند که سهم همگی ما هم««« ازسفره انقلاب»»» بی چون چرا بیماریهای ریوی،،قلبی عروقی،،کمر دردهای مزمن ودرد مفاصل،،وحتی سرطان شده عزیز برادر اکثر این آقایان باصطلاح لواسان نشین قبل از انقلاب باور بفرمایید همان حقوق ماهی دو هزار ریال یعنی(دویست تا تک تومنی)حقیر که در عمق سیصد متری زیر زمین)بامدرک دیپلم آن زمان جانفشانی میکردیم وبعد از انقلاب هم هی بگوش مان می خواندند جبهه اقتصاد دست کمی از جبهه جنگ ندارد تا میتوانید و نفس دارید کار کنید ((( پیامبر دست کارگر را می بوسید))) ووووووو اما عایدی ما هم همان شد که در بالا خدمتتان عرض شود،، اما جمله اخر شنیدید که می گویند **خدا جای حق نشسته ** الباقی ملت هم خدایی دارند باز هم صبر میکنیم،،ما که همه چی رو باختیم به حضرات بر سر سفره انقلاب به ریش مان هم می خندند می دانیم اما اما اما ،،،ان الله مع الصابرین پایدار باشید و سلامت یا حق

  • نعمتی
    0

    بس که اخبار دزدی و اختلاس مسئولین رو شنیدیم و خوندیم و دیدیم،( دزدان و راهزنانی که هیچ نداشتند اما شیطان را درس میدهند) غمباد گرفتیم چون ظاهرا هیج کاری از دست این ملت بر نمی آید ... ای کسانی که بر سر این مردم قرار گرفته اید همه تان را به خدا واگذار میکنیم باشد که خداوند داد این مردم را از شما بستاند....

  • امیر
    0

    تا زمانی که هر جرمی با پول قابل حل اختلاف باشد ریشه ی فساد وتخلف به این زودی خشکانده نخواهد شد باید فرق باشد بین بعضی جرائم کسی که تخلف بنا دارد ضمن جریمه ای دوبرابر هذینه ساخت مورد، باید خود بنا را خراب و نخاله های ساختمانیش را هر کجا که قانون مشخص می کند حمل کند تا عبرتی برای دیگران شود و ریسک تخلف بالا برود تا کسی هوس تخلف در ساخت و ساز نکند

  • رجابی
    0

    شخصی گفت پدرم را میفروشم گفتند بی رحم مگر کسی پدر خود را هم میفروشدگفت اری گفتند چطوری؟گفت قیمتی می گذارم که کسی نتواند بخرد حالا پول اگر داشته باشی همه غلتها خواهی کرد حتی پدر ادم را میشود خرید

  • رضی
    0

    فساد و سوء استفاده از قدرت در تمام کشورها کم و بیش وجود داره اما چیزی که در کشور ما زشتی این موضوع رو دوچندان میکنه انجام‌ این امور زیر لوای دین و دینداریه و اینکه توسط کسایی انجام میشه که چهل سال پیش جزو افراد عادی جامعه بودن. به عاقبت خاندان پهلوی فکر کنید و عبرت بگیرید

  • تراز
    0

    از شبکه خبر فوری صمیمانه بابت گزارش خوبتان سپاسگزارم واقعٱ به کلکسیونی از اسامی برخورد کردم خلاصه...... سفره انقلاب در لواسان پهنه و خانواده های مافیای پای سفره!!!!!!! شمخانی،نعمت زاده، عسگری صداوسیما،بستگان آیت الله کاشانی و لابی گری امام جمعه لواسان برای خلاف ایشان با شهرداری،ناطق نوری، کاظم صدیقی، کریمی فوتبالیست،مهران مدیری کمدین، اما خدا وکیلی آیا باید حوزهء علمیه را هم لاکچری ساخت؟!؟!؟!

  • من
    0

    سلام . اصلا از داداش روحانی و داداش جهانگیری و حسین فریدون روحانی چیزی ننوشتی ؟؟؟؟؟ اونام دارن خوش میگذرونن ..... وزرای دولت تدبیرم هستنا ... فراموش نشه یه وقت ...

  • من
    0

    سلام ، ممنون از اطلاع رساني خوبتون ولي اين چه كه شما ذكر كردي نسبت به انچه كه بنده و امثال بنده خبر داريم بخش كوچكي از اموال اقايان هستش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها